نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

اچ تی سی احتمالا کسب و کار واقعیت مجازی خود را می فروشد

اخیرا گزارشاتی در مورد احتمال فروخته شدن کسب و کار واقعیت مجازی اچ تی سی به گوش می‌رسد.

طبق گزارش منتشر شده توسط بلوم‌برگ نیوز، کمپانی اچ تی سی قصد دارد بخش عملیاتی واقعیت مجازی خود را بفروشد. در گزارش این وب‌سایت آمده است که کمپانی HTC در حال همکاری با یک رایزن تجاری بوده و در نظر دارد یک سرمایه‌گذار استراتژیک وارد کار کرده، کسب و کار هدست واقعیت مجازی Vive خود را بفروشد یا یک کمپانی مستقل برای این کار ایجاد کند. علاوه بر این، اچ تی سی با کمپانی آلفابت که کمپانی مادر گوگل محسوب می‌شود هم ملاقاتی داشته، اما موضوعات مطرح شده در این ملاقات فاش نشده است. تمامی این صحبت‌ها براساس منابع ناشناسی است که با بلوم‌برگ در ارتباط هستند.

اچ تی سی در حال حاضر تلفن هوشمند گوگل پیکسل را تولید می‌کند، اما ارزش این شرکت از پنج سال گذشته نزدیک به ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است، در حالی که از این کمپانی به عنوان یکی مهره‌های اصلی بازار تلفن‌های هوشمند یاد می‌شد. با وجود اینکه هدست HTC Vive یک محصولی ویژه در بازار پی سی گیمینگ محسوب می‌شود، این پلتفرم واقعیت مجازی در سه‌ماهه اول امسال موفق به فروش ۱۹۰ هزار واحد شده است. علاوه بر اینکه اچ تی سی هدست‌های واقعیت مجازی فراوانی را پشت سر گذاشته است، کمپانی اخیرا قیمت هدست Vive را به صورت دایم ۲۰۰ دلار کم کرده است (از ۸۰۰ به ۶۰۰ دلار).

هدست Vive ابتدا همراه با استیم VR به عنوان بستر تحویل نرم افزاری‌اش عرضه شد، اما اچ تی سی دسامبر سال گذشته سرویس Vive Studios را راه اندازی کرد که در واقع سرویس انتشار بازی مختص به خود کمپانی بود. کمپانی امسال سرویس اشتراک Viveport را هم راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌داد با خرید اشتراک ماهیانه به قیمت هفت دلار، به بیش از ۲۰۰ بازی واقعیت مجازی دسترسی پیدا کنند.

در مورد شرایط دیگر پلتفرم‌های واقعیت مجازی، سامسونگ صدرنشین جدول فروش این هدست‌ها بوده و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۴۹۰ هزار واحد فروخته است. علت اصلی فروش هدست Gear VR به قیمت ارزان‌تر و نیازمندی کمتر به وسایل ثانویه برای استفاده از آن باز می‌گردد. پلی استیشن VR سونی با فروش ۴۲۹ هزار واحدی خود در زمان مشابه، در رتبه دوم قرار دارد و اچ تی سی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. فیسبوک و پلتفرم آکلیوس ریفت هم با فروش ۹۹ هزار نسخه‌ای خود در رتبه چهارم قرار دارند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده