نویسنده: پیمان مرادی
// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Through the Fog

بازی موبایل Through the Fog، یک بازی پازلی و آرکید است که با دارا بودن گیم‌پلی‌ای درگیرکننده، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

صادقانه بگویم، زمانی که بازی Through the Fog را دانلود کردم، انتظار داشتم تا یک بازی پازلی کاملا معمولی را تجربه کنم، اما تنها پس از چند دقیقه بازی کردن، متوجه شدم که با یکی از بهترین بازی‌های پازلی‌ای که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، طرف هستم. بازی اندروید و آیفون Through the Fog یکی دیگر از آثار استودیوی ‌Boombit Games است که اگر چه گیم پلی‌ اورجینال و جدیدی ندارد، اما با بهره‌گیری از محیط گرافیکی خیره‌کننده و موسیقی متن فوق‌العاده، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

Through the Fog یک بازی تک لمسی است که شما باید در آن، یک خط را به صورت زیگزاگ از میان موانع مختلف عبور دهید. برای انجام این کار، می‌توانید با هر بار لمس کردن صفحه گوشی، مسیر خط را در جهت مخالف عوض کنید تا از برخورد با موانع پیش رو، اجتناب کنید.

در بین تمام بازی‌های موبایلی‌ای که تا به حال تجربه کرده‌ام، هیچ‌کدام موسیقی متنی به زیبایی موسیقی‌های بازی Through the Fog نداشته‌اند

Through the Fog دارای هفت محیط گوناگون است که هر کدام از آن‌ها موسیقی و تم مخصوص به خود را دارا هستند. در هر کدام از این محیط‌ها موانع مختلفی تعبیه شده است که البته می‌توانید با چند بار بازی کردن، مسیر هر کدام از آن‌ها را به همراه موقعیت موانع‌شان، به خاطر بسپارید تا بتوانید در مواقع مورد نیاز، عکس‌العمل‌های لازم جهت دوری کردن از این موانع را از خود نشان دهید. خوشبختانه در هر کدام از این محیط‌ها، نقاطی به عنوان Checkpoint قرار داده شده‌اند تا با رسیدن به آن‌ها، در صورت شکست در آن مرحله، بتوانید دفعه‌ی بعد کار را از همان نقطه آغاز کنید. البته در آغاز بازی فقط ده مرتبه می‌توانید از این Checkpoint ها استفاده کنید و پس از پایان این ده بار، می‌بایست با پرداخت درون برنامه‌ای حساب خود را برای استفاده مجدد از این سیستم به اندازه‌ی ده مرتبه‌ی دیگر، شارژ کنید. اگر هم تمایلی به خرید کردن نداشته باشید می‌توانید با یک دقیقه صبر کردن در پایان هر بار شکست، یک بار توانایی استفاده از سیستم Checkpoint را به صورت رایگان دریافت کنید.

نکته‌ای که باعث جذابیت دو‌چندان بازی Through the Fog شده است، امکان رقابت در حالت دو نفره‌ی بازی است. استودیوی Boombit Games برای بازی کردن Through the Fog به صورت دو نفره، سه راه در نظر گرفته است: بازی کردن بر روی یک گوشی با تقسیم کردن صفحه نمایش به دو قسمت مساوی، بازی کردن به کمک بلوتوث یا شبکه محلی وای فای و در آخر، اتصال بازی به اینترنت و رقابت کردن با سایر بازیکنان Through the Fog در سرتاسر جهان.

محیط گرافیکی بازی Through the Fog از هر نظر بی‌نقص طراحی شده است؛ همانطور که در ابتدای مقاله گفتم این بازی دارای هفت محیط مختلف است که در هر کدام از آن‌ها، جلوه‌های بصری متفاوتی به کار گرفته شده است؛ به طور مثال در یک محیط، بارش برف، تداعی کننده‌ی فصل زمستان می‌شود و در محیطی دیگر پرواز برگ‌های زرد رنگ در وزش باد، به یاد آورنده‌ی فصل پاییز است. اما برگ برنده‌ی Through the Fog نه محیط گرافیکی آن بلکه موسیقی متن آن است. در ابتدا که بازی را شروع می‌کنید با پیغامی مواجه خواهید شد که توصیه می‌کند برای هر چه بهتر لذت بردن از موسیقی‌های استفاده شده در بازی، از هدفون استفاده کنید، حتما به این توصیه عمل کنید چرا که بدون اغراق، در بین تمام بازی‌های موبایلی‌ای که تا به حال تجربه کرده‌ام، هیچ‌کدام موسیقی متنی به زیبایی موسیقی‌های بازی Through the Fog نداشته‌اند. در مجموع می‌توان گفت که سازندگان Through the Fog در دو بخش گرافیک و موسیقی برای این بازی سنگ تمام گذاشته‌اند.

Through the Fog یک بازی پازلی است که سرعت عمل‌تان را در انجام عکس‌العمل‌های به موقع برای دوری کردن از موانع گوناگون، به چالش خواهد کشید. شما می‌توانید با دانلود این بازی رایگان برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS خود، به کمک بخش دو نفره‌ی بازی، سرعت عمل‌تان را در مقایسه با دوستانتان بسنجید و تا مدت‌ها خود را سرگرم کنید.

مشاهده ویدیو در سایت آپارات

دانلود بازی Through The Fog


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده