نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

بن افلک فیلمی با محوریت جنگ افغانستان را کارگردانی خواهد کرد

بن افلک در حال مذاکره با سونی برای کارگردانی یک فیلم اکشن است و برادرش یعنی کیسی افلک نیز نقش اصلی فیلم او را بازی خواهد کرد.

بن افلک ستاره محبوب حال حاضر فیلم لیگ عدالت (Justice League) در پروژه جدیدی که با محوریت جنگ افغانستان با نام جوخه سرخ (Red Platoon) قصد دارد نقش کارگردان را برعهده بگیرد و در حال مذاکره کردن با کمپانی سونی پیکچرز در همین راستا است. به موجب همین اتفاق ممکن است دوباره بعد از مدتی با برادر صاحب جایزه اسکار‌ش یعنی کیسی افلک همکاری کند.

رزومه کاری افلک و همچنین تلاش او برای بهتر شدن و پیشرفت کردن واقعا بی‌نظیر است. ستاره فیلم پرل هاربر (Pearl Harbor) با نشان دادن استعداد کارگردانی‌اش همه را شگفت‌زده کرده است. او تا به امروز در پروژه‌هایی مانند فیلم رفته عزیزم رفته (Gone Baby Gone)، شهر (The Town) و فیلم صاحب اسکار آرگو (Argo) نقش کارگردان را توانسته خیلی خوب ایفا کند. همین موفقیت‌های بسیار بزرگ او باعث شد که او به جمع فیلم‌ها و شخصیت‌های خیلی بزرگ تاریخ هالیوود راه پیدا کند و با احتساب ویل آرنت در فیلم لگو بتمن (The Lego Batman Movie) او هفدهمین و جدیدترین بازیگری است که توانسته خیلی خوب نقش بروس وین/بتمن را ایفا کند. اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود، این بازیگر و کارگردان فوق‌العاده موفق با اینکه او نقش خود را به عنوان شخصیت بتمن در دنیای سینمایی دی سی به خوبی ایفا کرد، اما بخت با او یار نبود و این نقش کمی باعث افت او شد. همین نقد‌های بسیار منفی درباره بازی او و دنیای سینمایی دی سی، باعث شد که شایعاتی مبنی بر اینکه او بعد از ایفای نقش در فیلم Justice League این شخصیت را کنار بگذارد منتشر شد. همچنین چهارمین اثر او یعنی فیلم تا شب زنده بمان (Live by Night) که علاوه بر کارگردانی، به عنوان نویسنده و بازیگر هم فعالیت می‌کرد و سال گذشته اکران شد، انتقاداتی را به دنبال داشت. 

سبک جالبی که بن در کارگردانی‌اش در فیلم The Town و Gone Baby Gone از خود به نمایش گذاشت باعث شد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارگردانی فیلم جنگی‌ای مانند فیلم جوخه سرخ باشد

بیاید از بحث اصلی خارج نشده و دوباره به موضوع مورد بحث خود باز گردیم. به نظر می‌رسد که افلک قصد دارد دوباره پروژه دیگری را برای کارگردانی انتخاب کند و همین موضوع باعث می‌شود که او دوباره با یک چهره آشنا که همه او را به خوبی می‌شناسیم یک تیم تشکیل دهد. براساس گزارشات خبرگزاری The Tracking Board، افلک در حال حاضر در حال مذاکره با کمپانی Sony Pictures است تا بتواند کارگردانی فیلم Red Platoon که داستان آن درباره جنگ افغانستان است و براساس خاطرات و یادداشت‌های افسر گروهبان کلینتون رومشا نوشته شده را برعهده بگیرد. این فیلم تاریخ جنگ کامدیش در سال ۲۰۰۹ را حکایت می‌کند که در این جنگ بیش از ۳۰۰ تن از نیرو‌های طالبان به یکی از مقر‌های آمریکایی‌ها حمله کردند. حمله آنها باعث شد که رومشا مجبور شود تا بدون هیچگونه آمادگی قبلی و با نیروی کمتری نسبت به طالبان مقابل به مثل کند و سعی کنند که پاسگاه خود را از چنگ آنها نجات دهند. گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که استودیو سونی قصد دارد برادر بن یعنی کیسی را برای ایفای نقش رومشا استخدام کند. لازم به ذکر است که نام جورج کلونی هم در میان تولید کنندگان این اثر به چشم می‌خورد.

بن و کیسی در گذشته و در پروژه فیلم Gone Baby Gone با یکدیگر همکاری داشتند اما از آن زمان به بعد دیگر فرصتی پیش نیامد که این دو برادر در پروژه‌ای با هم کار کنند. بن تنها کسی نیست که از زمان آن فیلم تا به امروز پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در پروژه‌های خوبی حضور داشته است. کیسی هم با بازی در فیلم قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) و همچنین فیلم خارج از کوره (Out of the Furnace) توانست توجه خیلی‌ها مخصوصا جشنواره‌های جوایز مختلف را به خود جلب کند. او بالاخره بعد از تلاش‌های بسیار توانست با بازی فوق‌العاده خود در نقش اصلی فیلم منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea) اثر کنت لونرگان جایزه اسکار را از آن خود کند.

Manchester by the Sea

علاوه بر این، بن افلک مدتی قبل برای کارگردانی فیلمی اقتباسی براساس داستان‌های آگاتا کریستی با نام شاهدی برای تعقیب (Witness for the Prosecution) که در سال ۲۰۱۹ اکران می‌شود انتخاب شد، همچنین او در کنار کارگردانی قرار است نقش یکی از شخصیت‌های داستان را هم ایفا کند. می‌توان گفت که پروژه فیلم Red Platoon اولین تجربه کارگردانی بن افلک از زمان فیلم Gone Baby Gone است که در آن هیچ نقشی را ایفا نخواهد کرد. البته با توجه به نظراتی که از طرف منتقدان و کارشناسان درباره این فیلم مطرح شد، به نظر می‌رسد که این فیلم از بهترین آثاری است که افلک در رزومه کارگردانی خود دارد. اجازه دادن به فرد بااستعدادی، مخصوصا اگر مانند کیسی برادر کوچکتر هم باشد، برای اینکه نقش اصلی را در فیلم ایفا کند و مقداری هم در وظایف اصلی کارگردان به او کمک و راهنمایی برساند، کمک خیلی بزرگی به بن به حساب می‌آید تا او بعد از خرابکاری‌ای که بر سر پروژه فیلم Live by Night پیش آمد بار دیگر بتواند برای کارگردانی فیلمش تمرکز کند. قطعا با وجود این شرایط و با توجه به استعدادی که بن در زمینه کارگردانی دارد، می‌تواند فیلم خوبی را از آب در بیاورد. سبک جالبی که بن در کارگردانی‌اش در فیلم The Town و Gone Baby Gone از خود به نمایش گذاشت باعث شد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارگردانی فیلم جنگی‌ای مانند همین پروژه باشد. حال باید صبر کنیم و ببینیم که فیلم او قرار است در آینده یکی از نامزدهای جایزه اسکار باشد یا فقط یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز معمولی است. اما هر چیز که باشد به نظر ارزش دارد که برای آن انتظار بکشیم و هیجان زیادی برای دیدن آن داشته باشیم.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده