نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵

کشف حالت مخفی بازی Mario Kart Wii پس از گذشت ۱۰ سال

به تازگی یک حالت مخفی در بازی Mario Kart Wii کشف شده که نینتندو به مدت ۱۰ سال آن را از دید طرفداران پنهان کرده بود.

نزدیک به ۱۰ سال از زمان عرضه بازی Mario Kart Wii می‌گذرد و این بازی سری ماریو کارت تمام این مدت یک حالت مخفی در کد خود پنهان کرده است. یک یوتیوبر تیزبین به نام MrBean35000vr به تازگی این حالت را کشف کرده است.

این شخص که هکر و استریمر بازی Mario Kart 8 است، ادعا می‌کند در بازی Mario Kart Wii که محصول سال ۲۰۰۸ است، منو اصلی بازی به جای چهار گزینه، در واقع پنج گزینه دارد. وی با انتشار یک ویدیو سخنان خود را اثبات کرده و شاهد یکسری زیر-منو هستیم که هیچ متنی ندارند، اما به عنوان گزینه جهت دسترسی به یک حالت مرحله‌ای مشابه با یکی از حالت‌های بازی Mario Kart DS کار می‌کنند. وی در این ویدیو توضیح می‌دهد:

منوهای حالت مرحله‌ای هیچ متنی ندارند، اما بازی برای بارگذاری آن‌ها تلاش می‌کند، در حالیکه آن‌ها به سادگی حذف شده‌اند. به طور مشابه، یک فایل عظیم هم که قرار بوده پارامترهای مراحل در آن وجود داشته باشند حذف شده است و بدون آن نمی‌توان این حالت را فعال کرد، مگر اینکه شما وجود آن را شبیه‌سازی کنید، کاری که من انجام دادم. این فایل تلاش می‌کند چندین فایل دیگر را از مسیر /Race/MissionRun داخل دیسک بارگذاری کند، اما این پوشه خالی است، با این حال این مورد هیچ تاثیری ندارد، چرا که محتویات داخل این پوشه یک سری اطلاعات اضافی (مانند محل قرارگیری یکسری آیتم‌ها) بوده‌اند. به همین علت، من موفق شدم چندین مرحله این حالت را تجربه کنم.

به نظر می‌رسد حالت مرحله‌ای قرار بوده مانند حالت مشابه در بازی Mario Kart DS یکسری چالش مختلف را به بازیکنان ارایه دهد. این حالت ترکیبی از مسابقات، یک سری مینی-گیم و موارد مشابه است. MrBean35000vr می‌گوید این حالت احتمالا ۱۲ یا ۱۳ مرحله مختلف داشته که یکی از آن‌ها به احتمال فراوان به طور کامل حذف شده یا کار نمی‌کند. در این مراحل بایستی به شکست دشمنان، دریفت، جمع آوری جعبه‌های آیتم و غیره بپردازید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده