نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

فروش فیلم It در روز جمعه به ۵۱ میلیون دلار رسید

فیلم It اکران شد و حالا خبر از رکوردشکنی‌های مختلف این اثر به گوش ما رسیده و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک این رکوردشکنی‌ها شدیدا افزایش پیدا کند.

جدیدترین اثر کمپانی نیو لاین سینما یعنی فیلم آن (It) که در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) روی پرده سینماها اکران شده، در جمعه اولین هفته خود توانست در باکس آفیس حدود ۵۱ میلیون دلار را از آن خود کند و این یعنی توانسته رکورد فیلم هتل تراسیلوانیا 2 (Hotel Transylvania 2) را درهم بشکند و از آن خود کند. فیلم It توانست با این مقدار فروش پرفروش‌ترین جمعه ماه سپتامبر در طول تاریخ و همچنین پرفروش‌ترین روز جمعه برای این کمپانی را از آن خود کند. علاوه بر این، فیلم محبوب It این شانس را هم دارد تا بتواند در اولین آخر هفته اکران خود و در باکس آفیس آمریکای شمالی، فروشی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار را کسب کند. لازم به ذکر است که از این ۵۱ میلیون دلار به دست آمده، ۱۳.۵ میلیون دلار آن فقط برای پیش‌نمایش‌های روز پنج‌شنبه این فیلم است و این خود رکوردی در تعداد فروش در پیش‌نمایش‌های روز پنج‌شنبه برای یک فیلم ژانر ترسناک است. این فیلم ترسناک با رده سنی بزرگسال نه‌تنها توانست رکورد در تعداد فروش در پیش‌نمایش‌های روز پنج‌شنبه را به دست آورد، بلکه توانست رکورد فیلم ددپول (Deadpool) را که ۱۲.۷ میلیون دلار فروش داشت در این رده سنی بشکند، تبدیل به پرفروش‌ترین پیش‌نمایش‌ها برای اکران‌های ماه سپتامبر شود و تا به امروز هم به پرفروش‌ترین و بزرگ‌ترین فیلم استودیو New Line Cinema تبدیل بشود. علاوه بر تمامی رکوردشکنی‌هایی که این فیلم در بحث فروش داشته، جالب توجه است که توانسته رکورد تعداد سینماهای در حال نمایش را هم با تعداد ۴ هزار و ۱۰۳ سینما از آن خود کند.

فیلم It که با قدرت خیلی زیادی اکران خود را آغاز کرد، همان‌طور که انتظار می‌رفت تا به این لحظه به درجات و فروش خیلی خوبی رسیده که برای یک فیلم ترسناک و درجه سنی بزرگسال تازگی دارد

اگر بخواهیم این اثر را در سطح بین‌المللی بررسی کنیم باید گفت که این فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز، در بازار سهمی ۸۶ درصدی نسبت به پنج فیلم برتر حال حاضر دارد. در کشور انگلیس که در حال حاضر هزار و ۳۴۲ سینما این فیلم را روی پرده اکران خود دارند، توانستند فروشی بالغ بر ۴.۵ میلیون دلار را برای این اثر کسب کنند که این مقدار باعث شده تا فیلم It بتواند دو رکورد دیگر مانند رکورد بزرگ‌ترین روز افتتاحیه در لیست آثار ژانر ترسناک تاریخ و همچنین بزرگ‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۱۷ کمپانی برادران وارنر را از آن خود کند.

داستان فیلم ترسناک هیجان‌انگیز It از استودیو New Line Cinema که توسط کارگردان فیلم ماما (Mama) یعنی آندرس موچیتی کارگردانی شده است، بر اساس رمان فوق‌العاده محبوب و معروف استفن کینگ با همین نام، نوشته شده است. بالغ بر چند دهه است که انتشار این رمان استفن کینگ ادامه دارد و سال‌های زیادی است که خوانندگان را تا حد زیادی ترسانده است. فیلم It داستان شهر کوچکی را نقل می‌کند که مدام کودکان مختلفی در این شهر گم می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا جمعی از کودکان قصد کنند چاره‌ای بیندیشند و علت گم شدن این کودکان را که روز‌به‌روز رو به افزایش است پیدا کنند. در همین حین هم زمانی که آنها با دلقکی شیطانی به نام پنی وایز که قرن‌ها سابقه در زمینه قتل و خشونت دارد مواجه می‌شوند، مجبورند تا با بزرگ‌ترین ترسشان روبه‌رو شوند و با آن مقابله کنند تا بتوانند به هدف و مقصود خود برسند و علت این فاجعه را پیدا کنند.

بیل اسکارشگورد در نقش بزرگ‌ترین شخصیت منفی داستان یعنی دلقک پنی وایز و هنرمندان جوانی مانند جیدن لیبرهر‌ بازیگر فیلم ویژه نیمه‌ شب (Midnight Special)، جرمی ری تیلور صداپرداز قسمت چهارم انیمیشن آلوین و سنجاب‌ها (Alvin and the Chipmunks: The Road Chip)، سوفیا لیلیس بازیگر فیلم 37، فین ولفهارد بازیگر سریال اتفاقات ناآشنا (Stranger Things)، چوسن جیکوبز بازیگر فیلم پلیس‌ها و دزدها (Cops and Robbers)، وایات اولف بازیگر فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، نیکولاس همیلتون بازیگر فیلم کاپیتان خارق‌العاده (Captain Fantastic) و جک دیلان گریزر بازیگر فیلم داستان‌های هالووین (Tales of Halloween) از جمله ستارگانی هستند که در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند و به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین در این میان لازم به ذکر است که دنباله فیلم It و قسمت دوم آن در حال حاضر مراحل اولیه تولید خود را طی می‌کند. گری دابرمن قرار است وظیفه نویسندگی قسمت دوم را بر عهده داشته باشد و علی رغم اینکه انتظار می‌رود که آندرس موچیتی برای کارگردانی این فیلم در نظر گرفته شده باشد اما هنوز او هیچ قراردادی مبنی بر این مسئله امضا نکرده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده