نویسنده: سهند عباسپور
// شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

کنترلرهای جدید پلی استیشن 4 با طرح کریستالی معرفی شدند

سونی کنترلرهای جدیدی با طرح کریستالی و با سه رنگ متنوع برای کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی کرد.

بالاخره پس از رونمایی از کنترلر‌های جدید پلی‌ استیشن 4 که تنها مخصوص ناحیه‌ی اروپا بودند، سونی اعلام کرده که این سری جدید راهشان را به آمریکا هم باز‌خواهند کرد. سری جدید کنترلر‌ها، کریستالی بوده و در سه رنگ مختلف عرضه می‌شوند که رنگ کریستالی (خالی و بدون هیچ رنگ اضافه‌ای) مخصوص فروشگاه‌های GameStop، قرمز کریستالی مخصوص فروشگاه‌های Best Buy و آبی کریستالی در انحصار فروشگاه‌های Walmart خواهد بود. قیمت دسته‌های جدید ۶۵ دلار است و سپتامبر یعنی همین ماه میلادی به آمریکا وارد می‌شوند. اگر چه هنوز مشخص نیست که آیا کنترلر‌های جدید به استرالیا هم خواهند آمد یا نه.

سونی از کنترلر‌های نیمه‌شفاف جدیدی برای کنسول پلی‌استیشن 4 رونمایی کرده که به نظر می‌رسد از دسته‌هایی که برای پلی‌استیشن اورجینال در حدود ۲۰ سال پیش عرضه شده، الهام گرفته‌اند. کنترلر‌های جدید از نوع DualShock 4 بوده و ظاهری نیمه شفاف دارند که در سه رنگ کریستالی بی‌رنگ، آبی کریستالی و قرمز کریستالی به بازار عرضه خواهند شد. شما می‌توانید تصاویر رسمی کنترلر‌های جدید را در انتهای پست مشاهده کنید.

این سه‌دسته همگی از جدید‌ترین امکاناتی بهره می‌برند که مدتی قبل به کنترلر‌های پلی‌استیشن 4 اضافه شدند، به این معنا که نواری نورانی در بالای قسمت تاچ‌پد در آن‌ها تعبیه شده و می‌توانند مستقیما از طریق درگاه یو‌اس‌بی یا به صورت بی‌سیم به کنسول متصل شوند. در نهایت قابل ذکر است که هر سه مدل از تاریخ ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر) در اروپا عرضه خواهند شد.

crystal dualshock

اما در این میان، انگلستان تنها مدل کریستالی بی‌رنگ را دریافت می‌کند. البته بریتانیایی‌ها مدتی پیش در ماه ژوئن کنترلر‌های کریستالی را در قالب یک عرضه‌ی محدود دریافت کردند اما آن مدل، نسخه‌ی قدیمی DualShock 4 بود.

هم‌چنین اروپا به همراه استرالیا در آینده‌ای بسیار نزدیک کنترلر‌ هایی ویژه با محوریت بازی Destiny نیز دریافت می‌کنند که آن مدل هم به بریتانیا (یا روسیه یا لهستان) راه پیدا نخواهد کرد. به این ترتیب حالا نسخه‌هایی متعدد با طرح‌ها و نقش و نگار‌هایی گوناگون از DualShock 4ها در دسترس طرفداران و مشتاقان کنسول‌های نسل کنونی سونی خواهد بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده