// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

آمازون ساخت دو سریال جدید خود را پس از یک فصل لغو کرد

استودیو آمازون در جدیدترین اقدام خود٬ ساخت فصل دوم سریال‌های آخرین سرمایه‌دار (The Last Tycoon) و زی: آغاز همه چیز (Z: The Beginning of Everything) را لغو کرد.

آمازون تنها پس از گذشت چند هفته از عرضه‌ی سریال آخرین سرمایه‌دار (The Last Tycoon) در شبکه‌ی استریم خود، ادامه‌ی ساخت این مجموعه را لغو کرد. این سریال که بر اساس رمانی ناتمام به همین نام به قلم نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، اف. اسکات فیتزجرالد ساخته شده بود، داستان مرد جوانی به نام مونرو اسدار را روایت می‌کرد که در دهه‌ی ۳۰ میلادی در هالیوود مدیر تولید استودیو واندرکایند است و سعی دارد در عرصه‌ی سرمایه گذاری از رئیس خود، شخص ثروتمند و کهنه‌کاری به نام پت بردی پیشی بگیرد. مت بومر، کلسی گرامر، لیلی کالینز و رزماری دویت بازیگران اصلی مجموعه بودند و بیلی ری نیز کار تولید سریال را بر عهده داشت. The Last Tycoon از سایت متاکریتیک امتیاز ۵۷ و از سایت راتن تومیتوز نیز امتیاز ۵۳ را دریافت کرده است. آمازون هیچگاه آمار بینندگان خود را منتشر نمی‌کند ولی به نظر می‌رسید که این سریال با وجود نمرات متوسط منتقدان، مورد توجه تعداد زیادی از بینندگان قرار گرفته است.

The Last Tycoon

آمازون تنها چند روز پیش از لغو کردن سریال آخرین سرمایه‌دار  از لغو ساخت فصل دوم سریال زی: آغاز همه چیز خبر داده بود که آن پروژه نیز ارتباط مستقیمی با اف. اسکات فیتزجرالد داشت. زی: آغاز همه چیز به زندگی زلدا فیتزجرالد، داستان نویس، شاعر، بالرین و یکی از نمادهای فرهنگی جامعه‌ی آمریکا در دهه‌ی ۲۰ میلادی، آشنایی و در ادامه ازدواجش با اسکات فیتزجرالد و تبدیل شدن به یکی از مشهورترین زوج‌های آمریکایی می‌پردازد که در دهه‌ی ۳۰ دچار مشکلات روحی شده و در آسایشگاه روانی بستری شد و در همانجا بود که دست به نوشتن کتاب نیمه اتوبیوگرافی خود زد. در این مجموعه کریستینا ریچی در نقش زلدا فیتزجرالد و دیوید هافلین در نقش اسکات فیتزجرالد حضور یافته‌اند. Z: The Beginning of Everything از سایت متاکریتیک امتیاز ۶۱ و از سایت راتن تومیتوز نیز امتیاز ۶۹ درصد را دریافت کرده است.

Z: The Beginning of Everything

آمازون با انتشار خبر لغو این دو مجموعه یک بار دیگر ثابت کرد که به دنبال ایجاد تغییراتی در برنامه‌های پیش روی خود است تا جایی که روی پرایس، مدیر بخش توسعه‌ی رسانه‌ای آمازون صراحتا اعلام کرد که آنها به دنبال ساخت مجموعه‌هایی عظیم همچون بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و اتفاقات عجیب (Stranger Things) هستند که بتوانند در سطح جهان به موفقیت و محبوبیت دست یابند. آمازون پیش از این نیز تولید بسیاری از مجموعه‌هایش را پس از یک فصل لغو کرده بود که از میان آنها می‌توان به سریال‌های شورش دختران خوب (Good Girls Revolt) و سگ‌های دیوانه (Mad Dogs) اشاره کرد.

در حال حاضر مجموعه‌هایی نظیر مردی در قلعه‌ی بلند (The Man in the High Castle)، گرند تور (The Grand Tour) و موتسارت در جنگل (Mozart in the Jungle) محبوب‌ترین برنامه‌های آمازون هستند که همچنان با محبوبیت سریال‌هایی مانند بازی تاج و تخت (Game of Thrones) محصول HBO فاصله‌ی بسیار زیادی دارند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده