نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک: بازی های خشن جایی در این مسابقات ندارند

اگر روزی بازی‌های ویدیویی را در المپیک دیدیم، خبری از Dota و CS:GO نخواهد بود چرا که با هدف اصلی این مسابقات تناقض خواهد داشت.

ماه پیش بود که مسئولان برگزاری المپیک 2024 پاریس از احتمال حضور بازی‌های ویدیویی به عنوان یک ورزش رسمی در این مسابقات صحبت کردند. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار نداشته باشید بازی‌های «خشن» را در المپیک ببینید. توماس باخ، رئیس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک طی مصاحبه‌‌ای اعلام کرد بازی‌های ویدیویی خشن برخلاف ارزش‌های المپیک - یعنی تشویق صلح و توازن در سراسر دنیا - هستند. اگر بازی‌های ویدیویی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشند، بازی‌هایی مانند فیفا یا NBA 2K خواهند بود؛ همانطور که بازی‌های فوتبال و بسکتبال از ورزش‌های المپیک هستند. باخ در ادامه افزود:

ما می‌خواهیم صلح، آرامش و توازن را تشویق کنیم و این برخلاف بازی‌هایی است که شامل خشونت، انفجار و کشت و کشتار هستند. این بازی‌ها خط قرمز ما هستند. بنابراین اگر کسی در ورزش فوتبال به صورت دیجیتالی یا ورزش‌های دیگر رقابت می‌کند، برای ما بسیار جالب توجه خواهد بود. ما امیدواریم این بازیکن‌ها عملکرد ورزشکارانه از خود نشان دهند و اگر طرفداران در نهایت این ورزش‌ها را به صورت واقعی انجام دهند بسیار خوشحال خواهیم شد.

هنوز مشخص نیست بازی‌های ویدیویی به صورت مسابقات مدالی در المپیک ۲۰۲۴ حضور داشته باشند اما باخ می‌گوید مذاکرات با پاریس ادامه دارد. باخ اضافه کرد گیمینگ صنعت موفقی است اما هنوز کاملا سازمان‌یافته نشده. لیست مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در سال ۲۰۱۹ آماده خواهد شد و لیست نهایی بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام می‌شود. پاریس هنوز به صورت رسمی میزبان المپیک ۲۰۲۴ شناخته نشده که البته به زودی خبر رسمی آن اعلام خواهد شد. لس‌آنجلس در میان نامزدان میزبانی این المپیک بود اما برای میزبانی این بازی‌ها در سال ۲۰۲۸ انتخاب شد.

در حالی که المپیک هنوز بازی‌های ویدیویی را به عنوان یک ورزش رسمی نپذیرفته‌، ورزش‌های الکترونیک یا eSports در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت که البته لیست بازی‌هایی که در این مسابقات حضور خواهند داشت هنوز اعلام نشده ست.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده