نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

نیل بلومکمپ قصد ساخت فیلم اختصاصی مرد آهنی را دارد

با وجود اینکه نیل بلومکمپ مدتی است فیلم بلند کار نکرده و همچنین سه‌گانه‌ای هم از Iron Man ساخته شده، اما او می‌خواهد فیلمی برای این شخصیت بسازد.

نیل بلومکمپ که در حال حاضر دارد روی نحوه بازگشت خود به عرصه سینما فکر می‌کند، قصد دارد فیلمی مستقل و اختصاصی با محوریت شخصیت مرد آهنی برای استودیو مارول بسازد که بتواند با آن فعالیتش به عنوان کارگردان را ادامه دهد. بلومکمپ در سال ۲۰۰۹ با اولین فیلم بلند و کارگردان-محور خود به نام منطقه 9 (District 9) که صحنه‌های خیلی خوبی را هم در فیلم به تصویر کشید، غوغای عجیبی در هالیوود و صنعت فیلمسازی به پا کرد. این فیلم به خاطر ترکیب جلوه‌های ویژه، تکنیک‌های استادانه و همچنین احساسات فوق‌العاده خوبی که در فیلم وجود داشت بسیار در آن زمان مورد تحسین مردم و منتقدان قرار گرفت. از آن زمان تا به امروز، بلومکمپ دیگر نتوانست به آن سطح از محبوبیت برسد و فیلم‌هایی مانند الیسیوم (Elysium) و چپی (Chappie) که در طی این سال‌ها از این کارگردان به اکران رسید دیگر در آن سطحی که فیلم اولیه او مورد تحسین قرار گرفت، ستایش نشد.

او در طی این سال‌ها کمی از عرصه تولید فیلم‌های بلند فاصله گرفت و سعی کرد آثار مستقل کوتاه با جلوه‌ها و تصاویری شگفت‌انگیز را تولید کند. او در سال جاری تا به این لحظه سه فیلم کوتاه خیلی خوب با نام راکا (Rakka) با حضور سیگورنی ویور، آتش‌نشانی (Firebase) با حضور استیو بویل و زایگوت (Zygote) با حضور داکوتا فانینگ منتشر کرده است. با اینکه قسمت پنجم فیلم بیگانه (Alien 5) اصلا به مرحله اکران نرسید و اطلاعات مشخصی از اینکه در آینده ممکن است چه اتفاقی بیفتد در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که بلومکمپ می‌خواهد ریسک دیگری بکند و ایده‌هایی در مورد ساخت یک فیلم برای دنیای سینمایی مارول در ذهن دارد.

اخیرا طرفداری در حساب کاربری توییتر نیل بلومکمپ از او درباره فیلم آینده‌اش و اینکه چه شخصیت و داستانی از دنیای سینمایی مارول را می‌خواهد برای اثر جدیدش انتخاب کند سوالاتی پرسید. با توجه به اینکه در حال حاضر گزینه‌های خیلی زیادی در مقابل بلومکمپ قرار دارد، اما او پاسخ خود را با قاطعیت زیادی اعلام کرد: «مرد آهنی».

Iron Man Robert Downey Jr

بومکمپ ثابت کرده که شیفته پروژه‌هایی است که ایده‌های خیلی بزرگ در پشت آنها نهفته است. همچنین او به شخصیت‌هایی که یک نوع زندگی نمی‌کنند و در کنار شخصیت اصلی خود در زندگی، شخصیت دیگری هم در وجودشان است علاقه خیلی خاصی دارد. هیچکس خارج از دنیای سینمایی مارول نمی‌داند دقیقا چه آینده‌ای انتظار شخصیت مرد آهنی با بازی رابرت داونی جونیور را می‌کشد و قرار است چه اتفاقاتی برای او بیفتد، اما به نظر می‌رسد که نیل بلومکمپ گزینه خیلی مناسبی برای ساخت فیلمی اختصاصی در مورد این شخصیت و کارگردانی فیلم مرد آهنی 4 (Iron Man 4) باشد.

با وجود اینکه نیل بلومکمپ پیشنهاد‌های کاری کمی نداشته و استعداد زیادی در فیلمسازی دارد، اما قصد دارد درباره شخصیتی فیلم بسازد که پیشتر سه‌گانه‌ای از او به اکران رسیده است

بلومکمپ از تمامی کسانی که دنیای سینمایی مارول قصد استخدام آنها را دارد شناخته‌شده‌تر و محبوب‌تر است و از سوی دیگر اگر کمپانی بخواهد برنامه‌ای برای دنباله‌ی فیلم اختصاصی این شخصیت بریزد، این کارگردان می‌تواند داستان را طوری بچیند که شرایط کاملا برای ساخت قسمت‌های بعدی دنباله‌ی آن هم فراهم باشد. بعد از اینکه در طی ساخت سه‌گانه‌ی این شخصیت، دو قسمت اول توسط جان فاورو و قسمت سوم آن هم توسط شین بلک ساخته شد، این‌بار نیاز است که فردی کاردان با تیمی بااستعداد وظیفه ساخت این فیلم اختصاصی را بر عهده داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده درباره بلومکمپ، او می‌تواند یک داستان خیلی خوب و فوق‌العاده قوی برای فیلم این شخصیت بنویسد و همچنین قادر است صفی از افراد بااستعداد و لایق را در پشت صحنه و در تیم تولیدات تشکیل دهد. به علاوه اگر قرار بود که او با پیوستن به دنیای سینمایی مارول و ساخت فیلمی در مورد شخصیت مرد آهنی با تمام ویژگی‌هایی که دارد، یک قدم خیلی بزرگ به عقب بردارد و به عبارتی پسرفت کند، می‌توان گفت که او پیشنهادهای کاری کمی نداشت و می‌توانست به سراغ فیلم‌های دیگر برود، اما او تشخیص داد که شاید این کار به نفع او است. 

حتی اگر ساخت فیلم اختصاصی مربوط به شخصیت Iron Man در برنامه کاری دنیای سینمایی مارول نباشد، نیل بلومکمپ یک گزینه‌ی خیلی مناسب برای استخدام است که آنها می‌توانند هر زمانی، هر پروژه‌ای را به دست او بسپارند و یک نتیجه خیلی عالی دریافت کنند. هیچکس نمی‌داند که آیا این اتفاق در آینده خواهد افتاد یا خیر؛ اما مارول، حواست باشد که اگر قصد ساخت فیلمی این‌چنینی را داری، بدان که نیل بلومکمپ خیلی به فیلم اختصاصی این شخصیت علاقه‌مند است. 

نظر شما درباره این کارگردان چیست؟ فکر می‌کنید فیلم مرد آهنی چقدر نسبت به آثار دیگر دنیای سینمایی مارول موفق‌تر باشد؟


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده