نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

بررسی بازی Metroid: Samus Returns از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Metroid: Samus Returns، بازی انحصاری کنسول نینتندو 3DS، نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرده که در این مطلب آن‌ها را مرور می‌کنیم.

سری بازی‌های Metroid از جمله قدیمی‌ترین بازی‌های سبک اکشن هستند که اولین نسخه آن، در سال ۱۹۸۶ منتشر شده بود. نسخه‌های مختلف این مجموعه نه تنها همواره با استقبال خوبی رو‌به‌رو شده‌اند، بلکه سری متروید تاثیر زیادی هم در صنعت بازی داشته و امروزه سبکی از بازی‌ها را با نام مترویدونیا می‌شناسیم که از ترکیب دو کلمه متروید و کسلوانیا این نام ساخته شده است. در جریان نمایشگاه E3 2017، نینتندو رسما نسخه بعدی این مجموعه را با نام Metroid Prime 4 معرفی کرد که قرار است در تاریخ نامشخصی برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شود. اما در حالی که هنوز تاریخ انتشار این نسخه از بازی مشخص نیست، طرفداران این مجموعه می‌توانند چند روز دیگر نسخه‌ای از این سری را با نام Metroid: Samus Returns روی نینتندو 3DS تجربه کنند؛ نسخه‌ای که در اصل بازسازی بازی Metroid II: Return of Samus است. 

بازی Metroid II: Return of Samus که در سال ۱۹۹۱ منتشر شده بود، در آن زمان توانست نقد‌های مثبتی از جمله امتیاز ۹ از ۱۰ را از سایت IGN دریافت کند. حال در نسخه باز‌سازی‌شده، یک سری ویژگی‌های جدید هم به این بازی اضافه شده‌اند تا آن را بیش از پیش بهتر و تکمیل‌تر کنند. اولین تغییر اساسی بازی، پیشرفت جلوه‌های بصری این بازی شوتر ساید اسکرولینگ است. علاوه بر این شخصیت ساموس اران، کاراکتر اصلی بازی، در Metroid: Samus Returns قابلیت‌های جدیدی در مقایسه با نسخه اصلی دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها دشمنانش را از بین ببرد.

بازی Metroid: Samus Returns با همکاری مرکوری‌استیم و نینتندو ساخته شده و یوشیو ساکاموتو، کارگردان قدیمی مجموعه متروید، شخصا روند ساخت بازی را رهبری کرده است. این بازی سه روز دیگر در تاریخ ۲۴ شهریور منتشر خواهد شد و در ادامه مروری بر بررسی بازی Metroid: Samus Returns و نمره‌های آن خواهیم داشت:

Metroid: Samus Returns

  • سازنده: مرکوری‌استیم و نینتندو 
  • ناشر: نینتندو 
  • سبک: اکشن ساید اسکرولینگ
  • پلتفرم: نینتندو 3DS
  • تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور

بازی Metroid

پالی‌گان: ۹۰ از ۱۰۰

اینکه Metroid: Samus Returns را یک بازسازی معرفی کنیم، یک نوع بی‌انصافی است. چرا که بازسازی‌ها معمولا همان بازی‌های قدیمی اما با ظاهری جدید و مدرن هستند. ولی Metroid: Samus Returns بیش‌تر حس و حال یک بازی کاملا جدید را دارد که سازندگانش توانسته‌اند استخوان‌بندی نسخه ۲۵ سال پیش آن را حفظ کنند و با اضافه کردن ویژگی‌ها و امکاناتی جدید، تجربه‌ای عالی از آن ارائه بدهند. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Metroid: Samus Returns یک بازگشت عالی برای سری متروید است که ما را به نسخه‌های دو بعدی آینده این سری هم کاملا امیدوار می‌کند. در Metroid: Samus Returns با بازی‌ای طرف هستیم که مبارزه‌هایش لذت‌بخش هستند و گشتن در محیطش هم سرگرم‌کننده است. طرفداران این سری بیش‌تر از آن چیزی که انتظارش را داشتند از این بازی لذت خواهند برد و گیمر‌های دیگر هم می‌توانند به عنوان یک بازی دو بعدی عالی با شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی، از این بازی لذت ببرند. 

گیمزبیت: ۹۰ از ۱۰۰

Metroid: Samus Returns کاملا لیاقت اسمی را که برایش انتخاب شده دارد و یک بازگشت عالی برای سری متروید به حساب می‌آید. بازی کردن یک نسخه عالی دو بعدی از متروید، تجربه شدیدا لذت‌بخشی است. 

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

با اینکه Metroid: Samus Returns یک بازسازی از بازی Metroid II کنسول گیم‌بوی است، اما در اصل بیش‌تر حس و حال یک ریبوت از نسخه‌های دو بعدی سری متروید را دارد که شخصا عاشق‌شان هستم و در کل بازی یک تجربه مدرن از Super Metroid، یکی از بهترین بازی‌های تاریخ، است. البته بازی یک سری مشکلات مثل برخی باس فایت‌های تکراری و برخی ایراد‌ها در کنترل بازی را دارد اما در مجموع دقیقا همان چیزی است که یک طرفدار متروید می‌تواند آن را آرزو کند. 

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

شاید نسخه‌های دو بعدی سری متروید بتوانند به تجربه‌های بهتری هم تبدیل شوند، اما برای شخص من، Metroid: Samus Returns به مراتب فراتر از انتظاراتم ظاهر شد. 

اتک آف فن بوی: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه Metroid: Samus Returns بهترین ماجراجویی ساموس تا به امروز نیست، اما یکی از ماجراجویی‌های خیلی خوب وی به شمار می‌رود. 

نمره های Metroid: Samus Returns


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده