// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

احتمال حضور بازی های ویدیویی در مسابقات المپیک

احتمال دارد که مسابقات المپیک تابستانی پاریس در سال ۲۰۲۴ شامل ورزش‌های الکترونیک و بازی‌های ویدیویی نیز بشود.

همان‌طور که می‌دانید پس از المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مسابقات المپیک بعدی در سال ۲۰۲۴ و شهر پاریس برگزار می‌شود. حال، یکی از مدیران کمیته‌ی پیشنهاد‌های برگزاری مسابقات المپیک طی مصاحبه‌ای درباره‌ی مسابقات بازی‌های ویدیویی و همچنین احتمال رقابت گیمرها بر سر مدال طلای المپیک صحبت کرده است.

تونی استندوئیت، یکی از مدیران کمیته‌ی پیشنهاد‌های مسابقات المپیک فرانسه، در مصاحبه‌ای گفته است که جامعه‌ی گیمینگ سزاوار است که حداقل عضوی از مذاکرات باشد. صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

ما باید بیشتر به آن توجه کنیم؛ چرا که نمی‌توانیم بگوییم گیمینگ به ما و المپیک مربوط نمی‌شود. جوانان بسیاری به ورزش‌های الکترونیک علاقه‌مند هستند و این موضوع مهمی است. بگذارید بررسی کنیم و با آن‌ها ملاقات داشته باشیم تا شاید بتوانیم پلی در این بین درست کنیم.

من نمی‌توانم از ابتدا بگویم: «نه!»؛ بلکه علاقه دارم که با کمیته‌ی جهانی المپیک و همچنین خانواده‌ی بزرگ ورزش‌های الکترونیک ملاقات‌هایی داشته باشم تا بیشتر با این مقوله و دلیل موفقیتش آشنا شوم.

لیست مسابقات المپیک سال ۲۰۲۴،‌ از سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود و طی سال ۲۰۲۰ لیست رسمی مسابقات در توکیو اعلام می‌شود.

پاریس هنوز رسما به عنوان میزبان مسابقات المپیک ۲۰۲۴ معرفی نشده است، ولی این اتفاق به احتمال زیاد در سپتامبر (شهریور-مهر) می‌افتد. قبلا احتمال برگزاری مسابقات در لس‌آنجلس نیز بود، ولی چندی پیش مشخص شد که لس‌آنجلس میزبان مسابقات سال ۲۰۲۸ است.

در سال ۲۰۱۴، یکی از اعضای بلندپایه‌ی سابق بلیزارد، راب پاردو، تایید کرد که آن‌ها به توافق‌های خوبی برای حضور بازی‌های ویدیویی در مسابقات المپیک دست یافته‌اند و در این‌باره گفت:

به نظر من مسابقات بازی‌های ویدیویی و ورزش های الکترونیک بسیار چالش‌برانگیز هستند. بازیکن‌هایی که در این مسابقات شرکت می‌کنند مانند صاعقه سریع هستند و اگر بخواهیم واکنش‌هایشان در دقیقه را اندازه‌گیری کنیم به عددی در حد ۳۰۰ می‌رسیم.

به نظر می‌آید که هنوز بسیار زود است که گیمینگ نیز جزو المپیک محسوب شود؛ پس هنوز نمی‌توانیم بگوییم چه بازی‌هایی حضور خواهند داشت یا مسابقات چگونه برگزار می‌شوند.

آیا مسابقات‌ بازی‌های ویدیویی نیز باید در المپیک حضور داشته باشند؟‌ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده