نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰

ساخت سریال The Dark Tower به زودی آغاز خواهد شد

با اینکه فیلم The Dark Dower (برج تاریک) فروش کمتری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی داشت و انتقاد زیادی دریافت کرد، اما باز هم برنامه ساخت سریال آن پابرجاست.

انتظار‌ها برای ساخت فیلم اقتباسی یکی از آثار استیفن کینگ بالاخره به پایان رسید و ما آخر هفته گذشته شاهد اکران این اثر مورد انتظار با نام The Dark Tower بر روی پرده سینما‌های سراسر دنیا بودیم. البته برخلاف انتظار، فیلم برج تاریک در حد متوسط و کمتر از مقدار پیش‌بینی شده فروش داشت و انتقاد‌های منفی زیادی را هم از طرف طرفداران و منتقدان دریافت کرد. اما با این حال، در حال حاضر برنامه‌ای که برای گسترش آن در سطح تلویزیون و در قالب سریال تنظیم شده بود هنوز پا برجاست.

براساس گزارشاتی که از هالیوود ریپورتر رسیده، مثل اینکه قرار است تهیه کننده اجرایی سابق سریال Walking Dead (مردگان متحرک) یعنی گلن مازارا بر تمامی مراحل تولید و توسعه سریال برج تاریک نظارت کامل داشته باشد. این سریال حاصل همکاری استودیو تلویزیونی سونی و استودیو مستقل MRC خواهد بود. با این حال براساس گزارشات هالیوود ریپورتر تولیدات سریال The Dark Tower هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. همچنین هیچ شبکه‌ای مسئولیت پخش آن را برعهده نگرفته است و معلوم نیست تیم تولید با چه شبکه‌ای قرار است وارد مذاکره شوند. انتظار می‌رود که فصل اول این سریال شامل ۱۰ تا ۱۳ قسمت باشد.

The Dark Tower

گلن مازارا در مصاحبه‌ای با گزارشگر هالیوود ریپورتر عنوان کرد:

چند دهه است که من یکی از طرفداران بزرگ کارهای استیفن کینگ هستم و برای من افتخار بزرگی است که در این فرصتی که به من داده شده می‌توانم یکی از آثار او را تبدیل به یک سریال تلویزیونی بکنم. اتفاقاتی که در کتاب The Gunslinger، Wizard and Glass، The Wind Through the Keyhole و بقیه داستان‌های این سری کتاب کینگ می‌افتد، انقدر قدرت کشش دارد که می‌توان آن را تبدیل به یک سریال خوب تلویزیونی با داستان فوق‌العاده قوی کرد. این کتاب‌ها پیچیدگی‌ها و داستان‌های مختلفی مانند اینکه چگونه رونالد تبدیل به یک تفنگ‌دار (Gunslinger) می‌شود، والتر چگونه تبدیل به مرد سیاه پوش (Man in Black) می‌شود و در نهایت اینکه چگونه رقابت بین آنها باعث می‌شود که رونالد هرکس و هرچیزی را که دوست دارد از دست بدهد، دارد. هیچ کلمه و عبارتی نمی‌تواند هیجان این لحظه من که برای نقل داستان‌های این سری کتاب در قالب یک سریال دارم را وصف کند. حسی که من در حال حاضر دارم حس کسی است که کلید یک صندوقچه گنج را پیدا کرده.

خبر ساخت سریال برج تاریک ابتدا در سال ۲۰۱۶ اعلام شد. اگرچه همان زمان اعلام شد که تولید و فیلمبرداری این سریال در سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. اما در ماه آپریل در مصاحبه‌ای که ران هوارد تهیه کننده این سریال با خبرگزاری‌ TV Guide داشت، مشخص شد که اگر هر اتفاقی برای سریال بیوفتد خیلی دور از تصور نخواهد بود:

هیچ تعهدی از طرف استودیو‌های تلویزیونی وجود ندارد. اما از طرف دیگر و با نگاه خوشبینانه می‌توان گفت که اگر بتوانیم با کمک و همکاری هم کاری که می‌خواهیم را در این سریال انجام دهیم حتما و قطع به یقین کار خوبی از آب درخواهد آمد.

در حال حاضر فیلم برج تاریک در اولین هفته اکران خود نزدیک به ۲۰ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا فروش داشته است. اگرچه انتظار می‌رود که جایگاه اول را در این جدول از آن خود کند، اما با فیلم‌های بزرگ تابستانی خیلی خوب و قوی که هم اکنون منتشر شده‌اند رقابت اصلا راحت نیست. 

در نقدهای مختلفی که برای این فیلم منتشر شده، مانند نقد مایکل روژو، اینطور عنوان شده است:

فیلم اقتباسی The Dark Tower آن فیلمی نیست که طرفداران انتظار آن را داشتند، اما از طرف دیگر می‌توان گفت که فیلم افتضاحی هم نیست. داستان و متریال اصلی آزادی زیادی برای ساخت فیلم می‌دهد، بعضی از آنها به بهتر شدن داستان و فیلمنامه کمک می‌کند و بعضی از آنها باعث بد شدن آن می‌شود. هر خط دیالوگ آن ممکن است باعث شود شما بخندید یا باعث شود شما بدتان بیاید و آن را دوست نداشته باشید. همچنین همه کارهای شگفت‌انگیزی که در فیلم انجام می‌شود عکس‌العمل‌های خیلی خوبی را در بینندگان ایجاد می‌کند. 

نظر شما درباره این فیلم چیست؟ به نظر شما نسخه سریالی آن بهتر از فیلم خواهد بود؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده