// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Persian Nights: Sands of Wonders

بازی موبایل Persian Nights: Sands of Wonders با ارائه‌ی داستانی خوب و معماهایی چالش‌برانگیز، سعی دارد ماجراجویی جدیدی را در اختیار مخاطبان پلتفرم موبایل قرار بدهد.

یکی از دسته بازی‌های ویدیویی که به‌شخصه به آن‌ها علاقه‌مند هستم و هر از گاهی به سراغ‌شان می‌روم، بازی‌های سبک Hidden Objects هستند. به عبارتی بازی‌هایی که در جریان آن‌ها معماهایی را مشاهده می‌کنید که برای حل کردن آن‌ها باید با محیط ارتباط برقرار کنید و موارد مورد نیاز معماهای بازی را از دل محیط بیرون بکشید. معمولا این دسته از بازی‌ها یک حالت اشاره و کلیک دارند و دوربین اول-شخص، از ویژگی‌های آن‌ها است. حال در این میان، سبک Hidden Objects جدای از کنسول‌ها و پی‌سی، روی پلتفرم موبایل نیز مخاطبان خاص خود را دارد و تا به حال شاهد عرضه شدن بازی‌های زیاد و موفقی در این سبک بوده‌ایم. بازی موبایل Persian Nights: Sands of Wonders یکی دیگر از بازی‌های این سبک است که جدای از گیم‌پلی و معماهای چالش‌برانگیزش، سعی دارد داستانی قابل قبول از دنیای قدیم پارس را به تصویر بکشد.

بازی موبایل Persian Nights: Sands of Wonders

بازی داستان سرایی خوب و قابل قبولی را به خود اختصاص داده است

داستان بازی اندروید و آیفون Persian Nights: Sands of Wonders روایتگر داستان دختری به اسم تارا است که ناخواسته وارد ماجرایی بزرگ‌ می‌شود. در سالیان گذشته سه نگهبان طلسمی تاریک را مهر و موم می‌کنند تا این طلسم نتواند نیروی خود را در اختیار شخصی قرار دهد و از طریق آن دنیای انسان‌ها را از بین ببرد. حال، فردی شرور از اوضاع نابسامان سرزمین پارس استفاده می‌کند و بخشی از قدرت این طلسم را به شکل مرموزی در اختیار می‌گیرد. وی بر این عقیده است که قدرت تنها عاملی است که می‌تواند بر آدمیان حاکم باشد. حال شما با آشنا شدن با شخصیت‌های جدید داستان و کمک گرفتن از آن‌ها وظیفه دارید بر این شخص پیروز شوید و بار دیگر آرامش را به سرزمین پارس برگردانید. همچنین در کنار این مورد باید راه درمان بیماری‌ای که این سرزمین را فرا گرفته پیدا و مردم را درمان کنید. در ابتدا زمانی که وارد بازی می‌شوید، می‌توانید درجه سختی بازی را تعیین کنید. در واقع درجه سختی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بازی‌های Hidden Objects است. اگر تجربه‌ای در این بازی‌ها ندارید، بهتر این است که راحت‌ترین درجه سختی بازی را انتخاب کنید. در درجه ساده بازی، در طول روند حل کردن معماها یا پیشروی در خط داستانی شاهد یک سری راهنما و کمک از سوی سیستم بازی هستیم که در درجات سختی بالاتر، آن‌ها را در اختیار ندارید.

درجات سختی مختلف به خوبی اثر خود را روی گیم‌پلی بازی نشان می‌دهند

برای مثال قابلیتی در بازی تعبیه شده که به شکل چراغ جادو است و در پایین سمت راست صفحه‌نمایش خود آن را با نام Hint مشاهده خواهید کرد. از این چراغ می‌توانید در مواقع مورد نیاز راهنمایی بگیرید و بفهمید که در نقطه‌ی فعلی که قرار دارید، باید به سراغ کدام معما بروید و چه کاری انجام دهید. اما در درجه سختی‌های بالاتر این مورد یا وجود ندارد یا اینکه در هر منطقه به تعداد مشخص و محدودی می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین یکی دیگر از کمک‌های بازی به شما، این است که فرض کنید در یک محیط قرار گرفته‌اید و نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید. حال پس از گذشت چند ثانیه، اگر دقت کنید، قسمت‌هایی از محیط برق خواهد زد. به عبارتی بازی به شما می‌گوید که حال باید به سراغ کدام قسمت‌ها بروید. مورد دیگری که بازی را جذاب کرده این است که مدام برای حل کردن معماهای بازی، باید به سراغ محیط‌های مختلف بروید و در بعضی از قسمت‌ها باید یک الی دو محیط به عقب‌تر برگردید و معماهای باقی‌مانده را حل کنید.

بازی موبایل Persian Nights: Sands of Wonders

از نظر تنوع معما و محیط نیز باید بگویم که معماهای بازی شاید در ابتدا آن‌چنان شما را درگیر خود نکند، ولی رفته رفته معماهای بازی حسابی چالش‌برانگیز می‌شوند و در کنار محیط‌های زیبای بازی، شما را به خود جذب خواهند کرد. جدای از این موارد و گرافیک بالای بازی روی پلتفرم موبایل، شاهد یک سری مبارزات و دوئل‌هایی در طول بازی هستیم که در جریان آن‌ها شما باید دکمه‌زنی‌های متفاوتی را انجام دهید و مبارزات را پیش ببرید. در آخر، بازی Persian Nights: Sands of Wonders در کنار داستان‌سرایی قابل قبولی که دارد، شما را با محیط‌های رنگارنگ و خیره‌کننده زیادی از دنیای پارس آشنا می‌کند و می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را با چالش‌ها و Mini Gameهای بازی پر کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Persian Nights: Sands of Wonders


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده