نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

نهنگ عنبر 2 پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

فیلم نهنگ عنبر 2 بالاخره توانست با پشت سر گذاشتن فیلم گشت 2، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود. 

تقریبا دو ماه پیش بود که فیلم گشت 2 توانست با پشت سر گذاشتن فیلم فروشنده اصغر فرهادی، رکورد فروش سینمای ایران را بشکند و به پرفروش‌ترین فیلم ایرانی تبدیل شود. با این حال این فیلم دوام زیادی در صدر جدول نداشته و حال طبق جدید‌ترین اخبار سینمای ایران، فیلم نهنگ عنبر 2، ساخته سامان مقدم، توانسته از میزان فروش گشت 2 عبور کند و به پرفروش‌ترین فیلم ایران تبدیل شود. نکته جالب اینکه این فیلم هنوز شانس عبور از میزان فروش ۲۰ میلیارد را هم دارد و شاید بتواند به اولین فیلم ایرانی تبدیل شود که موفق به عبور از مرز ۲۰ میلیارد تومان می‌شود. 

در نهنگ عنبر 2 بازیگرانی چون رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان‌زاده ایفای نقش کرده‌اند. زومجی پیش از این نگاهی به این فیلم داشته که بخشی از آن به شرح زیر است:

آنچه که باعث می‌شود قسمت دوم فیلم در مقایسه با قسمت نخست آن، اتفاق مثبتی محسوب نشود، این است که اولا فیلم به نوعی به نشان دادن تکه‌های باقی‌مانده از قسمت اول (و نه تکه‌های جدید روایت‌نشده) تقلیل می‌یابد و دوم اینکه در مسیر روایت همین تکه‌های باقی‌مانده حتی نتوانسته است موقعیت‌هایِ به‌تنهایی جذاب برای روایتش پیدا کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده