// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

گزارش باکس آفیس: آغاز اکران فیلم ترسناک It با درآمدی تاریخ ساز

در گزارش باکس آفیس این هفته همه‌چیز به یک فیلم ختم می‌شود: آغاز اکران بی‌سابقه‌ی فیلم ترسناک It. همراه زومجی باشید.

بعد از دو-سه هفته کسادی بازار و اکران‌ فیلم‌های بی‌بخار و حوصله‌سربری که روی دست سازندگانشان باد کرده بودند، بالاخره باکس آفیس این هفته با آغاز نمایش فیلم ترسناک مورد انتظار «آن» (It)، انرژی و هیجان تازه‌ای به خود گرفت. مخصوصا با توجه به اینکه این فیلم فقط افتتاحیه‌ی خوبی نداشت، بلکه رسما یک طوفان تاریخی به راه انداخت. آره، اولین قسمت از اقتباس دو قسمتی کتاب کلاسیک استیفن کینگ باکس آفیس این آخرهفته را در هم شکست. محصول کمپانی برادران وارنر و نیو لاین سینما اگرچه یک فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای بزرگ‌سالانه‌ی بدون ستاره است که جرات و جسارت تماشاگران بزرگ و کوچک را برای روبه‌رو شدن با وحشتش زیر سوال می‌برد، اما با این حال همان‌طور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند این فیلم عملکردی شبیه به «دیو و دلبر» فیلم‌های ترسناک را از خود نشان داد. یعنی با فیلمی طرف بودیم که با قدرت نوستالژیکش چندین نسل از طرفداران منبع اقتباس را به خودش جذب کرد. چه کسانی که کتاب کینگ را در همان ابتدای انتشارش خوانده بودند، چه کسانی که اقتباس تلویزیونی شبکه‌ی ای.بی.سی را در سال ۱۹۹۰ دیده بودند و چه طرفداران مدرنی که با دیدن تریلرهای فیلم جذب آن شده بودند. این در حالی بود که فیلم با نهایت استفاده از فضای خشک و خالی فیلم‌های بزرگ در چند هفته‌ی اخیر و همچنین جذابیت ایده‌ی مرکزی‌اش که درباره‌ی شکار یک سری بچه‌های دهه‌ی هشتادی توسط یک دلقک‌ آدم‌خوار است به گزینه‌ای تبدیل شده بود که تمام مخاطبان ممکنش را هدف قرار داده بود.

«آن» که با نظرات بسیار مثبت منتقدان هم مواجه شده است، به عنوان افتتاحیه به رقم فک‌انداز ۱۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد که فقط ۷ میلیون دلار از آن مربوط به سینماهای آیمکس می‌شود. افتتاحیه‌ی شگفت‌انگیزی که به شکستن رکوردهای متعددی منجر شده است. فیلم برای شروع بزرگ‌ترین افتتاحیه برای اکرانی در ماه سپتامبر و اکتبر را داشته است. تا قبل از این، بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی سپتامبر متعلق به افتتاحیه‌ی ۴۸ میلیون دلاری انیمیشن «هتل ترانسلوانیا ۲» (Hotel Transylvania 2) در سال ۲۰۱۵ بود. بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی اکتبر هم در اختیار افتتاحیه‌ی ۵۵ میلیون دلاری «جاذبه» (Gravity) در سال ۲۰۱۳ بود. اما حتما می‌پرسید نرخ تورم چه می‌شود؟ خب، بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی سپتامبر با احتساب نرخ تورم «ساعت شلوغی» (Rush Hour) با ۳۱ میلیون دلار در سال ۱۹۹۸ یا ۶۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ است. بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی اکتبر با احتساب نرخ تورم هم به‌طرز شگفت‌انگیزی متعلق به «فیلم ترسناک ۳» (Scary Movie 3) با ۴۹ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳ یا حدود ۷۱ میلیون دلار به نرخ امروز است. پس هرجوری حساب کنیم (چه با احتساب نرخ تورم و چه بدون آن)، «آن» رکورد بهترین افتتاحیه‌ی فصل پاییز را به نام خودش زده است. اما تازه شروع شده است. «آن» به بزرگ‌ترین افتتاحیه‌‌ی تاریخ برای یک فیلم ترسناک با درجه‌ سنی R هم دست پیدا کرده است. قبل از این، بزرگ‌ترین افتتاحیه برای یک فیلم ترسناک با درجه سنی R در اختیار افتتاحیه‌ی ۵۸ میلیون دلاری «هانیبال» در سال ۲۰۰۱ بود. دنباله‌ی «سکوت بره‌ها» (Silence of the Lambs) آغازگر دوران مدرن افتتاحیه‌های بزرگ بود. آن افتتاحیه در آن زمان پشت سر «دنیای گم‌شده: پارک ژوراسیک»‌ (۷۴ میلیون دلار) و «جنگ ستارگان: تهدید شبح» (۶۴ میلیون دلار) در رده‌ی سوم بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما قرار داشت. افتتاحیه‌ی «هانیبال» اما با احتساب نرخ تورم حدود ۹۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ حساب می‌شود. پس آره، «آن» حتی در زمینه‌ی تعداد بلیت‌های فروخته شده هم لقب بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های ترسناک درجه R را با قدرت تمام به دست می‌آورد.

resident evil the final chapter

تازه حتی اگر افتتاحیه‌های فیلم‌های ترسناک درجه سنی زیر ۱۳ سال را هم در نظر بگیریم، باز «آن» بالاتر از همه‌ی آنها به جز «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و «دنیای گم‌شده: پارک ژوراسیک» (The Lost World: Jurassic Park) قرار می‌گیرد (آن هم با احتساب نرخ تورم). «آن» افتتاحیه‌ای بهتر از «جنگ جهانی زی» (World War Z)، «نشانه‌ها» (Signs)، «من افسانه‌ام» (I Am Legend)، «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) و «بازگشت مومیایی» (The Return of Mummy) دارد. اگر در این لحظه دارید می‌پرسید آیا اینها فیلم ترسناک حساب می‌شوند، باید بگویم اصلا اهمیتی ندارد. چیزی که اهمیت دارد این است که «آن» افتتاحیه‌ای بزرگ‌تر از آنها داشته است. رکوردشکنی‌های فیلم اما هنوز تمام نشده. «آن» بزرگ‌ترین فروش یک روز برای یک فیلم درجه R را تجربه کرده است. فیلم در روز جمعه ۵۱ میلیون دلار کسب کرد که شامل ۱۳ و نیم میلیون دلار فروش پیش‌نمایش‌های روز پنج‌شنبه هم می‌شود. هر دو عدد با عبور از درآمد ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری پنج‌شنبه و ۴۷ میلیون دلاری جمعه‌ی «ددپول»، در بالاترین رده‌ی ممکن بین فیلم‌های درجه R قرار می‌گیرند. این در حالی بود که «آن» به بهترین افتتاحیه‌ی خارج از آخرهفته‌های تعطیل یا طولانی برای یک فیلم درجه R نیز دست پیدا کرد. «آن» پشت سر افتتاحیه‌ی ۱۳۲ میلیون دلاری «ددپول»، در رده‌ی دوم بهترین افتتاحیه‌ی یک فیلم درجه R قرار می‌گیرد و اگر به خاطر طوفان «ایرما» در آمریکا نبود، فیلم این شانس را داشت تا حتی خودش را به ۱۲۵ میلیون دلار یا بالاتر هم برساند. اما افتتاحیه‌ی «آن»‌ یک نکته‌ی ویژه هم دارد؛ این فیلم برخلاف اکثر بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های فیلم‌های درجه R تاریخ مثل «ددپول» (Deadpool)، «ماتریکس: بارگزاری مجدد» (Matrix: Reloaded)، «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey)، «خماری قسمت دوم» (Hangover Part II) و «مصائب مسیح» (The Passion of Christ)، در یک آخرهفته‌ی تعطیل یا طولانی روی پرده نرفت. در نتیجه فیلم با عبور از افتتاحیه‌ی ۸۸ میلیون دلاری «لوگان» (Logan) به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی یک فیلم درجه R که در یک آخرهفته‌ی طولانی اکران نشده بود، جای آن را به عنوان صدرنشین گرفت.

فیلم IT

این در حالی بود که «آن» هنوز هیچی نشده به بزرگ‌ترین فیلم ترسناک استیفن کینگ هم تبدیل شد. تاکنون بزرگ‌ترین فیلم ترسناک استیفن کینگ «۱۴۰۸» بود که ۷۱ میلیون دلار در خانه و ۱۳۲ میلیون دلار در دنیا کسب کرده بود. خب، «آن» در همان دو روز اولش ۹۷ میلیون دلار کسب کرد که آن را یکراست بالاتر از این فیلم قرار می‌دهد. اما در زمینه‌ی تمام فیلم‌های استیفن کینگ رده‌ی اول متعلق به «مسیر سبز» (Green Mile) با ۱۳۶ میلیون فروش خانگی و ۲۸۶ میلیون فروش جهانی است که احتمالا «آن» در چند روز آینده آنها را پشت سر خواهد گذاشت. راستی، «آن» ارزان‌ترین فیلمی است که تاکنون موفق به کسب ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان افتتاحیه شده است. برادران وارنر و نیو لاین سینما فقط ۳۵ میلیون دلار خرج اقتباس قسمت اول شاهکار هزار و صد صفحه‌ای استیفن کینگ کرده‌اند. اما فیلم در همان سه روز اول، سه و نیم برابر بودجه‌اش را برگردانده است. «آن» همچنین در کنار «مصائب مسیح» تنها فیلمی است که با بودجه‌ای زیر ۴۰ میلیون دلار به جمع بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ می‌پیوندد. آخرین فیلم ارزان‌قیمتی که افتتاحیه‌‌ی بزرگی داشت، «فعالیت فراطبیعی ۳» (Paranormal Activity 3) بود که با بودجه‌ی ۵ میلیون دلار کارش را با کسب ۵۲ میلیون دلار شروع کرد. تا یادم نرفته بگویم که «آن» با عبور از افتتاحیه‌ی ۸۵ میلیون دلاری «پنجاه طیف گری»، در رده‌ی اول بهترین افتتاحیه‌‌های یک فیلم درجه R اقتباسی از روی یک کتاب هم قرار می‌گیرد.

اما بعد از این شروع طوفانی سوال این است که آینده‌ی فیلم چگونه پیش‌بینی می‌شود؟ خب، برای شروع تحلیلگران هیچ ایده‌ای از اینکه فیلم از لحاظ فروش داخلی چه آینده‌ای خواهد داشت ندارند. چون چنین افتتاحیه‌ای برای چنین فیلمی در تاریخ باکس آفیس بی‌سابقه است. اما حتی در بدترین حالت ممکن هم «آن» با فروشی دو برابر افتتاحیه‌اش می‌تواند «جن‌گیر» (۲۳۲ میلیون دلار – بدون احتساب نرخ تورم) را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ترسناک درجه R پشت سر بگذارد. نه، فیلم قرار نیست فروش «جن‌گیر» با احتساب نرخ تورم (۹۵۶ میلیون دلار) را پشت سر بگذارد، اما هر چیز دیگری امکان‌پذیر است. اگر فیلم عملکردی شبیه به «هری پاتر و یادگاران مرگبار قسمت دوم» (۳۸۱ میلیون/۱۶۹ میلیون) داشته باشد می‌تواند به ۲۶۵ میلیون فروش نهایی دست پیدا کرد. اما اگر عملکردی بهتر از آن داشته باشد، آن وقت فیلم این فرصت را دارد تا به فراتر از ۳۰۰ میلیون دلار فروش خانگی هم برسد. راستی، هم‌اکنون رکورد پرفروش‌ترین فیلم ترسناک درجه R گیشه‌ی جهانی در اختیار «پرومتئوس» (Prometheus) با ۴۰۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ است. «آن» همچنین ۶۲ میلیون دلار هم از کشورهای خارجی به دست آورد و مجموع افتتاحیه‌ی جهانی‌اش را به ۱۸۵ میلیون دلار رساند. اگر «آنابل» (Annabelle) می‌تواند به ۲۵۶ میلیون فروش جهانی دست پیدا کند، پس اگر «آن» توانست رکورد «پرومتئوس» را بکشند شوکه نشوید.

اما از «آن» که بگذاریم، دومین تازه‌اکران این هفته «بازگشت به خانه» (Home Again) بود که توسط دلقک‌ شرورمان یک لقمه‌ی چپ شد! جدیدترین فیلم ریس ویترسپون نه کمپین تبلیغاتی پرسروصدایی داشت و نه از ایده‌ی داستانی جدیدی بهره می‌برد و در نتیجه به کسب ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش بسنده کرد. این رقم خوبی نیست و مثال بارز دیگری از یک فیلم کم‌خرج استودیوی دیگر است که در مقابل یک بلاک‌باستر بزرگ توانایی ایستادگی نداشته است. خبر خوب این است که فقط ۱۵ میلیون دلار خرج ساخت این فیلم شده است. این یعنی اگر فیلم بتواند کمی در جدول دوام بیاورد، می‌تواند از شکست خوردن جاخالی بدهد. در زمینه‌ی فیلم‌های قدیمی اما بگذارید از «بادی‌گارد آدمکش» (The Hitman’s Bodyguard) شروع کنیم که در مقابل افتتا‌حیه‌ی بزرگ «آن» ایستادگی به خرج داد. اکشنِ کمدی رایان رینولدز و ساموئل جکسون ۴ میلیون و ۸۵ هزار دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد ۲۴ روزه‌ی ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. فیلم ترسناک «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) اجازه نداد تا «آن» تمام وحشت‌دوستان را به سمت خودش جذب کند. پیش‌درآمد دنیای سینمایی «احضار» (Conjuring) حدود ۴ میلیون دلار دیگر کسب کرد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۹۶ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار رساند. پس آره «خلقت» تا هفته‌ی بعد مرز ۱۰۰ میلیون دلار درآمد خانگی را رد خواهد کرد که عملکرد فوق‌العاده‌ای برای فیلمی با ۱۵ میلیون دلار بودجه است. «خلقت» تاکنون ۲۸۰ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته که آن را بالاتر از «آنابل» (۲۵۶ میلیون دلار) و در بین «احضار» و «احضار ۲» (۳۱۵ و ۳۲۰ میلیون دلار)‌ قرار می‌دهد.

تریلر نئو-وسترنِ «ویند ریور» (Wind River) در ششمین هفته‌ی اکرانش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دیگر به جیب زد و به ۲۵ میلیون دلار درآمد خانگی دست پیدا کرد. این فیلم تا هفته‌ی بعد از مجموع درآمد ۲۷ میلیون دلاری «اگر سنگ از آسمان ببارد» (Hell of High Water) عبور خواهد کرد. از سوی دیگر انیمیشن «جهش» (Leap) حدود ۲ و نیم میلیون دلار دیگر کسب کرد و به مجموع ۱۷ روزه‌ی ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این فیلم همین الانش ۹۶ میلیون دلار در سرتاسر دنیا فروخته است. در همین حین «مرد عنکبوتی:‌ بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) در سه روز اول آغاز اکرانش در چین، ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دشت کرد. این رقم مجموع فروش جهانی این فیلم را به ۸۲۳ میلیون دلار می‌رساند که آن را بالاتر از درآمد ۸۲۱ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی» (Spiderman)، ساخته‌ی سم ریمی قرار می‌دهد. این رقم همچنین «بازگشت به خانه» را بالاتر از درآمد جهانی ۸۱۶ میلیون دلاری «واندر وومن» (Wonder Woman) قرار می‌دهد. اگر «بازگشت به خانه» بتواند با همین فرمان در چین جلو برود می‌تواند مرز ۹۰۰ میلیون دلار درآمد جهانی را هم پشت سر بگذارد. فیلم جنگی «دانکرک» (Dunkirk) یک میلیون و ۹۵۰ هزار دلار دیگر در جریان هشتمین آخرهفته‌ی اکرانش به جیب زد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۱۸۳ میلیون دلار و مجموع درآمد جهانی‌اش را به ۴۹۲ میلیون دلار رساند. «لوگان خوش‌شانس» (Logan Lucky) در چهارمین هفته‌ی نمایشش یک میلیون و ۸۲۶ هزار دلار دیگر فروخت و به مجموع درآمد خانگی ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. انیمیشن «اموجی» (The Emoji Movie) با کسب یک میلیون دلار دیگر درآمد محصول سونی را به ۸۲ و نیم میلیون دلار رساند. از سوی دیگر «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) هم‌اکنون از ۲۵۹ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار درآمد خانگی عبور کرده و به یک میلیارد دلار درآمد جهانی دست پیدا کرده است.

کمدی بزرگ‌سالانه‌ی «مسافرت دختران» ‌(Girls Trip) حدود ۸۰۲ هزار دلار دیگر فروخت و به ۱۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار درآمد خانگی دست پیدا کرد. این رقم مجموع درآمد این فیلم را بالاتر از درآمد خانگی ۱۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری «مامان‌های بد» (Bad Moms) از سال گذشته قرار می‌دهد. یک نکته‌ی جالب: در ۲۵ سال گذشته حداقل سه فیلم با محوریت زنان آفریقایی/آمریکایی‌، «راهبه‌ی بدلی» (Sister Act)، «اشخاص پنهان» (Hidden Figures) و «مسافرت دختران» بوده‌اند که از ۱۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرده‌اند. در حالی که فقط دوتا فیلم ویدیو گیمی، «پرندگان خشمگین» (Angry Birds) و «مهاجم مقبره» ‌(Tomb Raider) وجود دارند که به ۱۰۰ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کرده‌اند. هالیوود در آینده بیشتر روی کدام زیرژانر تمرکز خواهد کرد؟ راستی، «مسافرت دختران» تاکنون ۱۳۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است. در نهایت «برج تاریک» (Dark Tower) که این هفته در ۹۴۸ سینما روی پرده بود، ۷۵۰ هزار دلار کسب کرد و به ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش خانگی دست پیدا کرد. پس آره، «آن» در یک روز به اندازه‌ی تمام فروش «برج تاریک» فروخته است. البته قابل‌ذکر است که این فیلم ۶۰ میلیون دلاری تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است. همچنین «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) به ۹۴ میلیون دلار درآمد جهانی دست پیدا کرد و بودجه‌ی ۳۰ میلیونی‌اش را سه برابر کرد. این در حالی بود که «ساخت آمریکا» (American Made) که هم‌اکنون در کشورهای خارجی روی پرده است، تا حالا ۳۳ میلیون دلار فروخته و انیمیشن «ماشین‌ها ۳» (Cars 3) هم از مرز ۳۵۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱It۱۲۳/۱ میلیون دلار
۲Home Again۹ میلیون دلار
۳The Hitman's Bodyguard۴/۸ میلیون دلار
۴Annabelle: Creation۴ میلیون دلار
۵Wind River۳/۲ میلیون دلار
۶Leap۲/۵ میلیون دلار
۷Spider-Man: Homecoming۲ میلیون دلار
۸Dunkirk۱/۹ میلیون دلار
۹Logan Lucky۱/۸ میلیون دلار
۱۰The Emoji Movie۱ میلیون دلار

 

 نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌‌ی این هفته:

آن

It

اگرچه از اقتباس تلویزیونی کتاب قطور و ستایش‌شده‌ی «آن» نوشته‌ی استیفن کینگ به خاطر بازی تیم کاری در نقش پنی‌وایز و نوستالژی کودکان دیروز و بزرگ‌سالانِ امروز، به نیکی یاد می‌شود، اما تقریبا همه قبول دارند که نه آن سریال توانسته کیفیتش را در گذر زمان حفظ کند و نه بودجه‌ی تلویزیونی آن و درجه‌ سنی غیربزرگ‌سالانه‌اش اجازه داده بود تا بتواند به اقتباس واقعی و وفاداری از روی کتاب کینگ تبدیل شد. بنابراین اگر یک بازسازی وجود داشت که خودمان از هالیوود می‌خواستیم تا سراغش برود، بازسازی این سریال در شکل و شمالی شکیل‌تر و حرفه‌ای‌تر بود. اگرچه اقتباس‌های کینگ خیلی نامطمئن هستند و این اواخر یک نمونه‌اش را هم با شکست «برج تاریک» دیدیم، اما «آن» از همان ابتدا فیلم تمیز و امیدوارکننده‌ای به نظر می‌رسید و حالا که فیلم عرضه شده، خوشبختانه اکثر منتقدان معتقدند که «آن» به عنوان یک فیلم ترسناک جریان اصلی نشان می‌دهد که وقتی به اندازه‌ی ترس و وحشت به داستان و کاراکترها هم اهمیت داده شود، نتیجه به چه چیز درجه‌یکی که تبدیل نمی‌شود. داستان «آن» با ناپدید شدن بچه‌های شهر کوچکی به اسم دِری در مِین ایالت نیوانگلند آغاز می‌شود. جستجوی گروهی از بچه‌های نوجوان توی‌سرخور و ضعیف محله که به «باشگاه بازنده‌ها» مشهور هستند برای سر در آوردن از اتفاقات عجیب شهرشان، آنها را با دلقک مرموز و مرگباری (با بازی بیل اسکارزگارد) روبه‌رو می‌کند. شکارچی فراطبیعی ناشناخته‌ای که سابقه‌ی قتل و خشونتش به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد. موجودی که بچه‌ها هیچ چیزی درباره‌ی ماهیتش و نحوه‌ی برخورد با آن نمی‌دانند و در نتیجه از روی ناچاری مجبورند برای خطاب کردنش به «اون» بسنده کنند.

منتقد سن فرانسیسکو کرانیکل که فیلم را فوق‌العاده دوست دارد می‌نویسد: «نسخه‌ی ریبوت‌ "آن" بالاترین تحسین برای یک فیلم ترسناک را به دست می‌آورد: حتی اگر فیلم از یک دلقک قاتل و مقدار زیادی خون و خونریزی و بچه‌های گم‌شده‌ای که به درون فاضلاب کشیده می‌شوند هم بهره نمی‌برد، چیزی که باقی می‌ماند کماکان یک فیلم درگیرکننده می‌بود. این فیلم همزمان هوشمندانه و بامزه است و علاوه‌بر زمان و مکان، کار فوق‌العاده‌ای در بازسازی حس و حال بودن در لبه‌ی بزرگسالی و فکر به اینکه دنیا علیه ماست نیز انجام می‌دهد... اولین تریلر "آن" در عرض ۲۴ ساعت ۱۹۷ میلیون بازدید خورد که بیشتر از هر فیلم دیگری در تاریخ یوتیوب است. محصول نهایی چیزی که قول داده بود را ارائه می‌کند؛ شاید حتی کمی بیشتر از آن». جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که سه و نیم ستاره به فیلم داده می‌آورد: «"آن" به این دلیل کار می‌کند که فقط به جامپ اسکرها و خون و خونریزی برای شوکه کردن تماشاگرانش تکیه نمی‌کند. اگرچه از هر دوتای آنها در فیلم یافت می‌شود، اما فیلم به جای این ترفندهای پیش‌پاافتاده، حول و حوش خلق تنش می‌چرخد. فیلم اما چیزی بیشتر از وحشتِ آشنایی که انتظارش را داریم ارائه می‌کند. فیلم شامل رابطه‌ی دوستانه‌ی کودکانه‌ی قوی‌ای بین کاراکترها است که از کتاب "در کنارم بمان" کینگ به یاد می‌آوریم و همچنین از این می‌گوید که همه‌ی هیولاها، غیرانسانی نیستند. قلدرهای فیلم، از بچه‌های بزرگ‌تری مثل هنری باورز و آدم بزرگ‌هایی مثل پدرهای کتک‌زن هنری و بورلی، به شکل‌های دیگری به اندازه‌ی پنی‌وایز وحشتناک هستند». نویسنده‌ی ایندی‌وایر که کاملا از فیلم راضی نیست می‌آورد: «هرکدام از اعضای باشگاه بازنده‌ها با توجه به ترس‌های شخصی‌‌اش به شکل متفاوتی با پنی‌وایز روبه‌رو می‌شود. از بورلی و صحنه‌ی بیرون جهیدن خون از سوراخ سینک دستشویی به سبک "کری" تا موجود جزامی کثیفی که ادی را در حیاطشان دنبال می‌کند. هرکدام از این برخوردها به عنوان حرکات استادانه‌ای برای اجرای شوک‌های سینمایی به یاد سپرده می‌شوند. بزرگ‌ترین و بهترین شوک "آن" مربوط به خود پنی‌وایز می‌شود که اسکارزگارد هروقت لازم باشد با تهدیدهای کلامی و تکان دادن ابروهایش حاضر است. با اینکه او بیشتر از اینکه یک شخصیت باشد، یک ترفند ترسناک است، اما هرچه باشد با یک ترفند نفسگیر طرفیم». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۷۰ است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده