// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

با گذشت یک سال و نیم، ۲۷ میلیون کاربر جدید عضو استیم شده اند

از ماه ژانویه سال گذشته تا به امروز، ۲۷ میلیون کاربر جدید عضو استیم شده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی ولو در جریان معرفی خود در رویداد Casual Connect USA که این هفته برگزار شده بود، آمار جالبی از شبکه‌ استیم منتشر کرد. ولو اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۱۶ تا به الان ۲۷ میلیون کاربر اولین خرید خود را از فروشگاه استیم انجام داده‌اند و اگر به صورت ماهیانه حساب کنیم، هر ماه ۱.۷ میلیون کاربر جدید عضو استیم شده‌اند.

تام جیاردینو، مدیر اجرایی بخش بازاریابی استیم، اعلام کرده است که منظور از کاربرانی که اولین خرید خود را انجام داده‌اند این است که عضو استیم شده و یک بازی رایگان یا پولی را دانلود کرده‌اند. حال اگر این آمار و ارقام را به صورت منطقه‌ای حساب کنیم، ۱۷ درصد کاربرها از کشورهای چین، کره و ژاپن بوده‌اند و تقریبا ۶۰ درصد کاربرها نیز از اروپا و آمریکای شمالی خریدهای خود را انجام داده‌اند.

همچنین در ادامه‌ی این معرفی، مشخص شد که کاربرهای فعال ماهیانه استیم به رقم ۶۷ میلیون کاربر روی کامپیوتر رسیده است و کاربرهای فعال روزانه‌ی استیم، به رقم ۳۳ میلیون کاربر دست یافته است. در این میان اگر بخواهیم کاربرهایی را که به صورت همزمان آنلاین شده‌اند مشاهده کنیم، باید بگویم که طبق آمار منتشر شده استیم رقم ۱۴ میلیون کاربر را ثبت کرده است. این در حالی که فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی، این رقم ۸.۹ میلیون کاربر بوده است.

همچنین سال گذشته اعلام شده بود که تعداد کل کاربرهای استیم، به رقم ۱۲۵ میلیون کاربر رسیده است و اگر می‌خواهید بدانید که تا به امروز استیم چه تعداد کاربر در اختیار دارد، می‌توانید ۲۷ میلیون کاربر جدید را به رقم ۱۲۵ میلیون اضافه کرده تا تعداد کل را به دست بیاورید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده