نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

مراحل پیش تولید فیلم Shazam رسما آغاز شد

مراحل پیش تولید فیلم ابرقهرمانی دنیای سینمایی دی‌سی از روز سه‌شنبه آغاز شد. دیوید سندبرگ، کارگردان فیلم Shazam با انتشار پستی در اینستاگرام این خبر را تأیید کرد.

چندین سال است که خبر ساخت فیلم ابرقهرمانی و کمیکی Shazam (شَزَم) در رسانه‌ها اعلام می‌شود که هر بار معمولاً به دلیل کار روی پروژه‌های دیگر دنیای سینمایی دی سی، ساخت این فیلم به تعویق می‌افتد. فراموش نکرده‌ایم که چندین مرتبه نیز از دواین جانسون برای ایفای نقش شخصیت بلک آدام (Black Adam) نام برده شد. حتی پیش از آنکه ساخت فیلم Shazam به‌صورت رسمی تأیید شود، بسیاری از حضور دواین جانسون در این فیلم و نقش بلک آدام سخن می‌گفتند. ولی چندی پیش بود که در خبری اعلام شد دواین جانسون در فیلم Shazam و در نقش بلک آدام حضور نخواهد داشت و قرار است وی در فیلم فرعی شخصیت بلک آدام نقش‌آفرینی کند. در هر صورت عدم حضور دواین جانسون در فیلم Shazam قطعی شده است.

در ماه جولای بود که سازندگان، کارگردانی Shazam را به دیوید سندبرگ سپردند. دیوید سندبرگ سال گذشته فیلم ترسناک Lights Out (چراغ‌های خاموش - ۲۰۱۶) را روی پرده داشت که با واکنش مثبت منتقدان همراه شد و توانست با بودجه‌ی محدود ۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تهیه‌کنندگی فیلم Lights Out بر عهده‌ی جیمز وان بود و در این فیلم بازیگرانی همچون ترزا پالمر، گابریل بیتمن، بیلی بروک و ماریا بلو نقش‌آفرینی می‌کردند. وی کارگردانی قسمت دوم فیلم ترسناک Annabelle را با عنوان Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) نیز عهده‌دار بوده است که این فیلم نیز با استقبال منتقدان همراه شده و تاکنون در گیشه نزدیک ۱۷۰ میلیون دلار فروش داشته است. در هر صورت بعد از انتخاب دیوید سندبرگ، برنامه‌ریزی ساخت این فیلم جدی‌تر دنبال شد و سازندگان آوریل ۲۰۱۹ (اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) را برای اکران فیلم Shazam در نظر گرفته‌اند.

انتظار می‌رود تولید فیلم طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود. در نتیجه دیوید سندبرگ برای انتخاب تیم سازندگان و نیز بازیگران و همچنین انتخاب لوکیشن‌های فیلمبرداری و دیگر مواردی از این دست، فرصتی چهار تا هفت ماهه خواهد داشت. لازم نیست بگوییم که هنوز کارهای زیادی باقی مانده است و دیوید سندبرگ تازه کار را آغاز کرده و روزهای شلوغی در انتظار وی خواهد بود. وی امروز پستی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که یکی از اتاق‌های استودیوی برادران وارنر در کالیفرنیا را نشان می‌دهد. سندبرگ با انتشار این تصویر، روز اول پیش تولید این فیلم را جشن گرفته است. این تصویر را با هم می‌بینیم.

Sandberg

تصویری که وی به اشتراک گذاشته است تقریباً هیچ اطلاعاتی را در اختیار طرفداران قرار نمی‌دهد و در واقع بیش‌تر تصویری سمبلیک از روند شروع به‌کار این فیلم است و نوعی تأیید رسمی بر آغاز مراحل پیش تولید فیلم ابرقهرمانی Shazam محسوب می‌شود. اگر این اتاق را دفتر کار دیوید سندبرگ در نظر بگیریم، احتمالاً به زودی شاهد پر شدن آن با طرح‌های اولیه شخصیت Shazam و دیگر شخصیت‌های این فیلم و نیز عکس بازیگران انتخابی خواهیم بود. پیش از این نیز در خبری خوانده بودیم که دیوید سندبرگ قصد دارد در جدیدترین اثر خود، دو بازیگر متفاوت را برای ایفای نقش شزم/بیلی بتسون انتخاب کند.    

انتظار می‌رود تولید فیلم طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود و در نتیجه، دیوید سندبرگ برای انتخاب تیم سازندگان و بازیگران و همچنین انتخاب لوکیشن‌های فیلمبرداری، فرصتی ۴ تا ۷ ماهه خواهد داشت

تا این لحظه تنها می‌دانیم که سرانجام ساخت این فیلم شکلی جدی به خود گرفته است. البته پیش از این نیز اعلام شده بود که فیلم Shazam یکی از متفاوت‌ترین فضاهای دنیای سینمای دی‌سی را خواهد داشت و دیوید سندبرگ از این فیلم به‌عنوان شادترین فیلم دنیای دی سی یاد کرده بود. اطلاعاتی دیگری از جزئیات فیلم Shazam در دسترس نیست، ولی خوشبختانه با اعلام رسمی خبر ساخت این فیلم، چندان نباید منتظر اخبار تکمیلی بمانیم و به‌زودی خبرهای زیادی پیرامون فیلم ابرقهرمانی جدید دی‌سی به بیرون درز خواهد کرد.

گفتنی است شخصیت شزم ابتدا در سال ۱۹۳۹ و با نام کاپیتان مارول توسط ویز کمیک معرفی شد. بعد از شکایت کمپانی دی‌سی از ویز کمیک به دلیل شباهت این شخصیت به سوپرمن، ویز کمیک مجبور به پرداخت جریمه و البته فروش حق امتیاز این شخصیت به کمپانی دی‌سی شد. به دلیل شباهت نام این شخصیت با نام کاپیتان مارول دنیای مارول، دی‌سی نام وی را به شزم تغییر داد. لایو اکشن شزم از طریق جعبه جادویی و در اواسط دهه ۷۰ پخش شد و در سال ۱۹۸۱ نیز سریال انیمیشن این شخصیت ساخته شد.  


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده