نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

تاریخ اکران فیلم جدید مجموعه Halloween تغییر کرد

طبق آخرین اخبار مربوط به فیلم جدید مجموعه Halloween (هالووین)، برای اولین بار قرار است فیلمی از این مجموعه در شب هالووین اکران شود.

طبق آخرین اخبار، فیلم جدید مجموعه Halloween در شب هالووین اکران خواهد شد. اگر این تاریخ تغییر نکند، فیلم جدید، اولین فیلم در تاریخ این مجموعه خواهد بود که دقیقاً در شب مراسم هالووین به روی پرده خواهد رفت. همچنین با تاریخ اکران جدید، این فیلم، اولین فیلم قاتل معروف این مجموعه از زمان اکران فیلم Halloween 5: The Revenge of Michael Myers (هالووین ۵: انتقام مایکل مایرز - ۱۹۸۹) خواهد بود که در ماه اکتبر اکران می‌شود. بنا بر هر دلیلی، دایمنشن فیلمز (Dimension Films) ترجیح داده است در ۲۸ سال گذشته فیلمی از مجموعه هالووین را در ماه اکتبر به روی پرده نبرد؛ تصمیمی که البته کمی عجیب به نظر می‌رسد.

هنوز عنوان رسمی فیلم جدید هالووین مشخص نشده است. دیوید گوردن گرین کارگردان این فیلم خواهد بود. وی در کنار دنی مک‌براید، نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشت. هر دو نفر سابقه کار در ژانر کمدی را هم داشته‌اند و شاید خیلی‌ها این دو را تنها با این ژانر بشناسند. در هر صورت این دو در پروژه جدید نقشی مهم را بر عهده دارند و جان کارپنتر شخصاً تأکید به حضور این دو در قسمت بعدی هالووین داشته است. جان کارپنتر، کارگردان و خالق اصلی مجموعه Halloween، در فیلم جدید به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی و مشاور حضور خواهد داشت. جان کارپنتر نزدیک ۳۵ است که در ساخت فیلمی از مجموعه هالووین دخالت نداشته است و آخرین همکاری وی با این مجموعه مربوط به قسمت سوم این فیلم، یعنی فیلم Halloween III: Season of the Witch (هالووین ۳: فصل جادوگر - ۱۹۸۲) می‌شود.  

Halloween-II

در همان زمان اعلام حضور دیوید گوردن گرین و دنی مک‌براید در فیلم جدید مجموعه هالووین، تاریخ این فیلم نیز اعلام شده بود که البته تغییر کرد. تاریخ قدیمی اکران این فیلم ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهرماه ۱۳۹۷) بود، اما در خبر جدید اعلام شد که این فیلم در شب هالووین به روی پرده خواهد رفت. جیسون گیوراسیو در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو این تاریخ را اعلام کرد. وی اخبار پیشرفت روند ساخت این فیلم را مستقیماً از دیوید گوردن گرین دریافت کرده است. توییت جیسون گیوراسیو نیز بدین موضوع اشاره داشت:

فیلمبرداری این فیلم برای فصل پاییز برنامه‌ریزی شده است و در شب هالووین نیز اکران خواهد شد.

هنوز اطلاعات چندانی در رابطه با فیلم جدید مجموعه هالووین در دسترس نیست، به‌جز اینکه این فیلم قرار است دنباله‌ای مستقیم بر قسمت دوم مجموعه هالووین، یعنی فیلم Halloween II (هالووین ۲ - ۱۹۸۱) باشد که کارگردانی آن فیلم بر عهده ریک رزنتال بود. دنی مک‌براید در مورد قاتل معروف این مجموعه گفته بود که مایکل مایرز قرار نیست موجودی فراطبیعی و فناناپذیر باشد و سازندگان تصمیم دارند مایکل مایرز را به ریشه‌های خود بازگردانند. از این گفته دنی مک‌براید می‌توان نتیجه گرفت که داستان این فیلم روندی منطقی خواهد داشت.

Halloween

در فیلم‌هایی که جان کارپنتر در ساخت آن‌ها دخیل بود، مایکل مایرز قدرت فراطبیعی نداشت (البته اگر بخش انتهایی فیلم را نادیده بگیریم که پس از اصابت ۶ گلوله، این شخصیت همچنان زنده بود!). فیلم جدید وقایع بعد از فیلم دوم را روایت خواهد کرد؛ جایی که دکتر لومیس دو تیر به چشمان مایکل مایرز می‌زند و مغز وی را متلاشی می‌کند. اینکه چطور قرار است این صحنه توجیه شود هنوز مشخص نیست. احتمالاً همچون اکثر فیلم‌های این‌چنینی این ژانر، شخصیت منفی و ترسناک داستان در فیلمی می‌میرد و در فیلمی دیگر زنده می‌شود و نباید چندان وارد جزئیات شد. سینمای کلاسیک ژانر اسلشر چنین است.

مایکل مایرز قرار نیست موجودی فراطبیعی و فناناپذیر باشد؛ بلکه سازندگان تصمیم دارند مایکل مایرز را به ریشه‌های خود بازگردانند

دیوید گوردن گرین سابقه کارگردانی فیلم‌های George Washington (جرج واشنگتن - ۲۰۰۰)، All the Real Girls (تمام دختران واقعی - ۲۰۰۳)، Snow Angels (فرشتگان برف - ۲۰۰۷)، Pineapple Express (پاین‌اَپل اکسپرس - ۲۰۰۸)، Manglehorn (منگلهورن - ۲۰۱۴) و Our Brand Is Crisis (بحران برند ما است - ۲۰۱۵) را در کارنامه خود دارد. وی کارگردانی فیلم Stronger (قوی‌تر) را نیز بر عهده دارد که در این فیلم جیک جیلنهال نقش‌آفرینی می‌کند. فیلم Stronger ابتدا در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و تاریخ اکران آن ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) خواهد بود.

فیلم جدید مجموعه هالووین قرار است در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود. گفتنی است هنوز به‌صورت رسمی این تاریخ تأیید نشده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده