نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

رونمایی EA از ویژگی‌ های جدید Career Mode فیفا 18

Career Mode بازی فیفا 18 در مقایسه با نسخه سال گذشته این سری، تغییراتی مخصوصا در زمینه نقل و انتقالات خواهد داشت. 

یکی از نگرانی‌های طرفداران سری بازی‌های فیفا در مورد نسخه جدید این مجموعه، این است که فیفا 18 در تریلر‌ها و نمایش‌هایش تا به امروز شباهت زیادی نسبت به نسخه سال گذشته داشته است. با این حال به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز ضمن حفظ هسته کلی بازی، تغییراتی در بخش‌های مختلف آن اعمال می‌کند و بدین ترتیب قصد دارد تجربه‌ای بهتر و کامل‌تر نسبت به فیفا 17 ارائه کند. این شرکت پیش از این از تغییرات بخش آلتیمیت تیم بازی در فیفا 18 رونمایی کرده و به ویژگی‌های دیگر این بازی مثل سیستم جدید سانتر‌ها یا بهبود اتمسفر استادیوم‌ها، پرداخته بود. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، EA سراغ بخش Career بازی FIFA 18 رفته و از ویژگی‌های جدید این بخش بازی رونمایی کرده است. 

اصلی‌ترین تفاوت بخش Career بازی در مقایسه با نسخه سال قبل، به سیستم نقل و انتقالات بازیکنان مربوط می‌شود. دیگر برخلاف گذشته قرار نیست پیشنهاد خود را برای باشگاهی ارسال کرده و منتظر ایمیل آن‌ها بمانید. بلکه این بار همه‌چیز به شکلی طبیعی و شبیه به واقعیت پیش خواهد رفت. بدین شکل که شما ابتدا باید در قالب یک میان‌پرده تعاملی، با نماینده باشگاهی که قصد خرید بازیکن از آن را دارید مذاکره کرده و پیشنهادی ارائه کنید که رضایت آن‌ها را جلب کند. پس از راضی کردن باشگاه، نوبت به دیدار با مدیر برنامه‌های بازیکن خواهید رسید و این بار باید حقوقی پیشنهاد دهید که بازیکن را برای پیوستن به تیم شما متقاعد کند. 

همچنین پس از اینکه انتقال یک بازیکن به تیم شما تمام شد، شاهد ویدیو‌هایی خواهیم بود که در آن بازیکن جدید شما در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و رسما معرفی می‌شود. EA همچنین ویدیو‌های بیش‌تری هم برای بخش Career بازی در نظر گرفته و مثلا زمانی که بازیکنی جایزه بهترین بازیکن ماه را به دست می‌آورد، شاهد نمایش کلیپی خواهیم بود. البته از آنجایی که این بخش‌های بازی به لطف موتور فراست‌بایت خلق شده‌اند، مشخص نیست که آیا در نسخه نینتندو سوییچ (که با موتور فراست‌بایت ساخته نمی‌شود) هم شاهد چنین ویژگی‌هایی خواهیم بود یا خیر. 

تغییر بعدی بخش Career بازی، به تمرینات مربوط می‌شود؛ جایی که ۱۵ نوع آیتم تمرینی جدید به بازی اضافه شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازیکنان خود را ارتقا دهید. امکان تمرین دادن بازیکنان پیش از این هم در بخش Career بازی وجود داشت و حال این بخش تکمیل‌تر شده و می‌توانید آیتم‌های تمرینی متنوع‌تری را برای بازیکن یا بازیکنان‌تان در نظر بگیرید و طبق گفته EA، باعث پیشرفت قابلیت‌های آن‌ها یا بهبود سریع‌تر مصدومیت‌شان شوید. 

الکترونیک آرتز در پایان هم اعلام کرد که تغییرات کلی بازی نسبت به نسخه‌های قبل در بخش Career نیز اعمال شده‌اند و برای مثال فضای استادیوم‌ها طبیعی‌تر خواهد بود یا شما می‌توانید بدون متوقف کردن بازی و رفتن به منو، تعویض‌های خود را در جریان مسابقه انجام دهید. فیفا 18 در تاریخ ۷ مهر برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر خواهد شد. شما می‌توانید لیست کامل استادیوم‌های این بازی را هم که اخیرا اعلام شد، در زومجی بخوانید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده