نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶

داستان قسمت چهارم مجموعه The Purge، به اولین شب این مجموعه برمی‌گردد

کمتر از یک سال دیگر قسمت چهارم مجموعه The Purge (پاکسازی) اکران خواهد شد و حال خبردار شدیم که داستان این فیلم به شب اول این مجموعه برمی‌گردد.

مجموعه فیلم‌های The Purge (پاکسازی)، اجتماعی کینه‌جو و خشن و البته سیاستی هجوآمیز را به تصویر می‌کشید؛ خشونت افسارگسیخته بخش غیرقابل انکار سه فیلم قبلی بوده است و البته آغاز روند نزولی این مجموعه را می‌توان متأثر از همین خشونت گاه بی‌اندازه و تعریف‌نشده خط سیر داستانی دانست که بعد از فیلم اول دائماً در حال تکرار بود. جیمز دموناکو، کارگردان این مجموعه، در صحبت‌های خود چنین گفت که قرار است داستان قسمت چهارم که عنوان آن The Purge: The Island (پاکسازی: جزیره) خواهد بود، به اولین شب مجموعه The Purge برگردد و منحصر به کرانه‌های استیتن آیلند باشد؛ مطمئناً طرفداران این مجموعه از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد و این ایده به خودی خود یادآور وحشت زیادی خواهد بود.    

جیمز دموناکو، نویسنده و کارگردان مجموعه The Purge (البته در قسمت چهارم وی تنها نویسندگی را بر عهده خواهد داشت و کارگردانی این فیلم به جرارد مک‌مورای سپرده شده است) مصاحبه‌ای مفصل با سایت Vulture داشت و در این مصاحبه اطلاعات جدیدی از داستان قسمت چهارم این مجموعه ترسناک، علمی تخیلی و مهیج را با طرفداران به اشتراک گذاشت و گفت چطور مجموعه The Purge بر روی زندگی کنونی مردم آمریکا تأثیر گذاشته است. وی همچنین توضیح داد چگونه ایده جدید که قرار است روایتگر داستان شب اول باشد را در چهارچوب داستانی گنجانده است. بخش‌هایی از مصاحبه جیمز دموناکو در مورد داستان فیلم چهارم را با هم می‌خوانیم:

خب به این فکر می‌کردم که چطور باید داستان را از شب اول روایت کرد. به این نتیجه رسیدم که مردم شروع کنند به تولید پول. مردم استیتن آیلند به‌آسانی می‌توانند به بروکلین بروند، بنابراین شروع می‌کنند به پخش مبالغ هنگفتی از پول بین مردمان فقیر همسایه. همین موضوع سبب افزایش قتل و خشونت می‌شود، کشتار را تشدید می‌کند و این مردمان بی‌نوا را تبدیل به قربانیان آن‌ها می‌کند. می‌بینید که چقدر ایده قسمت چهارم این فیلم عجیب و نامأنوس است!

Purge-II

داستان و گفته‌های جیمز دموناکو کمی درهم و برهم به نظر می‌رسد، ولی خب این اتفاقات برای شب اول باورکردنی خواهد بود. جیمز دموناکو همچنین به این نکته اشاره داشت که در قسمت چهارم شاهد حضور ضدقهرمانی خواهیم بود که به یکی از محبوب‌ترین اشخاص معرفی‌شده در این مجموعه The Purge تبدیل خواهد شد. وی چنین گفت:

موضوعی که جالب است، حضور یک ضدقهرمان در فیلم است. برخلاف فیلم‌های پیشین، در این قسمت تنها یک قهرمان خواهیم داشت. این فیلم داستان مردی به نام ویلیام را روایت خواهد کرد و البته یک شخصیت ضدقهرمان که برگرفته از شخصیتی است که کلینت ایستوود در فیلم Unforgiven (نابخشوده - ۱۹۹۲) نقش آن را ایفا می‌کرد. داستان جالبی خواهد بود، شخصیت شرور مدرنی که در طول داستان عوض خواهد شد.  

قسمت اول مجموعه The Purge در سال ۲۰۱۳ میلادی اکران شد و نقدهای نسبتاً مثبتی را از منتقدین دریافت کرد. این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و با بودجه محدود ۳ میلیون دلاری، فروش ۹۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. از بازیگران این فیلم می‌توان به ایتن هاک، لیندا هیدی، آدلاید کین، ادوین هودگ، تونی اولر و کریس مالکی اشاره داشت.

 


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده