نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Absolver از دید سایت‌های معتبر دنیا

Absolver یک بازی مبارزه‌ای ساخته استودیو اسلوکلپ است که نمره‌های خوبی دریافت کرده. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید. 

اسلوکلپ یک استودیو بازی‌سازی مستقل واقع در شهر پاریس است که توسط تعدادی از اعضای سابق کمپانی یوبی‌سافت تاسیس شده است. این استودیو در جریان نمایشگاه E3 2016، از اولین بازی خود با نام Absolver رونمایی کرد و این بازی چند روز پیش برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شد و توانسته نمره‌های خوبی هم به دست بیاورد. Absolver یک بازی مبارزه‌ای است که البته تفاوت زیادی با بازی‌های مبارزه‌ای دیگر از قبیل Tekken یا Mortal Kombat دارد. 

در بازی Absolver، شما در نقش یک مبارز ظاهر می‌شود که در ابتدای بازی و پس از پشت سر گذاشتن آموزش‌های اولیه، ماسکی به صورتش زده و وارد دنیای Adal می‌شود؛ جایی که وی برای پیدا کردن هویت واقعی و جایگاه خودش، باید با افراد دیگر مبارزه کرده و خود را به عنوان یک مبارز قدرتمند و واقعی اثبات کند. یکی از ویژگی‌های جالب بازی Absolver، داشتن المان‌های تک‌نفره و چندنفره است. به این صورت که در جهان Adal، هم دشمنانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند حضور دارند و هم یک سری مبارز دیگر که توسط گیمر‌ها کنترل می‌شوند. حال شما می‌توانید با دیگر گیمر‌ها دوست شده و بازی را همراه با هم تجربه کنید یا اینکه با یکدیگر مبارزه کنید. 

ویژگی جالب بعدی بازی، امکان شخصی‌سازی کاراکتر در بازی است. جالب‌تر اینکه این شخصی‌سازی صرفا به جنبه‌های ظاهری خلاصه نشده و شما حتی می‌توانید با استفاده از کارت‌هایی که به دست می‌آورید، سیستم مبارزه و نوع حرکات رزمی شخصیت‌تان را هم تغییر دهید. همین عامل هم باعث می‌شود تا در طول بازی، هر بازیکنی سبک مبارزه‌ای خاص خودش را داشته باشد. امکان شخصی‌سازی جنبه‌های ظاهری کاراکتر هم در بازی گنجانده شده و می‌تواند ظاهر شخصیت خودتان را به دلخواه تغییر دهید. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Absolver و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Absolver

  • سازنده: اسلوکلپ
  • ناشر: دیوالور دیجیتال
  • سبک: مبارزه‌ای
  • پلتفرم: پی‌سی و پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۷ شهریور

absolver

پالی‌گان: ۸۵ از ۱۰۰

سازندگان بازی Absolver اعلام کرده‌اند که قصد دارند در آینده محتویات بیش‌تری به آن اضافه کنند. اما به شخصه دوست دارم که این محتویات اضافی، باعث از بین رفتن سادگی و تمرکز بالای آن به جزییات نشوند. در صورتی که Absolver جهان پیچیده‌تری داشت یا دوئل‌های آن شرایط خیلی سخت و پیچیده‌ای داشتند، به شخصه تا این حد از تجربه آن لذت نمی‌بردم. در حالت فعلی تمرکز اصلی بازی روی خلق یک بازی مبارزه‌ای است که در آن بتوانید با استفاده از حرکات رزمی، با دشمن مبارزه کنید و در این زمینه هم کاملا موفق و قدرتمند ظاهر شده است. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Absolver یک سری مشکلات دارد اما این مشکلات به شکلی نیستند که نقاط قوت بازی را تحت تاثیر قرار بدهند. یاد گرفتن و استاد شدن در مبارزات بازی، کار چالش‌برانگیزی است اما این چالش هرگز حوصله‌سربر و خسته‌کننده نمی‌شود. شکست بخشی جدانشدنی از بازی است اما در پس هر شکستی، یک درس برای شما وجود دارد که باعث می‌شود برای مبارزه بعدی، تجربه بیش‌تری داشته باشید. از طرف دیگر سیستم مبارزات کلی بازی به شکلی است که هرگز از مبارزه کردن خسته نمی‌شوید و همواره دوست دارید به بازی کردن ادامه بدهید. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Absolver یک بازی مبارزه‌ای سرگرم‌کننده با جلوه‌های بصری و صوتی عالی است. سیستم مبارزه‌های بازی بسیار غنی است و باعث می‌شود هم کاربران حرفه‌ای بازی‌های مبارزه‌ای و هم افرادی که خیلی تجربه‌ای در این سبک ندارند، بتوانند از آن لذت ببرند. Absolver در مجموع یکی از بازی‌های منحصر‌به‌فرد امسال و یک بازی مبارزه‌ای عالی است که قطعا ارزش بازی کردن را دارد. 

آی‌جی‌ان: ۷۶ از ۱۰۰

Absolver یک بازی مبارزه‌ای زیبا است که به‌تان اجازه می‌دهد سبک مبارزه‌ای خودتان را شبیه‌سازی کنید و با شرکت در مبارزات مختلفی، تجربیات جدیدی کسب کرده و بدین ترتیب در بازی پیشرفت کنید. با این حال بازی در برخی زمینه‌ها هنوز ناقص است و مثلا کلا فقط یک حالت مبارزه گیمر در برابر گیمر (PvP) را شاهد هستیم و بخش داستانی بازی هم ممکن است پس از مدتی خسته‌کننده شود. Absolver در اصل شبیه به یک بازی Early Access است که پتانسیل زیادی دارد اما هنوز تکمیل نیست. 

گیم اینفورمر: ۶۸ از ۱۰۰

اولین بازی استودیو اسلوکلپ، در زمینه مبارزات و طراحی‌های هنری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما با اینکه بازی ویژگی‌های مثبت کوچک زیادی دارد، اما این ویژگی‌ها هرگز موفق نمی‌شوند دست به دست هم داده و یک تجربه کلی عالی رقم بزنند. بازی شبیه به این می‌ماند که یک میز بزرگ جلوی شما قرار داشته باشد و شما آماده یک وعده غذای درست و حسابی شوید اما تنها چیزی که برای‌تان آماده شده، یک پیش‌غذای ساده باشد!

نمره های بازی  ABSOLVER

نمره های بازی  ABSOLVER


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده