// شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

گزارش مالی اسکوئر انیکس از موفقیت بازی NieR: Automata خبر می‌ دهد

در جریان گزارش مالی کمپانی اسکوئر انیکس مشخص شد که بازی NieR: Automata و بسته الحاقی Stormblood بازی Final Fantasy XIV فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

این روزها کمپانی‌های مختلف در حال منتشر کردن گزارش‌های مالی خود هستند و کم و بیش مشخص می‌شود که در چه بخش‌هایی موفق بوده و در چه بخش‌هایی ناکام مانده‌اند. در این میان کمپانی اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر بازی NieR: Automata، نیز اخیرا گزارش مالی خود را منتشر کرده است که بر اساس آن بازی NieR: Automata و بسته الحاقی Stormblood بازی Final Fantasy XIV توانسته‌اند موفقیت خوبی را کسب کنند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، بسته الحاقی Stormblood توانسته است درآمد اسکوئر انیکس در بازار بازی‌های MMO را افزایش دهد. درآمد خالص اسکوئر انیکس در این بخش ۹.۳ میلیارد ین بوده است که اگر آن را با گزارش مالی بازه مشابه سال قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که درآمد خالص این کمپانی ۳ میلیارد ین افزایش یافته است. قطعا با عرضه‌ی بازی Dragon Quest X در دو ماه آینده روی پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ، اسکوئر انیکس می‌تواند سهم بیشتری از بازار بازی‌های MMO را در اختیار بگیرد.

حال در زمینه درآمد خالص بازی‌های معمولی، به دلیل نبود بازی جدید از سوی اسکوئر انیکس، درآمد این شرکت تا حدی در این بخش افت داشته است ولی در بخش فروش دیجیتالی بازی‌ها، توانسته‌ است موفق عمل کند و در این میان، این موفقیت را مدیون بازی NieR: Automata است. از این‌رو وقتی درآمد عملیاتی این شرکت را با بازه مشابه سال گذشته مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم در این بخش بازی‌های کنسولی اسکوئر انیکس عملکرد خوبی داشته‌اند.

یکی دیگر از بخش‌هایی که اسکوئر انیکس به خوبی توانسته در آن قدرت خود را نشان دهد، بخش موبایل است. بازی موبایل Final Fantasy: Brave Exvius، بازی موبایل Hoshi No Dragon Quest، بازی موبایل Dragon Quest: Monsters Super Light و بازی موبایل Kingdom Hearts Union X به خوبی توانسته‌اند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند و فروش خالص ۲۳.۷ میلیارد ین را برای اسکوئر انیکس رقم بزنند. در سال گذشته فروش خالص اسکوئر انیکس در این بخش ۱۹.۷ میلیارد ین بوده است.

متاسفانه آمار دقیق از فروش هر بازی منتشر نشده است. فروش خالص کلی در این سه ماهه ۵۷ میلیارد ین (۵۱.۱ میلیارد ین در سال گذشته) بوده و درآمد عملیاتی کلی اسکوئر انیکس از ۸.۹ میلیارد ین به ۳.۹ میلیارد ین کاهش یافته است. درآخر اسکوئر انیکس از تغییرات صنعت بازی‌هایی ویدیویی به سرمایه‌گذاران هشدار داد و اعلام کرد که باید منتظر تغییراتی در نتایج ماه‌های آینده باشند. اسکوئر انیکس در این باره می‌گوید:

مشتریان نیازمند محتویات مناسب روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌های خود هستند و از آن سو کامپیوترها به سرعت در حال گسترش هستند. این‌ موارد در حالی است که بازار بازی‌های کنسولی در شمال آمریکا و اروپا بسیار رقابتی و انحصاری شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده