نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

با موفقیت ریمستر بازی Crash Bandicoot اکتیویژن ریمسترهای بیشتری خواهد ساخت

احتمالا اکتیویژن به واسطه موفقیت ریمستر بازی Crash Bandicoot قصد ساخت بازی‌های ریمستر بیشتری را دارد.

در صورتی که اخبار بازی را دنبال کرده باشید، از موفقیت بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy آگاه هستید. از زمان عرضه این بازی در اوایل تیرماه تاکنون، شاهد حضورش در رتبه‌های برتر جداول فروش هستیم. در جریان کنفرانس مالی اکتیویژن بلیزارد با سرمایه‌دارانش، کمپانی در مورد عملکرد بازی‌ها و احتمال عرضه بازی‌های ریمستر بیشتر از سوی خود سخن گفته و احتمالات برای ساخت ریمستر بیشتر بالا است.

اریک هیرشبرگ، مدیرعامل اکتیویژن در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد عواقب موفقیت ریمستر سری Crash گفت:

می‌دانستیم که سری Crash مخاطبین پرشوری دارد و حقیقتش را بخواهید خودم هم یکی از این افراد هستم؛ اما مطمئن نبودیم که این مخاطبین واقعی هستند یا فقط در مورد علایقشان صحبت می‌کنند و تا هنگامی که محصولی به بازار عرضه نکنید، به این موضوع پی نخواهید برد. Crash تمامی انتظارات ما را به خوبی برآورده کرده است.

هیرشبرگ بدون آشکار ساختن آمار دقیق فروش بازی اعلام کرد که بازی N. Sane Trilogy عملکرد بسیار خوبی داشته است. با وجود اینکه بازی دو روز مانده به پایان ماه ژوئن به بازار عرضه شد، موفق شد لقب پرفروش‌ترین بازی کنسولی ماه را از آن خود کند و اخیرا هم مطلع شدیم که بازی لقب پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن 4 در شبکه پلی‌استیشن آمریکا و اروپا را هم تصاحب کرده است.

با وجود اینکه می‌توان لذت خاصی را در سخنان هیرشبرگ هنگام وصف موفقیت N. Sane Trilogy احساس کرد، وی می‌گوید که ریمسترها پدیده کاملا جدیدی برای اکتیویژن نیستند:

فکر کنم این مثال دیگری از توجه‌مان به درخواست طرفداران و جوامع با ارائه محتوای عالی و موردعلاقه‌شان به آن‌ها است؛ موردی که یکی از استراتژی‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی افزود:

البته معتقدیم بازی‌های عالی دیگری هم در کارنامه ما به چشم می‌خورد که [ریمستر شدن] آن‌ها را هم در نظر می‌گیریم، اما این رفتار جدیدی برای ما نخواهد بود. ما قبلا هم با عرضه بازی Modern Warfare Remastered و Zombies Chronicles قدرتمان در این زمینه را نشان دادیم و بدون شک ریمستر بازی Crash Bandicoot هم مثال عالی دیگری است.

هیرشبرگ در ادامه سخنان خود اظهار داشت:

پس این استراتژی است که به وضوح توجه ما را به خود جلب کرده و با وجود اینکه رونمایی‌ای برای امروز نداریم، معتقدم می‌توانید مطمئن باشید که در آینده شاهد فعالیت‌هایی مشابه برای دیگر بازی‌های عالی ما خواهید بود. دیگر فرصت فراتر از ریمسترها، نگاهی به مجموعه‌های کلاسیک و بررسی امکان تولد مجدد آن‌ها در پلتفرم‌های مدرن است؛ مانند کاری که با بازی Skylanders در موبایل انجام دادیم. فهرست بازی‌های ما منبعی است که در صورت استفاده صحیح می‌تواند قدرت بسیار فراوانی داشته باشد.

اکتیویژن بلیزارد به زودی یک بازی کلاسیک دیگر هم در قالب بازی StarCraft: Remastered عرضه می‌کند. این بازی در تاریخ ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) عرضه خواهد شد و به گرافیک و صدای بهبود یافته و چندین ویژگی مدرن (مثل سیستم Matchmaking) مجهز است، اما گیم‌پلی بازی تفاوت خاصی ندارد. قیمت نسخه ریمستر ۱۵ دلار است، اما نسخه اصلی به صورت کاملا رایگان در اختیار بازیکنان رایانه‌های شخصی است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده