// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

ساخت فیلمی درباره منفورترین خانواده آمریکایی

مارک وب، کارگردان دو فیلم The Amazing Spider-Man، فیلمی را با محوریت زندگی مگان فلپس روپر از خانواده‌ی بزرگ فلپس که به عنوان منفورترین خانواده‌ی آمریکایی به شهرت رسیده‌اند خواهد ساخت.

مارک وب، کارگردان دو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man) در جدیدترین پروژه‌ی خود به سراغ ساخت فیلم This Above All بر اساس زندگی واقعی مگان فلپس روپر، فعال رسانه‌های اجتماعی و عضو سابق کلیسای وستبرو باپتیست خواهد رفت. فیلمنامه‌ی این اثر توسط هورنبی از مقاله‌ی آدرین چن در مجله‌ی نیویورکر و بخشی از خاطرات خود مگان اقتباس خواهد شد. داون استروف (Old Man and the Gun) و جرمی استکلر (1408) از کمپانی Condé Nast Entertainment، برونا پاپاندرآ (Gone Girl) از کمپانی Made Up Stories، بیل پلاد (Brokeback Mountain) از کمپانی River Road Entertainment به همراه خود وب و ریس ویترسپون، تهیه کنندگی این پروژه را بر عهده خواهند داشت.

مگان فلپس روپر نوه‌ی فرد فلپس، بنیانگذار کلیسای وستبرو باپتیست و یکی از اعضای اصلی سابق گروه نفرت است. گروهی که اساسا با هر چیزی مخالفند، از آمریکا متنفرند و پیروان سایر ادیان را شیطان پرست می‌دانند. این گروه حتی به کلیساهای دیگر نیز رحم نکرده و از آنها به عنوان موعظه‌گران دروغین یاد می‌کنند.  فلپس و افرادش که حتی کودکان خردسال را نیز شامل می‌شوند، هر جا که مراسمی یا رقابتی در جریان باشد، پلاکاردهای خود را برداشته و با حضور در آن محل، مخالفت خود را در رابطه با مسائل مختلف اعلام می‌کنند.

This Above All

مگان فلپس روپر

مگان از همان خردسالی در راهپیمایی‌های اعضای کلیسا شرکت می‌کرد و نفرتی که از همان بدو پیدایشش به او آموخته شده بود را فریاد می‌زد. او در محیط‌های مجازی نیز صدای قدرتمند کلیسای وستبرو باپتیست بود و با اظهارات خود به نفرت پراکنی درباره‌ی مسائل نژادی، مذهبی و سیاسی می‌پرداخت. با این وجود در ادامه، مکالمات طولانی وی با مخالفان این کلیسا در توییتر و پاسخ به سوالات بنیادین آنها، رفته رفته باورهای وی را به چالش کشید تا جایی که او در نهایت به دید روشنی نسبت به مسائل مختلف جهان دست یافت. مگان در سال ۲۰۱۲ به همراه خواهرش، کلیسا را ترک کرده و از آن زمان تا به امروز همواره برای کاهش نفرت‌های مذهبی و سیاسی در تلاش است. او در ادامه ازدواج هم کرد.

لویی ترو، فیلمساز بریتانیایی دو مستند منفورترین خانواده در آمریکا (The Most Hated Family in America) و منفورترین خانواده آمریکایی در بحران (America's Most Hated Family in Crisis) را با محوریت خانواده‌ی فلپس ساخته است.

نیک هورنبی که پیش از این به واسطه‌ی نگارش فیلمنامه‌های An Education و Wild نامزد دریافت دو جایزه‌ی اسکار شده است، احساس خود را از ساخت این فیلم اینگونه بیان می‌کند:

داستان شگفت‌انگیز مگان، مسائل بسیاری را درباره‌ی خیلی چیزها در تاریخ معاصر آمریکا بیان می‌کند و من بابت این پروژه بسیار هیجان زده‌ام. من مشتاقانه منتظر همکاری با مارک وب به عنوان یکی از با استعدادترین کارگردانان سینما هستم و همینطور دوستانم، ریس ویترسپون، برونا پاپاندرآ و کمپانی River Road که در جریان ساخت فیلم طبیعت وحشی (Wild) همکاری لذتبخشی با آنها داشتم.

This Above All

مارک وب که کار حرفه‌ای خود را از اوایل دهه‌ی گذشته با کارگردانی موزیک ویدئو آغاز کرده است، با ساخت همان نخستین فیلمش تحت عنوان 500 Days of Summer، موجی از تحسین‌ها را به سمت خود سرازیر کرد و با همین اعتبار، کارگردانی دو فیلم The Amazing Spider-Man  را در دست گرفت که نتیجه‌ی کار با واکنش‌های متفاوتی همراه شد. او امسال با بازگشت به سبک کاری خودش، دو فیلم مستقل Gifted و The Only Living Boy in New York را روانه‌ی سینماها کرده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده