نویسنده: سارا مرتضوی
// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

تریلر جدیدی از گیم‌ پلی بازی Life is Strange: Before the Storm منتشر شد

ویدیوی جدید منتشر شده از گیم‌پلی فصل اول بازی Life is Strange: Before the Storm ما را با درگیری‌های کلویی بیش‌تر آشنا می‌کند.

در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 ‌امسال بود که نسخه بعدی بازی Life is Strange با نام بازی Life is Strange: Before the Storm معرفی شد. این مجموعه که پیش-درآمدی بر نسخه اول بازی خواهد بود و به بررسی رابطه بین کلویی و ریچل می‌پردازد، قرار است از تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریورماه) منتشر شود. حالا به تازگی ویدیویی در کانال رسمی یوتیوب Life is Strange منتشر شده که در آن بخش‌هایی از گیم‌پلی قسمت اول این مجموعه جدید به چشم می‌خورد.

ویدیوی جدید با تصویری از کلویی شروع می‌شود؛ در حالی که روی تخت دراز کشیده و به نظر می‌رسد با افکار پریشانی درگیر است. در همان دقایق نخست ویدیو، به نام قسمت اول بازی Life is Strange: Before the Storm پی می‌بریم. قسمت اول این بازی سه قسمتی، Awake نام دارد.

به نظر می‌رسد وقایع به تصویر کشیده‌شده در این ویدیوی جدید درست از صبح بعد از کنسرتی که در ویدیوی قبلیِ منتشر شده از گیم‌پلی بازی دیدیم، آغاز می‌شود. در حالی که مادر کلویی از پایین پله‌ها در حال صدا کردن او است، کلویی باید لباس خود را عوض کند و نزد او برود. درست همین‌جا است که دوباره سروکله همان سیستم آشنای تاثیر تصمیمات شما در بازی پیدا می‌شود؛ چرا که اگر در شب کنسرت تی‌شرت Firewalk را دزدیده باشید، اینجا می‌توانید این تی‌شرت را از میان سایر لباس‌ها انتخاب و بر تن کنید.

زمانی که کلویی به پایین پله‌ها می‌رسد پیامی را روی گوشی خود دریافت می‌کند، به همین دلیل به  نظر می‌رسد سیستم دریافت پیام از سایر شخصیت‌های بازی در این نسخه نیز مانند نسخه قبلی بازی Life is Strange موجود باشد. کمی جلوتر، زمانی که کلویی از خانه خارج می‌شود، دوباره با یکی دیگر از نشانه‌هایی که در ویدیوی قبلی دیده بودیم روبه‌رو می‌شویم. این نشانه چیزی نیست جز یک کلاغ که به نظر می‌رسد اهمیت خاصی در این بازی داشته باشد.

البته تمرکز اصلی این ویدیو روی به تصویر کشیدن رابطه کلویی و پدرخوانده‌اش یعنی دیوید است. در همین ویدیوی کوتاه هم می‌توان به رابطه مشکل‌دار و پرتشنج بین این دو نفر پی برد؛ چرا که دائماً با یکدیگر در حال جر و بحث هستند. جالب است که در این‌ نقطه از داستان، رابطه این دو شخصیت هنوز به پیچیدگی نسخه قبلی بازی نرسیده است و درواقع در این‌جا شاهد شروع رابطه‌ای هستیم که قرار است در نهایت به یک رابطه‌ی وحشتناک تبدیل شود.

درست است که کلویی عمیقاً از دیوید نفرت دارد، اما در این ویدیو می‌بینیم که دیوید چطور تلاش می‌کند تا از طریقی رابطه‌ای دوستانه با کلویی برقرار کند. هرچند در نهایت کلویی اکثر تلاش‌ها و پیشنهادهای وی را رد می‌کند. نکته جالب در اینجا این است که در جریان تصمیم‌گیری برای قبول یا رد کردن این تلاش‌های مهربانانه‌ی دیوید، بازیکن هیچ‌گونه نقشی نخواهد داشت. درست همین‌جا است که یکی از مهم‌ترین مشکلات بازی دوباره خود را نشان می‌دهد. چرا در یک بازی که اساس آن بر پایه تصمیم‌گیری بازیکن ساخته شده، بازیکن خود نمی‌تواند برای تعیین نوع رابطه‌اش با شخصیت‌های دیگر تصمیم‌گیری کند؟

همان‌طور که گفتیم قسمت اول بازی Life is Strange: Before The Storm در ۹ شهریور برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. این بازی هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوطه را در سایت زومجی تماشا کنید.

برای دانلود ویدیو به سایت آپارات مراجعه کنید


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده