نویسنده: رضا اکبری
// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

Cooler Master از سوکت‌ AMD TR4 پشتیبانی می‌کند

شرکت Cooler Master با خنک‌کننده‌های جدید خود از پردازنده‌های جدید شرکت AMD پشتیبانی خواهد کرد.

پردازنده‌های تردریپر به بازار آمده‌اند و حالا این پردازنده‌ها تنها قسمتی از ماجرا را تشکیل می‌دهند. هر کسی که قصد خرید و استفاده از این پردازنده‌های بسیار بزرگ را داشته باشد باید یک مادربرد با سوکت TR4 و در کنار آن یک خنک‌کننده سازگار با این پردازنده‌ها تهیه کند. البته همه خنک‌کننده‌ها صفحه «اتصال به پردازنده» بزرگی که بتواند برای سری پردازنده‌های کمپانی AMD مناسب باشد را ندارند؛ اما شرکت Cooler Master اعلام کرده که تعدادی از خنک‌کننده‌های ساخته‌شده توسط این شرکت مناسب این سری هستند.

البته بدون هیچ مقدمه‌ای نمی‌توانید این خنک‌کننده‌ها را جایگزین مدل قبلی کنید؛ چون نیاز به یک بست جدید برای چفت کردن پمپ روی مادربرد‌هایی که به زودی عرضه خواهند شد دارید. البته جای نگرانی نیست؛ چرا که کولر مستر از کیت اتصال Threadripper رونمایی کرده که به زودی می‌توانید از آن برای خنک‌کننده‌های پردازنده MasterLiquid240/120 ،MasterLiquidLite240/120 و MasterLiquid ML240/ML120L RGB استفاده کنید.

cooler master

سازگاری با مدل‌های 1950X ،1920X ،1900X از سری AMD Ryzen Threadripper 

Cooler Master به عنوان شرکتی پیشگام در ساخت قطعات کامپیوتر و وسایل جانبی، اعلام کرده که از سری پردازنده‌های AMD Ryzen Threadripper و سوکت TR4 با خنک‌کننده‌های مایع All-in-one خود پشتیبانی خواهد کرد که همراه با کیت اتصال به مادربرد عرضه می‌شوند. لیست این خنک‌کننده‌ها در بالا اعلام شد.

کاهش حرارت

آخرین سری پردازنده‌های رده بالای دسکتاپ AMD با ۱۶ هسته و ۳۲ رشته عرضه می‌شوند که بیشینه مصرف آنها به ۱۸۰ وات می‌رسد و پرچمدارشان پردازنده 1950X است. این پردازنده نیاز به خنک‌کننده‌ای با تکنولوژی درجه یک دارد تا بتواند پاسخگوی کارایی بی‌سابقه آن باشد. با توجه به این نیاز‌ها، قابلیت دو قسمتی استفاده‌شده در خنک‌کننده‌های مدل MasterLiquid کاملا مناسب این سری پردازنده است. برای کسب بهترین نتیجه در خنک‌سازی پردازنده باید از قابلیت خاصی استفاده کرد که در آن سردکنی که گرما دیده را از سردکن خنک‌شده جدا می‌کند.

cooler master

شرکت Cooler Master همکاری خود را با شرکت AMD نزدیک‌تر کرده است تا بتواند در ادامه با ساخت خنک‌کننده‌های بیشتر و نرم‌افزار‌های جانبی انحصاری از پردازنده‌های AMD Ryzen 3 و 7 پشتیبانی کند. در ضمن کاربران می‌توانند با استفاده از Cooler Master از قابلیت هماهنگ‌سازی افکت‌های رنگی AMD نیز استفاده کنند.

سازگاری خنک کننده‌های کولر مستر:

سایز ۲۴۰ – صفحه محصول

سایر ۱۲۰ – صفحه محصول

مدل Lite 120 – صفحه محصول

مدل ML240L RGB: به زودی

مدل ML120L RGB: به زودی

مدل Lite 240: به زودی


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده