نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰

قسمت پایانی فصل هفتم سریال Game of Thrones رکورد تعداد بیننده را شکست

شبکه HBO اعلام کرد که قسمت پایانی فصل هفتم سریال Game of Thrones رکورد تعداد بیننده این شبکه و سریال را شکسته است.

با توجه به محبوبیت سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، کمی سخت است که سریالی را پیدا کنید که در مورد آن بحث می‌شود و هر هفته شاهد رکوردشکنی آن باشیم. شب یکشنبه، قسمت هفتم و پایانی فصل هفتم این سریال از شبکه HBO به روی آنتن رفت. قسمت هفتم فصل هفتم سریال Game of Thrones که گرگ و اژدها (The Wolf and the Dragon) نام داشت، نه تنها طولانی‌ترین قسمت این سریال بوده، بلکه رکورد تعداد بیننده سریال و شبکه HBO را نیز شکسته است. همچنین با توجه به آمارهای منتشر شده از تعداد بینندگان قسمت پایانی فصل هفتم این سریال چندان تعجب آور نیست که چرا شبکه HBO به دنبال ساخت سریال یا سریال‌های فرعی براساس سریال Game of Thrones است.

طبق آمارهای منتشر شده، تنها ۱۲.۱ میلیون نفر بیننده قسمت پایانی فصل هفتم سریال Game of Thrones از طریق تلویزیون بوده‌اند که این آمار به تنهایی بیش از تعداد بینندگان ۶ قسمت گذشته بوده است. پیش از این، ۱۰.۷ میلیون بیننده قسمت پنجم فصل هفتم سریال Game of Thrones را که Eastwatch نام داشت، تماشا کرده‌‌ بودند. این آمار حتی به طور قابل ملاحظه‌ای بسیار بیشتر از قسمت پایانی فصل گذشته است. سال گذشته، ۸.۹ میلیون نفر بیننده، قسمت پایانی فصل ششم سریال Game of Thrones را تماشا کرده بودند. طبق گفته وب‌سایت هالیوود ریپورتر، ۱۶.۵ میلیون نفر از طریق تلویزیون و سرویس‌های استریم بیننده قسمت پایانی فصل هفتم این سریال بوده‌اند.

game of thrones

همچنین به طور میانگین، هر قسمت فصل هفتم سریال Game of Thrones حدود ۳۱ میلیون بیننده داشته است. این آمار، شامل آمار بینندگان تلویزیونی و سرویس‌های استریم، پخش تکرار این قسمت، DVR و غیره می‌شود. با وجود اینکه تغییراتی در زمان پخش فصل هفتم این سریال داده شده بود، اما آمار بینندگان فصل هفتم سریال Game of Thrones نسبت به فصل ششم بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که برخی از قسمت‌های فصل هفتم این سریال پیش از پخش آن از شبکه HBO توسط هکرها و افراد دیگر دزدیده و منتشر شده بود.

همچنین فصل هفتم سریال Game of Thrones اولین فصل این سریال است که تعداد قسمت‌های آن کمتر از ۱۰ قسمت بوده و فصل هفتم این سریال تنها در ۷ قسمت تولید و منتشر شده است. همچنین فصل هشتم سریال Game of Thrones قرار است تنها در ۶ قسمت تولید و منتشر شود. مدتی پیش هم پائولا فیرفیلد، طراح صدای سریال Game of Thrones از احتمال افزایش زمان هر قسمت فصل هشتم این سریال خبر داده بود. طبق گفته نیکولای کاستر-والدو،‌ بازیگر نقش جیمی لنیستر، فیلمبرداری و تولید فصل هشتم سریال Game of Thrones از فصل پاییز و ماه اکتبر امسال آغاز خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده