// شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

نکاتی که پیش از تجربه بازی Mario + Rabbids باید بدانید

در این مقاله نکاتی را در رابطه با Mario + Rabbids گفته‌ایم که در زمان آغاز بازی باید از آنها آگاه باشید.

بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle ترکیبی جذاب از دو مجموعه متفاوت است که برخلاف گذشته‌ای که شخصیت‌های حاضر در آن داشته‌اند، سبکی متفاوت را ارائه می‌دهد. البته این بازی برخلاف ظاهر رنگارنگ و خرگوش‌های شلوغی که دارد، یک بازی استراتژی است که شباهت‌هایی را از نظر سبک و سیاق با بازی XCOM: Enemy Unknown دارد. در این مقاله قصد داریم تا چند نکته مهم را با شما به اشتراک بگذاریم تا در کنار لوله‌کش ایتالیایی راحت‌تر در برابر دشمنانی که وارد پادشاهی قارچ شده‌اند، از این پادشاهی دفاع کنید. در بازی ماریو پلاس ربیدز باید تیمی شامل سه شخصیت را کنترل کنید و وارد نبرد با ربید‌ها شوید. هرچند نبود بخش چندنفره آنلاین نقطه‌ ضعفی برای این بازی است، اما ساخته یوبی‌سافت از حالت Co-op محلی پشتیبای می‌کند و بازیکنان می‌توانند به همراه دوست خود وارد کارزاری با ربیدها شوند.

نمایش زیبای این بازی در جریان کنفرانس یوبیسافت در E3 2017، بسیاری از علاقمندان به دنیای ماریو و ریمن را هیجان زده کرده بود. حال این بازی برای نینتندو سوییچ منتشر شده و زومجی نیز به سرعت بررسی ویدیویی و متنی این بازی را منتشر کرده است که می‌توانید بررسی بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle را در سایت زومجی مطالعه و تماشا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به نکاتی بی‌اندازیم که می‌توانند در شروع بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle کاربردی باشند.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

حرکت کردن را فراموش نکنید

ماریو پلاس ربیدز سیستم کاورگیری قابل فهم و سرراستی دارد که براساس آن در زمان کاور گیری درصد شانسی برای برخورد یا برخورد نکردن حمله دشمن نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال، با سنگر‌گیری در پشت دیوارهای نیمه‌کاره، ۵۰ درصد شانس محافظت توسط دیوار را دارید و دیوارهای بلند، هدفگیری شخصیت پشت دیوار از روبرو را غیر ممکن می‌کند. اما یکی از مهارت‌هایی که شخصیت‌های بازی دارند، امکان حمله با حرکت به سمت دشمن و سپس حرکت به محلی دیگر است. این ویژگی که Dash نامگذاری شده به شما اجازه می‌دهد تا دشمنانی را که در فاصله مشخصی از شما حضور دارند، با یک تکل به زمین بی‌اندازید و سپس مهارت خود را روی آنها اجرا کنید. بعضی از شخصیت‌ها مانند ربید لوییجی مهارت ویژه‌ای دارند که با حمله Dash به سمت دشمنان، مقداری از سلامت آنها را دزدیده و به سلامت خودشان اضافه می‌کنند.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

عجله نکنید

با فعال کردن Tacticam اطلاعات بیشتری را از دشمنان اطراف‌تان به دست بیاورید

در ابتدای هر نبرد با ورود به بخش دوربین تاکتیکی یا «Tacticam» می‌توانید نگاهی به میدان نبرد بی‌اندازید و استراتژی خود را برای رویاروی با دشمنان انتخاب کنید. این دوربین اجازه می‌دهد تا با مشاهده محل قرار گیری خرگوش‌ها بهترین استراتژی و البته نیروها را برای آغاز مبارزه انتخاب کنید. از سوی دیگر تاکتی‌کم‌ به صورت کامل اجازه می‌دهد تا در کنار مشاهده خلاصه‌ای از ویژگی‌های شخصیت‌های خود، از قدرت و توانایی خرگوش‌های حریف نیز مطلع شوید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

پادشاهی قارچ را جستجو کنید

میان هر نبرد، فرصتی دارید تا مانند بسیاری از بازی‌های ماریو، گشتی در پادشاهی قارچ بزنید و آیتم‌های مخفی را جمع‌آوری کنید. همیشه سعی کنید همه نقاط مرحله را بگردید، زیرا با پیدا کردن آیتم‌های مخفی می‌توانید سکه‌ی بیشتری را برای خرید و ارتقا اسلحه به دست بیاورید. بسیاری از صندوقچه‌ها و گنجینه‌هایی که پیدا می‌کنید، عمدتا مربوط به آیتم‌هایی می‌شوند که با جمع‌آوری آنها به مدل‌های سه‌بعدی و موسیقی متن دسترسی پیدا می‌کنید. آیتم‌های جمع‌آوری شده در موزه واقع در اطراف قلعه پرنسس پیچ در دسترس قرار می‌گیرند. البته گنجینه‌ها تنها شامل آیتم‌های قابل جمع‌آوری نیستند و گاهی سلاح‌ها را نیز برای در دسترس قرار گرفتن در فروشگاه شامل می‌شوند. به دست آوردن سلاح‌های جدیدی امری ضروری در بازی Mario + Rabbids است، بنابراین برای گشت و گذار در بازی وقت بگذارید و حتما با پیشروی در مراحل، یک بار دیگر به مراحل اولیه برگردید و با قدرت‌های جدیدی که به دست آورده‌اید، معماهای بیشتری را حل کنید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

در زمان نیاز سلاح جدید بخرید

هرچند سکه‌ها به انواع و اقسام روش‌ها در پادشاهی قارچ در دسترس قرار می‌گیرد، اما تعداد و تنوع زیاد سلاح‌ها باعث شده تا نتوانید تمام سلاح‌های مورد نظرتان را خریداری کنید. بنابراین باید با دقت و با توجه به اعضای تیم و تاکتیکی‌ که در نبردها استفاده می‌کنید، سلاح مناسب را خریداری کنید. بهترین تجهیزات از جمله سلاح اصلی و سلاح دوم، برای هر شخصیت متفاوت است و هر شخصی توانایی منحصر به فردی دارد. در نتیجه ولخرجی نکنید و با سنجیدن شرایط قبل از نبرد، بهترین سلاح را برای استفاده در نبردها انتخاب کنید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

نیازی به کشتن همه دشمنان نیست

ماریو پلاس ربیدز نبردهای متفاوتی دارد و در ابتدای هر نبرد، هدف نهایی به شما نمایش داده می‌شود. اگر بخواهیم نبردهایی را فاکتور بگیریم که هدف کشتن همه دشمنان است، لزوما در تمامی نبردها نیازی به از بین بردن همه دشمنان ندارید. گاهی، تنها شلیک کردن بهترین نقشه‌ای نیست که می‌توانید داشته باشید و باید با توجه به نبردی که در آن حضور دارید، در سریع‌ترین زمان ممکن به نقطه پایانی برسید. بازی حالت‌های متفاوتی مانند محافظت از شخصیتی خاص یا رسیدن به چند نقطه مشخص شده دارد که لزوما در آنها نیازی به حمله به دشمنان متفاوت نیست. به عنوان مثال، در نبرد با باس‌ها بهترین استراتژی تمرکز روی باس‌ برای تمام کردن سریع‌تر مبارزه است و نیازی به هدفگیری دشمنان کوچکتر ندارید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

از باختن نترسید

با هر بار شکست می‌توانید اطلاعات بیشتری را از دشمنان به دست بیاورید

در زمان تجربه Mario + Rabbids با تعداد زیادی از دشمنان جدید، مکان‌های متنوع یا متحد‌های جدید روبرو می‌شوید و بیشتر زمان خود را صرف فراگرفتن نحوه مبارزه یا شرایط جدیدی می‌کنید که در آن قرار گرفته‌اید، بنابراین نگران شکست نباشید. هرچند ساخت یک تیم خوب برای مبارزه و پیدا کردن شخصیت‌های هماهنگ با یکدیگر دشوار است، اما باید با امتحان کردن شخصیت‌های مختلف و در نظر گرفتن ویژگی‌ هر یک از آنها، برای پیروزی تلاش کنید. ماریو پلاس ربیدز، همچنین از تکرار دوباره مراحل پشتیبانی می‌کند و می‌توانید نبردهای قدیمی را برای کسب رتبه بالاتر تکرار کنید. بنابراین از اشتباه کردن نترسید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

با توجه به سبک مبارزه، شخصیت‌ها را سفارشی کنید

هرچند بخش مهمی از گیم‌پلی بازی به ارتقاء مهارت‌ شخصیت‌ها در درخت مهارت مربوط می‌شود، اما حتی در زمان پایان بازی نیز نمی‌توانید تمام توانایی‌های یک شخصیت را ارتقاء دهید. مانع اصلی این کار اهدای محدود پاور اورب‌ها یا گوی‌های بنفش رنگ است که تنها در پایان هر بخش یا مرحله و بعد از پیروزی به شما اهدا می‌شود. در نظر گرفتن شرایط هر یک از شخصیت‌ها و مطالعه در رابطه با مهارت‌های آنها، کمک شایانی را برای پیروزی در نبرد‌ها می‌کند. هر شخصیت تعداد پاور اورب مخصوص به خود را دارد و در نتیجه بدون نگرانی می‌توانید به صورت مجزا به ارتقاء مهارت‌های هر شخصیت فکر کنید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

در رابطه با همکاری شخصیت‌ها با یکدیگر فکر کنید

قدرت‌های منحصر به فرد هشت شخصیت اصلی، امکان حملات ترکیبی را فراهم کرده است

ضرورت پیروزی در برخی از سخت‌ترین نبردها و باس‌ها به شکل موثری به نحوه همکاری شخصیت‌ها با یکدیگر مربوط می‌شود. به عنوان مثال، با استفاده از قدرت Magnet Dance شخصیت ربید ماریو (Rabbid Mario) می‌توانید کاری کنید تا دشمنان از سنگر خود بیرون بیایند. حال اگر در نوبت خود قدرت Steely Stare لوییجی را فعال کرده باشید، این شخصیت به حرکت خرگوش‌ها واکنش نشان و داده و به سرعت خرگوشی را هدف می‌گیرد که حرکت کرده است. شما می‌توانید در نوبت خود از مهارت‌ها استفاده کنید و ترکیبی مناسب را ایجاد کنید. بنابراین، به تلاش و ترکیب مهارت شخصیت‌های مختلف ادامه دهید تا در انتخاب استراتژی صحیح حرفه‌ای شوید.

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

به مراحل قبل بازگردید

برخی از معماهای بازی را تنها بعد از تمام کردن مرحله یا بخشی خاص می‌توانید حل کنید و همین موضوع اهمیت بازگشت به مراحل قبلی را برای حل معماه‌ها زیاد کرده است. با به دست آوردن مهارت‌های جدید حتما بازگشتی به مراحل قبل داشته باشید و معماهای باقی‌مانده را برای به دست آوردن سکه یا پاور اورب‌های بیشتر حل کنید. تکرار مراحل هم به شما اجازه می‌دهد تا مبارزه‌های قبل را یک بار دیگر انجام دهید. برای دسترسی به مراحل بازی می‌توانید از طریق «ماشین زمان» که در اطراف قلعه پیچ قرار دارد، استفاده کنید.

دیدگاه شما در رابطه با جدیدترین بازی کمپانی یوبی سافت چیست؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده