// یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

گزارش نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه‌ای

نشست خبری سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مدیرعامل شرکت مکعب در سال همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به مدت سه سال است که شاهد برگزاری رویداد‌ لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران هستیم و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال نیز اقدام به برگزاری سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای (IGL 2017) در بخش‌های مختلف از جمله Quiz of Kings، بازی PES 2017، بازی Counter Strike، بازی فیفا و همچنین بازی موبایل کلش رویال کرده است. سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر در حال برگزاری به میزبانی برج میلاد است و قرار است که تا روز ۲۳ شهریور ادامه داشته باشد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به مناسبت برگزاری این رویداد مهم در حوزه بازی‌های ویدیویی، یک نشست خبری‌ را امروز ۱۹ شهریور در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای و عباس ارضی مدیرعامل شرکت مکعب نماینده ESWC، برگزار کرد.

در ابتدای این نشست حسن کریمی قدوسی گفت که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با فاصله‌ی دو ماه از رویداد TGC، در حال برگزاری رویدادی با مخاطبین کاملا متفاوت است. رویداد TGC برای بازی‌سازان بود تا در کنار فعال‌ شدن بازیسازی در کشور، اتصال با جامعه جهانی بیشتر برقرار شود. رویداد لیگ بازی‌های رایانه‌ای اما برای گیمر‌ها است و آن‌ها نیز از جمله‌ مخاطبین بنیاد به حساب می‌آیند.

نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه ای

افزایش بیش از سه برابری ثبت‌نام کنندگان در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای

مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در ادامه با اشاره به آمار‌ بازیکنان، گفت: ۲۳ میلیون نفر در کشور گیمر هستند که در روز ۷۰ دقیقه از وقت خود را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند. برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و همچنین برای معرفی بازی‌های مناسب به بازیکنان ایرانی، برای سومین سال، لیگ بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت مکعب در حال برگزاری است که این‌بار برخلاف سال‌های گذشته برج میلاد نیز جزء برگزارکنندگان این رویداد است.

کریمی قدوسی در ادامه به ارائه آمار‌هایی در رابطه با جهش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان پرداخت و گفت: در سال گذشته ۲۱۰۰ ثبت نام کننده داشتیم که این رقم امسال به ۶۹۰۵ نفر رسیده است که از این تعداد ثبت‌نام کننده ۱۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. وی بیشترین ثبت‌نام‌ کننده را مربوط به بازی ایرانی Quiz of Kings با ۲۴۰۵ نفر ثبت‌نام کننده اعلام کرد. بازی فیفا با ۲۰۹۸ ثبت‌نام کننده، بازی PES با ۱۸۰۴ نفر ثبت‌نام‌کننده، بازی کلش رویال با ۴۸۳ نفر ثبت‌نام کننده و در انتها نیز بازی کانتر استرایک با ۲۳ تیم ۵ نفر ثبت‌نام کننده، آمار شرکت‌کنندگان سایر رشته‌های حاضر در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای هستند.

جایزه اصلی این دوره از مسابقات به برنده بازی ایرانی Quiz of Kings اهدا می‌شود

مدیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه سخنان خود، جوایز امسال را بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: جایزه اصلی رویداد یک دستگاه خودروی 206 است و برای بازی Quiz of Kings در نظر گرفته شده است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال نیز قصد اعزام نماینده به مسابقات جهانی ESWC‌ را در رشته‌ی کلش رویال دارد که در صورت برگزاری مسابقات فیفا، برنده این رشته نیز برای مسابقات اعزام خواهد شد.

در انتها کریمی قدوسی با اشاره به اهمیت حوزه مسابقات و بازیکنان افزود: بنیاد در تلاش است تا به ترویج بازی‌ها با محتوای مناسب و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد کمک کند و بزودی با برخی از مسابقاتی که بدون مجوز در کشور برگزار می‌‌شوند، برخورد خواهد شد.

عباس ارضی مدیرعامل شرکت مکعب نیز در این نشست خبری گفت: مسابقات این دوره نسبت به دوره‌های قبلی از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته است. امسال شاهد افزایش بازی‌ها هستیم و تمام بازیکنان eSports و بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های رایانه کشور در رشته‌های مختلف در این مسابقات حضور دارند. در زمینه بین‌الملل نیز این ششمین دوره متوالی حضور تیم ایران در ESWC است. این رویداد از ۱۰ آبان آغاز شده و تیم ایران برای این مسابقات اعزام خواهد شد. فعلا تنها نماینده کشور در رشته کلش رویال به این مسابقات اعزام می‌شود تا در آینده اعزام نماینده برای مسابقات فیفا نیز مشخص شود.

سعید افسردیر قهرمان سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در رشته Clash Royale شد و نماینده ایران در مسابقات جهانی خواهد بود

مدیر عامل شرکت مکعب به رشد رشته‌های اعزامی از سال گذشته اشاره کرد که از یک رشته به سه رشته فیفا، کانتر استرایک و کلش‌رویال، افزایش یافته و برگزارکنندگان این رویداد قصد دارند تا امسال نیز این تعداد رشته را برای اعزام نماینده حفظ کنند. عباس ارضی در ادامه با ارائه اطلاعاتی از برگزاری مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک گفت که در سال ۲۰۱۴، نوید برهانی، نماینده ایران موفق به کسب قهرمانی جهان در رشته فیفا شد و در سال ۲۰۱۵ نیز کیارش شکوهی، موفق به کسب مقام چهارم شده بود.

سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای از روز ۱۳ شهریور در برج میلاد آغاز شده و تا ۲۳ شهریور نیز ادامه خواهد داشت. طبق اعلام کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراسم اختتامیه سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در روز پنجشنبه ۲۳ شهریور برگزار می‌شود که برای اولین بار به صورت زنده از طریق شبکه سوم سیما از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ پخش خواهد شد. از جمله‌ی نکات مثبت این نشست خبری و همچنین سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای را می‌توان حضور ۱۰ درصدی بانوان در بخش موبایل برای رقابت در دو بازی کلش رویال و Quiz of Kings دانست که طبق گفته مدیر عامل بنیاد ملی ‌بازی‌های رایانه‌ای، به مرور در حوزه بازی‌های ویدیویی، شاهد حضور گسترده‌تر بانوان در دوره‌های لیگ بازی‌های رایانه‌ای خواهیم بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده