نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل ایرانی پرسیتی

پرسیتی یک بازی موبایل ایرانی در سبک شهرسازی است که المان‌هایی از زیر سبک مرزعه‌داری را هم در خود دارد. 

بازار بازی‌های موبایل ایران، این روز‌ها شرایط بهتری به نسبت سال‌های گذشته پیدا کرده و در بین آثار ایرانی، شاهد بازی‌های خوش‌ساخت مختلفی هستیم. پرسیتی یک بازی ایرانی ساخته استودیو تاد است که در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، جایزه بهترین دستاورد صدا سازی افکت صوتی را دریافت کرد و در چند بخش دیگر از جمله بهترین بازی سال هم نامزد بود. پرسیتی یک بازی اندروید و آیفون در سبک مدیریتی و شهرسازی است که رگه‌هایی از زیرسبک مزرعه‌داری هم در آن دیده می‌شود. 

به مرور زمان، هم تنوع محصولات بیش‌تر می‌شود و هم قادر به ساخت ساختمان‌های متنوع‌تری خواهید بود

در پرسیتی ابتدا کنترل یک شهر کوچک با یکی دو مزرعه و یک مرغ به شما واگذار می‌شود. هدف شما در بازی، این است که محصولاتی بر حسب نیاز اهالی شهر تولید کنید، با فروش آن‌ها پول کسب کنید و سپس ساختمان‌های جدیدی بسازید یا ساختمان‌های فعلی را ارتقا بدهید و به این ترتیب روز به روز شهر خود را گسترش دهید. در ابتدای بازی، به محصولاتی ابتدایی از قبیل گندم یا تخم‌مرغ دسترسی خواهید داشت و به مرور زمان، محصولات متنوع‌تری مثل نان، شیر یا میوه‌هایی مثل انگور و آلو هم قابل تولید و فروش خواهند بود. نکته جالب در مورد محصولات که چالش خوبی به بازی اضافه می‌کند، وابسته بودن محصولات به یکدیگر است. برای مثال، مرغ برای اینکه بتواند برای‌تان تخم‌مرغ تولید کند، باید گندم بخورد یا آسیاب برای تولید آرد، نیاز به گندم دارد. این مساله باعث می‌شود تا تولید محصولات کار خیلی ساده‌ای نباشد و مخصوصا هرچه شهر‌تان پیشرفته‌تر می‌شود، چالش‌های سخت‌تری هم پیش روی شما قرار خواهند گرفت. علاوه بر این با پیشرفت در بازی و ترمیم کاروان‌سرا، شاهد حضور کاروان‌هایی خواهید بود که با دادن محصولاتی به آن‌ها، می‌توانید محصولات باارزشی چون میخ و موارد دیگر را به دست بیاورید که برای ارتقای ساختمان‌ها به آن‌ها نیاز خواهید داشت. 

پرسیتی

هر اقدامی از قبیل ساخت‌وساز بنا‌های جدید یا تولید و فروش محصولات که در بازی انجام می‌دهید، برای شما امتیاز در پی خواهد داشت و به مرور سطح‌تان در بازی ارتقا پیدا خواهد کرد. با ارتقای سطح، ساختمان‌ها و همچنین محصولات جدیدی در دسترس قرار می‌گیرند و دامنه فعالیت‌های شما گسترده‌تر از قبل می‌شود. برای تولید هر محصول یا ساخت هر ساختمان، باید مانند اکثر بازی‌های مشابه، مدت زمانی را منتظر بمانید. البته در صورتی که حوصله صبر کردن نداشته باشید، می‌توانید از طریق الماس‌ها زمان ساخت‌وساز و تولید را کاهش دهید. راستش را بخواهید در حالی که در ابتدای بازی زمان ساخت‌وساز بنا‌ها و تولید محصولات خیلی طولانی نیست، اما به مرور این زمان افزایش پیدا می‌کند و حتی گاهی زمان لازم برای ساخت‌وساز و تولید، کمی بیش از حد طولانی می‌شود. 

یکی از ویژگی‌های جالب بازی پرسیتی، فارسی و ایرانی بودن آن به معنای واقعی است. منظور این است که این ایرانی بودن، در همه جای بازی دیده می‌شود و طراحی ساختمان‌ها و محیط، ظاهر اهالی روستا، صحبت‌های آن‌ها که در قالب متن نمایش داده می‌شوند و در کل همه المان‌های بازی حس یک بازی ساخته‌شده در ایران را ارائه می‌دهند و همین وجه تمایز پرسیتی با بازی‌های مشابه خارجی است. علاوه بر این، بازی از حیث موسیقی و صداگذاری هم در سطح خوبی قرار دارد و مثلا با انتخاب هر ساختمان یا هر یک از حیوانات، صدای خاصی به گوش می‌رسد. 

پرسیتی

پیش‌تر هم به الماس‌ها اشاره کردیم و بد نیست به این موضوع هم اشاره داشته باشیم که پرسیتی، یک بازی رایگان است که از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. این خرید‌ها در قالب الماس در بازی گنجانده شده‌اند که می‌توانید با خرید آن‌ها، سریع‌تر پیشرفت کنید. در مجموع اگر به بازی‌های مدیریتی و شهرسازی علاقه دارید، پرسیتی یک نمونه ایرانی موفق از این بازی‌ها است که تجربه آن می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. 

دانلود بازی پرسیتی

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده