نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: آغاز پرقدرت Destiny 2

بازی Destiny 2، در اولین هفته انتشار خود، علاوه بر صدرنشینی توانست لقب بزرگ‌ترین عرضه سال تا به این جا را به نام خود ثبت کند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی Destiny 2، موفق شد در اولین هفته انتشار خود،‌ علاوه بر صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان، لقب بزرگ‌ترین عرضه سال را تا به این جا از آن خود کند. بازی جدید اکتیویژن بلیزارد و بانجی،‌ موفق شد بازی Uncharted: The Lost Legacy را به مکان دوم ببرد و به صدرنشینی ساخته جدید ناتی‌داگ پایان دهد. ۵۸ درصد فروش بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 و ۴۲ درصد روی کنسول ایکس‌باکس وان بوده است. نسخه پی‌سی Destiny 2، هنوز عرضه نشده است.

در جایگاه سوم جدول بازی‌های پرفروش این هفته، بازی Forza Horizon 3 قرار گرفت که موفق شد به لطف فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشان برای کنسول ایکس‌باکس وان اس در نظر گرفته بودند، صعودی هفت پله‌ای را تجربه کند. جایگاه چهارم جدول این هفته، تغییری به خود ندید و بازی Grand Theft Auto V، علی‌رغم جابجایی‌های زیاد جدول این هفته، بدون تغییر در جایگاه چهارم هفته پیش خود ایستاد. مکان پنجم این هفته، در اختیار بازی Fallout 4 قرار گرفت. این بازی با صعودی ۹ پله‌ای، موفق شد از جایگاه ۱۴ هفته پیش، به مکان پنجم دست پیدا کند.

پله ۶ جدول بازی‌های پرفروش انگلستان، این هفته در اختیار دیگر بازی اکتیویژن یعنی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy قرار گرفت. این بازی نسبت به هفته پیش، با یک پله سقوط مواجه شد. جایگاه هفتم ر ا نیز بازی F1 2017 اشغال کرد. جدیدترین نسخه شبیه‌ساز فرمولا وان که هفته گذشته در جایگاه سوم قرار داشت، این هفته با سقوطی قابل توجه، به جایگاه هفتم رضایت داد.

دو بازی دیگر بتسدا، یعنی Dishonored 2 و Doom نیز این هفته با صعود مواجه شدند و به ترتیب با ۹ و ۱۰ پله صعود، در مکان‌های هشتم و نهم قرار گرفتند. جایگاه آخر این هفته نیز در اختیار Mario + Rabbids Kingdom Battle قرار گرفت که هفته گذشته موفق شده بود کار خود را در جایگاه دوم شروع کند. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) را مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Destiny 2

هفته اول انتشار
۲۱

Uncharted: The Lost Legacy

۴۹ درصد افت فروش و از دست دادن جایگاه اول
۳۱۰

Forza Horizon 3

۷۹ درصد افزایش فروش و صعودی ۷ پله‌ای
۴۴

Grand Theft Auto V

-
۵۱۴

Fallout 4

۱۰۲ درصد افزایش فروش و صعودی ۹ پله‌ای
۶۵

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-
۷۳

F1 2017

-

۸۱۷

Dishonored 2

-
۹۱۹

Doom

-
۱۰۲

Mario + Rabbids Kingdom Battle

-

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده در این هفته:

Destiny 2

Destiny 2

بازی Destiny 2، که توسط استودیو بانجی ساخته شده و اکتیویژن بلیزارد وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته، دنباله بازی‌ای به همین نام است که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. نسخه‌های کنسولی این بازی، هفته گذشته و نسخه کامپیوتر آن در ماه آبان عرضه خواهد شد. داستان بازی، در یک دنیای اسطوره‌ای علمی تخیلی جریان دارد. این بازی، دارای بخش چند نفره‌ای است که المان‌هایی را از بازی‌های نقش‌آفرینی وام گرفته است.

مانند نسخه اصلی بازی،‌ بازی به دو بخش بازیکنان در برابر محیط و بازیکن در برابر بازیکن تقسیم شده است. علاوه بر بخش داستانی بازی، حالت بازیکن در برابر محیط بازی، دارای دو بخش سه نفره (با نام Strikes) و ۶ نفره با نام (Raids) است. نسبت به نسخه اصلی، سازندگان بازی تاکید بسزایی روی گشت و گذار در محیط سیاره‌های مختلف داشته‌اند. این بازی،‌ تا به حال با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو شده است.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده