// یکشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

تغییر نام فیلم The Papers استیون اسپیلبرگ

نام فیلم The Papers استیون اسپیلبرگ، درامی سیاسی با محوریت موضوع افشای اسناد پنتاگون توسط روزنامه‌ی واشنگتن پست، برای دومین مرتبه دستخوش تغییر شد.

کمپانی‌های فاکس و امبلین اینترتینمنت (Amblin Entertainment)، در فاصله‌ی چهار ماه مانده به اکران درام سیاسی جدید استیون اسپیلبرگ، عنوان این اثر را از اسناد (The Papers) به پست (The Post) تغییر دادند. این فیلم با نقش‌آفرینی بازیگران مطرحی همچون تام هنکس، مریل استریپ، آلیسون بری، مایکل استالبرگ و سارا پلسون به اتفاقات پیرامون رسوایی واترگیت بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ و نقش روزنامه‌ی واشنگتن پست در کناره‌گیری ریچارد نیکسون از سمت ریاست جمهوری می‌پردازد. جاش سینگر که دو سال قبل به واسطه‌ی فیلمنامه‌ی اسپات‌لایت (Spotlight) جایزه‌ی اسکار را از آن خود کرده بود، نگارش فیلمنامه‌ی این اثر را نیز به همراه لیز هانا بر عهده خواهد داشت. تهیه‌کنندگان پروژه در شرایطی عنوان فیلم را تغییر دادند که پیش از آغاز تولید، نام فیلم همان «پست» بود و در واقع آنها فیلم را به عنوان سابق خود بازگردانده‌اند.

بخش اعظمی از زمان فیلم به مبارزه‌ی حقوقی واشنگتن پست و کاخ سفید اختصاص خواهد یافت

تام هنکس در این فیلم نقش بن بردلی، سردبیر جاه‌طلب روزنامه‌ی واشنگتن پست را ایفا می‌کند که پس از ماجراهای دستبرد به ساختمان حزب دموکرات در دفتر واترگیت و بی‌تفاوتی دولت، از طریق خبرنگارانش ماجرا را پیگیری می‌کند و در ادامه به اطلاعات و اسناد بسیار مهمی درباره‌ی جاسوسی دولت و تخلفات آن در خلال جنگ ویتنام دست می‌یابد. در پی این اتفاقات، واشنگتن پست دست به انتشار مقاله‌ای جنجالی می‌زند و پس از پیروزی در یک مجادله‌ی حقوقی طولانی مدت با دولت، اسناد رسوایی ریچارد نیکسون و افرادش را منتشر می‌کند که این مسئله در نهایت به کناره‌گیری نیکسون پیش از استیضاحش منجر می‌شود. مریل استریپ در این فیلم نقش کاترین گراهام، ناشر روزنامه‌ی واشنگتن پست را ایفا می‌کند. بر اساس آنچه اعلام شده، بخش اعظمی از زمان فیلم به مبارزه‌ی حقوقی واشنگتن پست و کاخ سفید اختصاص خواهد یافت.

steven spielberg

بن بردلی در کنار کاترین گراهام

پیش از این، ماجرای واترگیت دستمایه‌ی ساخت تعداد زیادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی آمریکایی شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فیلم همه مردان رئیس جمهور (All the President's Men) به کارگردانی آلن جی پاکولا و با هنرنمایی رابرت ردفورد و داستین هافمن اشاره کرد. این فیلم در سال ۱۹۷۶، زمانی که هنوز تنور اتفاقات داغ بود ساخته شد و در ادامه موفق شد چهار جایزه‌ی اسکار را از آن خود کند. جیسون روباردز نیز به واسطه‌ی بازی در نقش بن بردلی، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

اسپیلبرگ با The Post قصد دارد در شرایط ملتهب پس از ظهور ترامپ، به مطرح کردن مسائلی همچون دروغگویی و پنهان‌کاری دولت، فریب افکار عمومی و حقوق و مسئولیت مطبوعات آزاد در چنین وضعیتی بپردازد

بلافاصله پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود که امی پاسکال حقوق ساخت فیلم The Post را خریداری کرد و در ادامه، با وجود ترافیک کاری اسپیلبرگ، تولید این فیلم از بسیاری از پروژه‌های دیگر وی پیشی گرفت. در واقع اسپیلبرگ، پست را بلافاصله پس از فیلم بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) کارگردانی کرد و حتی تاریخ انتشار آن را نیز از این اثر علمی-تخیلی جلوتر قرار داد. در واقع اسپیلبرگ قصد دارد در شرایط ملتهب پس از ظهور ترامپ، به مطرح کردن مسائلی همچون دروغ‌گویی و پنهان‌کاری دولت، فریب افکار عمومی و حقوق و مسئولیت مطبوعات آزاد در چنین وضعیتی بپردازد.

اسپیلبرگ پیش از این نیز سابقه‌ی ساخت توامان درام‌های تاریخی-سیاسی با آثار فانتزی و علمی-تخیلی را داشته که از قضا نتیجه‌ی کار وی نیز در نهایت، بسیار موفقیت‌آمیز از آب در آمده است؛ چنانکه او در سال ۱۹۹۳ همزمان با پارک ژوراسیک (Jurassic Park)، دست به ساخت فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List) زد و در سال ۲۰۰۵ نیز همزمان با جنگ دنیاها (The War of the Worlds)، فیلم مونیخ (Munich) را کارگردانی کرد.

steven spielberg

تام هنکس و مریل استریپ در نقش بن بردلی و کاترین گراهام

فیلم The Post که این روزها مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند، برای به دست آوردن امکان شرکت در رقابت اسکار امسال، ابتدا به صورت محدود در تاریخ بیست و دوم دسامبر سال جاری (۱ دی ۱۳۹۶) به نمایش در خواهد آمد و نمایش اصلی آن نیز از تاریخ دوازدهم ژانویه سال آینده‌ی میلادی (۲۲ دی ۱۳۹۶) آغاز می‌شود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده