// جمعه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

سازنده بازی موبایل Vainglory سرمایه‌ای ۱۹ میلیون دلاری کسب کرد

سازنده بازی موبایل Vainglory‌ یعنی استودیو Super Evil Megacorp اعلام کرد توانست مبلغی بالغ بر ۱۹ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران کسب کند.

بر طبق جدیدترین اخبار بازی موبایل استودیو سوپر اویل مگاکورپ (Super Evil Megacorp)، سازنده بازی Vainglory، اعلام کرد که از سرمایه‌گذاران حاضر توانست سرمایه‌ای بالغ بر ۱۹ میلیون دلار را کسب کند.کریستین سگرسترال، مدیر عامل استودیو سوپر اویل مگاکورپ، در طی مصاحبه‌ای با سایت ونچربیت اعلام کرد که فضای استودیو خود را افزایش داده‌اند و تیم خود را به ۸۰ نفر رسانده‌اند. بازی اندروید و آیفون Vainglory تنها بازی استودیو سوپر اویل مگاکورپ است که در سبک موبا طراحی و برای دستگاه‌های موبایل منتشر شده است و در حال گسترش چشم‌گیری است.

وی همچنین در ادامه گفت:

ما شواهدی را دیده‌ایم که نشان می‌دهد نسل حاضر بازی‌های موبایل روی تجربه اصلی بازی تمرکز دارند، ما مطمئن هستیم که در طی ۵ الی ۱۵ سال آینده بتوانیم بازی خود را طوری گسترش دهیم که نسل جدیدی را به دنیا معرفی کنیم، کاری که کمپانی بلیزارد و ولو با نسل رایانه‌های شخصی کردند.

super evil megacorp

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد که بازیکنان موبایل همانند کاربران کنسول و پی‌سی خواهان بازی‌های با کیفیت و اصولی‌تر روی موبایل هستند. وی بر این باور است که کاربران موبایل در جستجوی بازی‌هایی با گیم‌پلی ویژه، گرافیک بالاتر، کاراکتر‌های باور کردنی و داستان غنی‌تر هستند. به گفته وی استودیو سوپر اویل مگاکورپ از استاندارد‌های بالا برای بازی‌های موبایل برخوردار است.

این استراتژی تیم توسعه دهنده را بسیار ویژه و منحصر‌به‌فرد نشان می‌دهد اما گفتنی است که این راه و هدف بسیار گران قیمت خواهد بود. کمپانی یاد شده تا به امروز توانسته ۶۳ میلیون دلار را کسب کند و از این پتانسیل بهره‌مند است؛ از آنجا که بازار بازی‌های موبایل بیش از ۴۶ بیلیون دلار را در خود جای داده است و انتظار می‌رود که سرمایه ورزش‌های الکترونیکی نیز تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱.۵ بیلیون دلار افزایش یابد. سگرسترال در ادامه گفت که بازی Vainglory که در سال ۲۰۱۴ روی دستگاه‌های iOS منتشر شد و می‌تواند یکی از جایگاه‌های برتر این بازار را تصاحب کند.

هم اکنون روند گیم‌پلی این بازی به صورت تیم‌ سه در مقابل سه برگزار می‌شود که سازندگان قرار است تا پاییز سال جاری حالت ۵ در مقابل ۵ را نیز به این بازی اضافه کند تا بتوانند آن را با بازی‌های پی‌سی در همین سبک بازی League of Legends در رقابت قرار دهند. Vainglory یک بازی رایگان یا به اصطلاح Free to Play است که درآمد آن از کاراکتر‌های جدید و آیتم‌های ظاهری است.

super evil megacorp

همچنین سازندگان با سرمایه‌گذاری زیاد روی انجمن‌های این بازی نظیر برگزاری رویداد‌ها و مسابقات مربوطه، قصد دارند که این بازی را گسترده‌تر کنند. همینطور سگرسترال افزود که بازی‌های دیگری را در دست توسعه دارند.

با کسب درآمد یاد شده سازندگان قصد دارند که روی موتور بازی‌سازی چند پلتفرم خود که E.V.I.L نام دارد، تمرکز کنند. این موتور در واقع برای طراحی گرافیکی نرم‌افزار‌های اپل استفاده می‌شد که سوپر اویل مگاکورپ آن را با Vulkan سازگار کرد.

وی در این باره گفت:

تمرکز ما روی عملکرد شبکه‌ای پیشرفته و تجربه برتر است، جایی که میلی‌ ثانیه‌ها اهمیت دارند.

با افزایش سرمایه تیم توسعه دهنده، آنها را به هدف نهایی آنها نزدیک می‌کند. از طرفی هنوز این نشان دهنده آن است که کمپانی یاد شده به سوددهی نرسیده است، حتی با وجود اینکه سه سال از راه‌اندازی منبع اصلی درآمدش یعنی Vainglory می‌گذرد.

سگرسترال در مورد سرمایه گذاری افزود:

با کسب این سرمایه، خوش‌نود هستیم که می‌توانیم  روی بازی‌های موبایل تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران ما نیز روی بازار بلند مدت آن امید دارند و هیجان‌زده هستند.

وی همچنین اعلام کرد که کاربران این بازی در حال گسترش هستند اما به تعداد دقیق آنها اشاره نکرد. تا به حال ۱۲ میلیون کاربر در این بازی ثبت‌نام کرده‌اند. وی در این باره افزود:

افزایش رشد کاربران در مناطق و بخش‌هایی رخ می‌دهد که در آن پی‌سی گیمینگ ضعیف‌تر و کم‌تر باشد، او بر این باور است که این فرآیند زمان‌بر خواهد بود و ورزش‌های الکترونیکی موبایل نیز در آینده بسیار گسترده‌تر خواهد شد. فرآیند ورزش‌های الکترونیکی برای پی‌سی ۲۰ سال به طول انجامید و ما نیز داریم همان قدم‌ها را بر می‌داریم. البته بازی‌های دیگری نیز همین راه را پیش می‌گیرند و ما تنها کسانی نخواهیم بود که این امر را گسترش می‌دهیم.

او همچنین گفت که استودیو در حال جذب نفرات برای گسترش تیم توسعه دهنده خود است.

super evil megacorp

بازی موبایل Vainglory در زومجی نمره ۸ را دریافت کرد که در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی این بازی را مطالعه کنید.

در ادامه می‌توانید بازی Vainglory را از لینک‌های زیر به طور رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی  Vainglory


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده