نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

بودجه تولید فیلم Aquaman به طور رسمی اعلام شد

کمپانی دی سی برای فیلم آکوامن (Aquaman) که در حال حاضر مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد، بودجه مشخصی را تعیین کرد که نسبت به فیلم‌های موفق دیگر کمتر است.

گزارش شده که بودجه تولید فیلم مورد انتظار‌ترین شخصیت حماسی آبزی دنیای سینمایی دی سی، یعنی آکوامن، ۱۶۰ میلیون دلار تعیین شده است. اگر این فیلم هم در کنار فیلم ابرقهرمانان دیگری که کمتر شناخته شده‌اند قرار گیرد، این باعث می‌شود که نسبت به برخی فیلم‌هایی که در آینده‌ای نزدیک اکران خواهد شد، کم‌ارزش و ارزان به حساب بیاید. 

فیلم Aquaman داستان شخصیت آرتور کری (با بازی بازیگر سریال بازی تاج و تخت، جیسون موموآ) را حکایت می‌کند که از دو دنیای مختلف است. او فرزند یک ماهیگیر انسان و یک ملکه آتلانتین است. آکوامن حاکم درستکار و قانونی سرزمین آتلانتیس است، اما به خاطر ساختار ژنتیکی انسانی که دارد، نسبت به بقیه مردم آتلانتیس متفاوت است و قدرت‌های خاصی دارد که همین باعث فشار‌های سیاسی خشونت‌آمیز می‌شود و او تقریبا توسط مردمش پس زده می‌شود. این فیلم توسط جیمز وان، کارگردان فیلم «سریع و خشن 7» و فیلم The Conjuring، کارگردانی می‌شود. گفته شده به خاطر اینکه بخش خیلی زیادی از این فیلم در زیر آب است و مبارزاتی هم در آنجا انجام می‌شود، سطح جدیدی از جلوه‌های ویژه را به نمایش می‌گذارد که با تکنولوژی‌های قبلی به کار برده‌شده متفاوت است. 

با توجه به اینکه بودجه آکوامن خیلی کمتر از فیلم‌های محبوبی مانند دکتر استرنج و کمی بیشتر از اثر بسیار موفق پتی جنکینز یعنی واندروومن است، امیدواریم که این فیلم اختصاصی بتواند به موفقیت‌های به نسبت خوبی همانند این آثار دست یابد

به نظر می‌رسد که بودجه در نظر گرفته‌شده برای این فیلم به خاطر همین وعده‌های تولیدکنندگان برای نمایش جلوه‌های ویژه باشد که تا قسمتی نشان می‌دهد این وعده‌ها واقعی است. در مقاله‌ای که اخیرا در روزنامه Redland City Bulletin چاپ شده، عنوان شده که این فیلم تاثیر خیلی زیادی بر اقتصاد محل فیلمبرداری یعنی North Stradbroke Island داشته است. همچنین در این مقاله به این مسئله هم اشاره شده که بودجه در نظر گرفته‌شده برای این اثر ۱۶۰ میلیون دلار است. این مقدار بودجه، نسبت به فیلم‌های دیگری که شخصیت اصلی آن کمتر توسط طرفداران سینما شناخته شده مانند فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) و نسخه ابتدایی Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) خیلی کمتر است. این مقدار حتی از بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) خیلی خیلی کمتر است. اما می‌توان از این طرف هم خوشحال بود که بودجه در نظر گرفته‌شده برای این فیلم، کمی بیشتر از جدیدترین اثر دنیای سینمایی دی‌سی، یعنی فیلم Wonder Woman (واندر وومن) است که با همین مقدار بودجه کم توانست به موفقیت‌ها و فروش خیلی بالایی دست پیدا کند.

Aquaman

در حال حاضر آکوامن در موقعیت خیلی جالبی قرار دارد. با توجه به تاخیرهای زیاد و مشکلاتی که فیلم The Batman (فیلم اختصاصی بتمن) و The Flash (فلش) دچار آن شدند، می‌توان گفت که فیلم Aquaman تنها اثر دنیای سینمایی دی‌سی است که اکران آن برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. همچنین این اثر، اولین فیلم اختصاصی است که بعد از موفقیت‌های بزرگ مالی که فیلم Wonder Woman کسب کرد و به‌شدت از طرف طرفداران و منتقدان پذیرفته شد، قرار است اکران شود. همان‌طور که در گزارش‌های مختلف اعلام شده، کمپانی دی‌سی به‌وضوح قصد دارد واندر وومن را به خاطر فروش بالا و موفقیت‌های خیلی زیادی که کسب کرده در صحنه مبارزه نگه دارد. از طرف دیگر گزارش شده که آنها دارند هزینه‌های زیادی را برای فیلمبرداری دوباره فیلم لیگ عدالت (Justice League) که در ماه نوامبر اکران می‌شود، صرف می‌کنند تا روند فیلم و مشکلات مختلفی که در آن وجود دارد به طور کامل رفع شود.

یکی دیگر از نقاط قوتی که این فیلم دارد بازیگران موفق آن هستند. جیسون موموآ در نقش آکوامن و امبر هرد در نقش زن مورد علاقه آکوامن با نام مِرا در لیست بازیگران اصلی قرار دارند. همچنین ما در این فیلم شاهد حضور بازیگرانی همچون نیکول کیدمن، پاتریک ویلسون و ویلم دفو خواهیم بود. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره شد کارگردانی این فیلم را جیمز وان بر عهده دارد. این فیلم داستان کسی را حکایت می‌کند که سال‌های خیلی زیاد با عنوان «کسی که با ماهی‌ها حرف می‌زند» مسخره و جوک‌های زیادی درباره او ساخته می‌شد. با اینکه ما هنوز هیچ تریلری از این فیلم مورد انتظار دریافت نکرده‌ایم، اما خوب است که بدانیم کمپانی دی‌سی به خوبی از نظر مالی این فیلم را حمایت می‌کند و به چشم یک فیلم بسیار موفق دیگر همانند واندر وومن به آن نگاه می‌کند.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده