نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

بررسی بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle از دید سایت های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle خبر از یک انحصاری عالی دیگر برای نینتندو سوییچ می‌دهند. 

یوبی سافت امسال یکی از بهترین کنفرانس‌هایش را در جریان نمایشگاه E3 2017 برگزار کرد و در آن علاوه بر پرداختن به بازی‌های موردانتظار خود از جمله Assassin's Creed: Origins یا The Crew 2، یک بازی جدید هم با نام Mario + Rabbids: Kingdom Battle معرفی کرد که یک همکاری با نینتندو به حساب می‌آمد و یک بازی ترکیبی با حضور شخصیت‌های مطرح سری سوپر ماریو و ربیدز بود. این بازی همچنین گیم‌پلی‌ای داشت که پیش‌تر شبیه آن را نه در نسخه‌های سری ماریو و نه در نسخه‌ای از سری ربیدز دیده بودیم و به همین دلیل هم خیلی‌ها Mario + Rabbids: Kingdom Battle را یک ریسک بزرگ می‌دانستند. 

بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle در اصل گیم‌پلی‌ای شبیه به سری XCOM دارد و یک بازی با مبارزاتی نوبتی است که در آن باید با کمک ماریو و ربید‌ها، خرگوش‌های مزاحم را از سرزمین قارچ‌ها بیرون کنید. مواردی مثل امکان سنگر گرفتن پشت اشیا مختلف و استفاده از قدرت‌های منحصر‌به‌فرد، باعث شده‌اند تا Mario + Rabbids: Kingdom Battle بیش از آنکه شبیه به یک بازی شاد مانند نسخه‌های پیشین ماریو باشد، یک بازی تاکتیکی به نظر برسد. البته سازندگان با خلق دنیایی رنگارنگ و متنوع در بازی و گنجاندن شیطنت‌های همیشگی خرگوش‌ها، بازی‌ای خلق کرده‌اند که فاقد آن خشونت و جدیت موجود در بازی‌ای مثل XCOM 2 است. 

به هر حال با اینکه شک و شبهه‌هایی در مورد کیفیت بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle وجود داشت، اما امروز نمره‌های این بازی انحصاری نینتندو سوییچ منتشر شدند و با استناد به آن‌ها، می‌توان گفت که Mario + Rabbids: Kingdom Battle یک بازی عالی و موفق دیگر برای نینتندو سوییچ است که در کنار بازی‌هایی چون آخرین نسخه زلدا یا Mario Kart 8 Deluxe، از جمله بازی‌های ارزشمند این کنسول نوپا به حساب می‌آید. 

برای آشنایی بیش‌تر با بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle می‌توانید پیش‌نمایش آن را در زومجی بخوانید. همچنین زومجی همزمان با سایت‌های خارجی، بررسی بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle را هم منتشر کرده که می‌توانید با خواندن آن، بیش‌تر به کیفیت بازی پی ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری به نمره های بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle و بررسی آن از دید سایت‌های معتبر داشته باشیم:

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

  • سازنده: استودیو‌های میلان و پاریس یوبی‌سافت
  • ناشر: یوبی‌سافت
  • سبک: تاکتیکی نوبتی
  • تاریخ انتشار: ۷ شهریور
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

mario rabbids

زومجی: ۸۵ از ۱۰۰

بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle ثابت می‌کند که ادغام دو تفکر شرقی و غربی در خلق یک بازی ویدیویی سرگرم‌کننده و جذاب می‌تواند نتیجه‌ای مثبت داشته باشد و بازی ماریو پلاس ربیدز نمونه‌ای موفق از این‌چنین همکاری‌هایی است. هرچند نبود بخش چندنفره آنلاین یا کم بودن شخصیت‌های قابل بازی، نکته‌ای منفی محسوب می‌شود، اما این بازی در بخش کمپین داستانی آن‌قدر قدرتمند است که تا مدتی اصلا به فکر رقابتی آنلاین نباشید. ماریو پلاس ربیدز، محصولی زیبا برای دارندگان نینتندو سوییچ است و از تجربه‌ آن لذت خواهید بود. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Mario + Rabbids: Kingdom Battle بازی‌ای است که در تمام مدت، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده ارائه می‌کند. با اینکه بازی گاهی چالش‌برانگیز و کمی سخت می‌شود، اما حتی در این مواقع هم شدیدا لذت‌بخش است. ادغام دنیای سوپر ماریو و خرگوش‌های یوبی‌سافت، در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسید، ولی در نهایت شاهد تجربه‌ای هستیم که در پس ظاهر رنگارنگ و شادش، گیم‌پلی‌ای تاکتیکی و عالی ارائه می‌دهد. 

گیم‌اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

به‌شخصه زمانی که شنیدم قرار است بازی‌ای از سری ماریو با حال و هوای XCOM 2 منتشر شود، کمی دچار تردید شدم. با این حال بازی ثابت کرد که من در پیش‌بینی اولیه اشتباه کرده‌ام و توانست به بهترین بازی ماریویی تبدیل شود که طی سال‌های اخیر آن را تجربه کرده‌ام. یوبی‌سافت و نینتندو، با ساخت بازی ریسک بزرگی کرده‌اند، ولی این ریسک کاملا ارزشش را داشت و نتیجه نهایی یک تجربه عالی است. 

پالی‌گان: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle گیم‌پلی‌ای چالش‌برانگیز و تاکتیکی دارد و در کنار آن، همان حس و حال همیشگی بازی‌های ماریو را هم دارد؛ حس و حالی که باعث شده بود این بازی، به عنوان یک بازی خانوادگی جذاب شناخته شود و همه افراد بتوانند از تجربه آن لذت ببرند. با وجود اینکه بازی کمی از حیث بهینه بودن مشکلاتی دارد، اما یوبی‌سافت تا حد زیادی موفق شده تا آن حس و حال جادویی بازی‌های ماریو را در این بازی هم خلق کند. 

آی‌جی‌ان: ۷۷ از ۱۰۰

پس از دیدن جهان شاد و رنگارنگ بازی، انیمیشن‌های زیبا و حضور شخصیت‌های سری ماریو و خرگوش‌ها، شاید تصور کنید که با یک بازی تاکتیکی و نوبتی ساده طرف هستید. ولی واقعیت این است که بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle حتی برای طرفداران حرفه‌ای و قدیمی سری بازی‌های XCOM هم می‌تواند تجربه‌ای سخت و چالش‌برانگیز باشد. سختی بازی گاهی به حدی است که برای رد کردن برخی مراحل آن، نیاز به آزمون و خطا دارید که این یکی از مشکلات بازی است. با این حال در مجموع شاهد بازی‌ای هستیم که دشمنان، ماموریت‌ها و شخصیت‌های متنوعی دارد و از این نظر تجربه‌ی خوبی به حساب می‌آید. 

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

به جز بخش داستانی، بازی شامل یک سری چالش (که خیلی از آن‌ها خوشم نیامد) و یک حالت Co-Op نیز می‌شود. واقعیت این است که بودن این حالت‌ها در بازی ویژگی خوبی است، ولی مشکلی که وجود دارد این است که مثلا اگر بخواهید بازی را همراه با یک دوست تجربه کنید، وی هم حتما باید بخش تک‌نفره را تمام کرده و با مکانیزم‌های بازی کاملا آشنا باشد و در غیر این‌صورت، خیلی راحت قادر به شکست دادنش خواهید بود. البته باید به این موضوع اشاره کنم که یادگیری بازی خیلی هم کار دشواری نیست، ولی در کل ترجیح می‌دادم تا بازی در بخش چندنفره، تجربه بهتری ارائه می‌کرد. 

نمره های Mario + Rabbids: Kingdom Battle

نمره های Mario + Rabbids: Kingdom Battle


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده