نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

شایعات اخیر فیلم The Batman توسط مت ریوز تکذیب شد

اخیرا شایعات مختلفی درباره فیلم اختصاصی بتمن (The Batman) منتشر شده بود که حالا خود کارگردان آن یعنی مت ریوز آنها را تکذیب کرد.

در ماه جولای و قبل از آغاز مراسم کامیک کان سن دیگو و حضور کمپانی برادران وارنر در این مراسم، فایل صوتی از صحبت‌های مت ریوز کارگردان موفق سینما ضبط شده بود که در آن درباره جدیدترین اثر خود یعنی فیلم اختصاصی بتمن (The Batman) صحبت می‌کرد. بعد از انتشار این فایل صوتی، موج عظیمی از سمت طرفداران درباره شکایت‌ها و نگرانی‌هایی که در مورد دنیای سینمایی دی سی داشتند به راه افتاد.

آیا فیلم The Batman هنوز هم جزئی از دنیای سینمایی دی سی است؟ در همان فایل صوتی که در ماه جولای ضبط شده بود مت ریوز صحبت‌های خود را اینگونه بیان کرده بود:

خب، من ایده‌های خیلی خوبی برای ساخت فیلم اختصاصی این شخصیت دارم و اینکه چگونه می‌توانم شخصیت محبوب بتمن را خیلی بیشتر از قبل محبوب و معروف کنم. همچنین من چشم‌انداز‌های دیگری هم که می‌تواند در قسمت‌های دیگر رشد کند هم دارم. آنها (کمپانی برادران وارنر) وقتی پیش من آمدند تا با هم درباره این فیلم صحبت کنیم، همان موقع به من گفتند: «ببین، این یک اثر مستقل است و جزئی از دنیای سینمایی نیست.»

اگر به گفته‌های او توجه کنید، کاملا مشخص است که او دارد این مسئله را بیان می‌کند که فیلم بتمن در همان دنیای سینمایی نیست که فیلم‌هایی مانند مرد فولادی (Man of Steel)، بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) و واندروومن (Wonder Woman) به آن تعلق دارند. با این حال، ساعاتی قبل مت ریوز در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که کاملا سوءتفاهم شده و حرف‌های او به اشتباه تعبیر شده است.

با این حال، نکته قابل توجه دیگری هم که وجود دارد این است که او در هیچ یک از پیام‌های خود به حضور یا عدم حضور قطعی بن افلک در نقش بتمن اشاره‌ای نکرده است.

Matt Reeves Twitter

اوه خدای من، چی رو از دست دادم بچه ها...؟

فقط برای روشن شدن ابهامات می‌گویم: «البته» که بتمن جزئی از دنیای سینمایی دی سی خواهد بود. بتمن همان «بتمن» می‌ماند.

Matt Reeves Twitter

در صحبت‌هایی که مدتی قبل از من منتشر شده بود و من بحث «نبودن جزئی از دنیای سینمایی دی سی» را می‌کردم، منظور من از این حرف‌ها، داستان به خصوصی بود که برای شخصیت بتمن در این فیلم در نظر گرفته شده است.

Matt Reeves Twitter

منظورم من این بود که داستان فقط درباره شخصیت بتمن است نه شخصیت‌های دیگر در دنیای سینمایی. من به نوعی می‌خواستم به این قضیه اشاره کنم که در این فیلم ما شاهد حضور کوتاهی از شخصیت‌ها مختلفی که ربطی به داستان ندارند نیستیم. این فیلم فقط درباره داستان «بتمن» است.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده