نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

هارو ناکاجیما بازیگر فیلم Godzilla در ۸۸ سالگی درگذشت

هارو ناکاجیما که تا به امروز در نسخه‌های کلاسیک فیلم گودزیلا (Godzilla) به جای خود گودزیلا ایفای نقش کرده بود، دیروز در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

خیلی از طرفداران فیلم‌های کلاسیک گودزیلا هارو ناکاجیما را، مخصوصا برای اینکه زمانی لباس شخصیت گودزیلا را می‌پوشید، به خوبی می‌شناسند. بر اساس اخبار منتشر شده، بازیگر معروف و محبوب این ژانر دیروز در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۲۹ (۱۱ دی ۱۳۰۷)‌ در شهر یاماگاتا ژاپن چشم به جهان گشوده بود. ناکاجیما در طول دوره کار خود در صنعت فیلمسازی ژاپن، خود را تبدیل به یکی از بهترین بازیگر‌ها با لباس مبدل کرد. او در استودیو فیلم توهو (Toho) کار می‌کرد.

ناکاجیما در طول عمر خود در اکثر فیلم‌هایی که این کایجو (Kaiju) در آنها حضور داشت بازی کرده است. استارت کار‌های او با نسخه اصلی فیلم Godzilla به کارگردانی ایشیرو هوندا و در سال ۱۹۵۴ در دنیای فیلم‌های هیولایی زده شد. او به مدت ۲۴ سال زیر نظر استودیو توهو و کارگردان جلوه‌های بصری یعنی ایجی تسوبورایا به عنوان بازیگر اصلی با لباس مبدل در ۱۲ فیلم گودزیلایی آنها ایفای نقش کرد. ناکاجیما بعد از ایفای نقش در فیلم Godzilla vs. Gigan در سال ۱۹۷۲ از شغل بازیگری با لباس مبدل بازنشسته شد. 

هارو ناکاجیما به خاطر بازی‌اش در فیلم‌های کلاسیک گودزیلا از اواسط دهه ۱۹۵۰ تا اوایل دهه ۱۹۷۰، به عنوان یک عضو ارزشمند در استودیوی کمپانی توهو مطرح بود. او پس از سال ۱۹۷۲ و بعد از آخرین هنرنمایی‌اش، ارتباط کاری‌اش را با استودیو توهو قطع کرد و این نقش کلیدی و شگفت‌انگیز را کنار گذاشت. اگرچه او بعد از چندین سال دوباره همکاری را با این کمپانی از سر گرفت و بخشی از زمان خود را در سالن بولینگی که در استودیو واقع بود صرف کرد.

در اواخر دهه ۱۹۹۰ او در مراسم مختلفی که در ایالات متحده برگزار می‌شد حضور داشت. او به منظور یادآوری به خود و طرفداران که چه نقش کلیدی و مهمی را در سری فیلم‌های گودزیلا به عنوان یک بازیگر با لباس مبدل ایفا کرده، با لباس‌های این شخصیت در مراسمی که تم هیولاهای ژاپنی را داشت و در شهر‌های مختلف برگزار می‌شد حضور داشت. علاوه بر این، او در مجمع Monsterpalooza که در سال ۲۰۱۱ و در بربانک کالیفرنیا برگزار شده بود هم حضور به عمل آورد.

این خبر به هیچ وجه نمی‌تواند خبری کوچک و گذرا باشد. مرگ ناکاجیما، مخصوصا برای کسانی که جزو طرفداران واقعی این سری فیلم هستند (که او را بعد از بیست و اندی سال تبدیل به بازیگر اصلی با لباس مبدل کرد)، اتفاق ساده‌ای نخواهد بود و به راحتی مرگ او را فراموش نخواهند کرد. به لطف زندگی‌نامه‌‌اش که به زبان ژاپنی و به وسیله خودش در سال ۲۰۱۰ نوشته شده و Monster Life: Haruo Nakajima نام دارد، شخصیت بازیگر اصلی فیلم‌های گودزیلا همیشه در ذهن‌ها باقی خواهند ماند.

در آخر امیدواریم که روح هارو ناکاجیما، بازیگر نسخه‌های مختلف فیلم‌ Godzilla که ۲۴ سال از عمر خود را در این ژانر برای طرفداران صرف کرد، در آرامش قرار گیرد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده