// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱

حذف فیلم های دیزنی از نتفلیکس تا پایان سال ۲۰۱۹

نت‌فلیکس رسما اعلام کرد که استریم آنلاین فیلم‌های دیزنی از جمله آثار کمپانی‌های مارول، لوکاس‌فیلم و پیکسار توسط آن‌ها، تنها تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت و پس از آن، متوقف خواهد شد.

طبق اطلاعات رسمی اعلام‌شده از سوی باب ایگر، رییس کم‍پانی دیزنی، و نمایندگان معتبر شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس، تمامی فیلم‌های دیزنی در پایان سال ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس حذف خواهند شد؛ چرا که دیزنی قصد دارد سرویس استریم مخصوص خود را راه‌اندازی کند. این خبر، مدتی قبل و در طی تماسی از سوی باب ایگر با سرمایه‌گذاران کمپانی دیزنی تایید شد و وی رسما اعلام کرد که قرارداد بزرگ و چندصدمیلیون دلاری آن‌ها در سال ۲۰۱۶، در انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان خواهد رسید. در این رابطه، یکی از نمایندگان نت‌فلیکس اطلاعات دقیق‌تری را ارائه کرده است:

مشترکان آمریکایی نت‌فلیکس تا انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی، به تمامی فیلم‌های دیزنی از جمله تک‌تک آثار این کم‍پانی که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی اکران می‌شوند، دسترسی خواهند داشت.

Star Wars: The Last Jediبه همین سبب، از آن‌جایی که کمپانی‌هایی چون مارول، لوکاس‌فیلم و پیکسار همگی در حقیقت تبدیل به بخشی از کمپانی بزرگ دیزنی شده‌اند، نت‌فلیکس در انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی، حق پخش تمامی فیلم‌های دنیای سینمایی ابرقهرمانان مارول و مجموعه‌ی عظیم «جنگ ستارگان» را از دست خواهد داد و بدون شک از این رخداد خوشحال نخواهد بود. با این حال، طبق گفته‌ی یکی از اعضای رسمی نت‌فلیکس، همکاری آن‌ها با والت دیزنی در بخش‌های دیگری همچون سریال‌های اقتباسی نت‌فلیکس از آثار ابرقهرمانی مارول (Daredevil، Jessica Jones، Luke Cage، Iron Fist و The Defenders) همچنان ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد. جالب‌تر آن که این تصمیم، برخلاف ظاهر کلی‌اش که به شدت ناگهانی و فکرنشده به نظر می‌رسد، از مدت‌ها قبل توسط ایگر اتخاذ شده و او برای مدتی طولانی در حال آماده‌سازی شرایط نهایی کردن آن بوده است. البته این را هم نمی‌توان انکار کرد که او برای مدتی همواره به شکلی سربسته در رابطه با شایعه‌های ایجادشده در رابطه با آن صحبت می‌کرد و هرگز تا پیش از این اعلام رسمی، مستقیما در رابطه با این تصمیم مصاحبه‌ای نکرد. هر آن‌چه که باشد، به عقیده‌ی ایگر، دیزنی گزینه‌های بسیار بیشتر و سلطه‌جویانه‌تری را برای استریم ساخته‌های سینمایی و غیرسینمایی‌اش در برابر خود می‌بیند و قطع این بخش از رابطه‌ی آن‌ها با نت‌فلیکس، می‌تواند گام اول عملی کردن آن گزینه‌ها باشد.

فارغ از تمامی این‌ها، در دیگر اخبار مربوط به نت‌فلیکس، این شبکه کمپانی کتاب‌های کامیک میلارورلد (Millarworld) را خریداری کرد و به همین سبب، به زودی ساخت آثاری گوناگون و اقتباسی از کامیک‌های این کمپانی را که متعلق به مارک میلار است آغاز خواهد کرد. هم‌چنین آن‌ها ۱۳ انیمه‌ی جدید شبکه‌ی خود را معرفی کردند و با انتشار تصاویر و پوستر جدید از سریال The Defender، هیجان مخاطبان خود برای تماشای تازه‌ترین اثر ابرقهرمانی-اقتباسی‌شان از دنیای کامیک‌های مارول را افزایش دادند. زومجی نیز اندکی قبل مقاله‌ای با عنوان «بازیگرانی که می‌توانند یکی از نقش‌های اصلی سریال The Witcher را ایفا کنند» منتشر کرده که در نوع خود به تصورات جالبی در رابطه با این اثر تاییدشده اما نامشخص، دامن می‌زند.


منبع Polygon Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده