نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

استن لی در پنج فیلم دیگر دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کرده است

استن لی، نویسنده، ویراستار و منتشرکننده آثار کمیک، نقش کوتاهی را در پنج فیلم آتی دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است.

استن لی در فیلم‌های بیشتری از دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کرده است و مثل همیشه نقشی کوتاه و افتخاری در فیلم‌های ساخته‌شده از روی کتاب‌های کمیک خود خواهد داشت. یکی از این فیلم‌ها قسمت چهارم Avengers (انتقام‌جویان) خواهد بود که هنوز عنوان رسمی این فیلم کمیکی و ابرقهرمانی مشخص نشده است.

وقتی صحبت از ابرقهرمانان و کتاب‌های کمیک می‌شود، افراد کمی یا بهتر بگوییم هیچ فردی را نمی‌توان با سابقه کاری استن لی مقایسه کرد؛ وی یکی از افسانه‌های تاریخ کمیک است. استن لی، رئیس پیشین کمیک مارول، خالق بسیاری از شخصیت‌های تاریخی کمیک بوده است که هنوز بسیاری از این شخصیت‌ها مورد علاقه طرفداران این دست فیلم‌ها هستند. استن لی به همراه چند هنرمند دیگر از جمله جک کربی و استیو دیتکو، خالق شخصیت‌هایی همچون مرد عنکبوتی، مرد آهنی و هالک است و این‌ شخصیت‌ها تنها تعداد اندکی از دنیای شخصیت‌هایی هستند که وی خلق کرده است. وی همواره مورد احترام طرفداران کمیک و دیگر سینمادوستان و علاقمندان به مجموعه‌های تلویزیونی بوده است. فیلم‌ها و سریال‌های زیادی از روی آثار استن لی ساخته شده است.  

استن لی ۹۴ سال دارد و خیلی‌ از طرفداران فیلم‌ها و سریال‌های کمیکی نگران این موضوع هستند که تا چه زمانی می‌توانند از آثار وی لذت ببرند. اخیراً استن لی وقت خود را با شرکت در نشست‌های مختلف می‌گذراند، کاری که البته دهه‌ها انجامش می‌داد و حال با افزایش سن بیشتر نیز شده است؛ در واقع یکی از دلایل معروفیت استن لی، علاقه زیاد وی به ملاقات با طرفدارانش و صحبت کردن با آن‌ها است. خبر خوب این است که نقش‌آفرینی‌های کوتاه و در واقع حضورهای افتخاری او باقی خواهد ماند و حداقل تا چند سال آینده و در فیلم‌های آتی مارول باز هم شاهد حضور این پیرمرد خستگی‌ناپذیر خواهیم بود.   

Stan-Lee

استن لی در گردهمایی Wizard World Nashville حضور داشت و مدیر برنامه‌های شخصی وی این موضوع را آشکار کرد که این کمیک‌من افسانه‌ای در ۵ فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول حضور خواهد داشت که یکی از آن‌ها قسمت چهارم Avengers خواهد بود. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

خب می‌توان گفت که استن لی در دو قسمت Avengers (انتقام‌جویان) حضور خواهد داشت. در فیلم جدید Ant-Man (مرد مورچه‌ای) و فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) و همچنین فیلم جدید Thor (ثور) نیز وی را خواهیم دید.

البته پیش از این می‌دانستیم که استن لی در فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) حضوری افتخاری خواهد داشت. کریس همسورث در این رابطه گفته بود که نقش‌آفرینی استن لی در این فیلم، بهترین نقش‌آفرینی وی تا این زمان بوده است. البته در گفته‌های مدیر وی، برای اولین بار حضور استن لی در فیلم‌ Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت)، فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و وسپ)، فیلم Black Panther و قسمت چهارم Avengers تأیید شده است.

وقتی صحبت از ابرقهرمانان و کتاب‌های کمیک می‌شود، افراد کمی یا بهتر بگوییم هیچ فردی را نمی‌توان با سابقه کاری استن لی مقایسه کرد، وی یکی از افسانه‌های تاریخ کمیک است

این طور که به نظر می‌رسد استن لی در فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) که در ماه مارس ۲۰۱۹ اکران خواهد شد، حضور نخواهد داشت و مطمئناً این خبر خوبی برای طرفداران وی نخواهد بود. البته هنوز خبری در این رابطه منتشر نشده است و شاید هم شاهد حضور وی در آن فیلم نیز باشیم. گمانه‌زنی‌هایی درباره حضور استن لی در دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) که قرار است در سال ۲۰۱۹ اکران شود نیز به گوش می‌خورد. بدون توجه به سن استن لی، گویا باز هم نقش‌آفرینی‌هایی از وی خواهیم دید و البته امیدواریم این مرد قدیمی دنیای سینمایی مارول همچنان سرحال به کار خود ادامه دهد.   

گفتنی است فیلم Avengers: Infinity War در تاریخ ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد و در ادامه آن قسمت چهارم Avengers در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) اکران می‌شود.

فیلم Black Panther در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۸ (۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۶) اکران خواهد. فیلم Thor: Ragnarok برای اکران در تاریخ ۳ نوامبر امسال (۱۲ آبان ماه) برنامه‌ریزی شده است و فیلم Ant-Man and the Wasp در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷) بر روی پرده خواهد رفت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده