// یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

اسکات کوپر و ساخت فیلمی درباره ترور مارتین لوتر کینگ

اسکات کوپر، کارگردان فیلم عشای شیطانی (Black Mass)، برای پروژه‌ی جدیدش به سراغ داستان ترور مارتین لوتر کینگ، رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا می‌رود.

اسکات کوپر که به تازگی ساخت فیلم وسترن متخاصم‌ها (Hostiles) را به پایان رسانده، برای پروژه‌ی بعدی خود به سراغ داستان ترور مارتین لوتر کینگ و حواشی پیرامون این اتفاق خواهد رفت. این فیلم بر اساس کتاب غیر داستانی Hellhound On His Trail، نوشته‌ی همپتون سایدز ساخته خواهد شد و کار نگارش فیلمنامه‌ی آن را نیز خود کوپر بر عهده دارد.

martin luther king

مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود که در چهارم آوریل سال ۱۹۶۸ در بالکن مسافرخانه‌ای قدیمی در ممفیس، مورد اصابت گلوله‌ی فردی ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید. کینگ یکی از نمادهای مبارزه با نژادپرستی در آمریکا و سایر نقاط جهان بود که در سال ۱۹۶۳ توسط مجله‌ی تایمز به عنوان مرد سال برگزیده شد و یک سال بعد، جوان‌ترین فردی لقب گرفت که جایزه‌ی صلح نوبل را از آن خود کرده است. سخنرانی وی تحت عنوان «رویایی دارم» که در بیست و هشتم آگوست سال ۱۹۶۳ در راهپیمایی ۲۵۰ هزار نفری کار و آزادی و در برابر بنای یادبود لینکلن ایراد شد، از مهم‌ترین و مشهورترین سخنرانی‌های تاریخ آمریکا به حساب می‌آید.

همپتون سایدز در کتاب خود با روایتی متقاطع و پیچیده که بر اساس یک سری اسناد غیر قابل انتشار گردآوری شده، به اتفاقات پیرامون شخصیت جیمز ارل ری می‌پردازد که چند ماه پس از ترور مارتین لوتر کینگ، به عنوان قاتل وی دستگیر شد و در کنار آن، به دنبال پاسخ این سوال است که آیا امکان دارد که ری به تنهایی دست به قتل کینگ زده باشد و اگر این‌گونه نباشد، همدستان واقعی وی چه کسانی هستند؟

martin luther king

بالکن مسافرخانه لورن، لحظاتی پس از اصابت گلوله به کینگ

کوپر ۴۷ ساله که در سال ۲۰۰۹ با ساخت فیلم تحسین‌شده‌ی دل دیوانه (Crazy Heart) وارد عرصه‌ی کارگردانی شد، در آخرین فیلم ساخته شده‌اش، یعنی متخاصم‌ها با بازی کریستین بل و رزاموند پایک، داستان یک افسر عالی رتبه‌ی ارتش را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا رئیس یک قبیله‌ی سرخپوست و خانواده‌اش را تا مراتع مونتانا همراهی کند. در کنار آن، او باید از یک بیوه جوان که خانواده‌اش در دشت قتل عام شده‌اند هم محافظت کند. این افسر در ادامه با جنگجویان قبیله‌ی کومانچی مبارزه می‌کند و خطرات بسیاری را پشت سر می‌گذارد.

کمپانی Black Label Media که در سال‌های اخیر در تولید آثار مطرحی نظیر لا لا لند (La La Land) و سیکاریو (Sicario) مشارکت داشته است، تهیه‌کنندگی فیلم Hellhound On His Trail را به همراه جان لشر (Birdman) و خود کوپر بر عهده خواهد داشت. کار تولید فیلم نیز از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده