نویسنده: رضا اکبری
// پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۰

لپ تاپ گیمینگ HP با مشخصاتی حیرت انگیز به زودی وارد بازار خواهد شد

شرکت HP اعلام کرد که لپ تاپ گیمینگ قدرتمند خود را با نام Omen X به زودی عرضه خواهد کرد.

شرکت HP اعلام کرد که لپ تاپ گیمینگ Omen X این شرکت مخصوص پی سی گیمر‌ها تجهیز شده و به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر‌های دسکتاپ به زودی وارد بازار خواهد شد. فاکتوری که این محصول را از دیگر لپ‌تاپ‌های این کلاس متمایز می‌کند، قابلیت تجهیز این دستگاه با قطعات قابل اوکلاک است؛ در حالی که به طور معمول لپ‌تاپ‌ها به دلیل گرما و مصرف باتری فاقد این امکان هستند.

در گستره قطعات رده بالا، لپ تاپ Omen X می‌تواند با پردازنده 7700HQ یا پردازنده قابل اورکلاک 7820K تجهیز شود؛ به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه رم با سرعت ۲۸۰۰ مگاهرتز. در مورد کارت گرافیک هم دو انتخاب وجود دارد که هر دو قابل اورکلاک هستند: یکی GTX 1080 و دیگری GTX 1070. اما در مورد ذخیره‌سازی، Omen X می‌تواند تا سه قطعه ذخیره‌سازی با مقیاس‌های دو SSD یک ترابایتی و یک HDD یک ترابایتی را در خود جای دهد.

با توجه به اینکه لپ تاپ Omen X باریک و سبک ساخته نشده، شرکت HP هم از اندازه بزرگ این لپ‌تاپ برای جایگذاری تعداد بیشتری فن بهره برده و در کنار آن از تعداد زیادی لوله انتقال حرارت و محفظه بخار استفاده کرده تا علاوه بر خنک کردن دستگاه، صدای کمتری نیز تولید کند.

این لپ تاپ HP دارای ۸ شاسی برای پخش کردن نور و همچنین نور پس‌زمینه RGB دکمه‌ها است. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ مکانیکی و دارای کلید‌های مرتفع ۲.۵ میلی‌متری است که احساسی کاملا مشابه کار کردن با کلید‌های Cherry MX آبی را به شما می‌دهد که همراه با صدای کلیک، از بازخورد لمسی خوبی نیز برخوردار است. همچنین شما می‌توانید رنگ‌ها و نورهای دستگاه را به دلخواه از طریق HP Omen Command Center تغییر دهید. ضمنا این نرم‌افزار امکان اورکلاک کردن قطعات را در داخل سیستم‌عامل به شما می‌دهد.

برای صفحه‌نمایش این دستگاه، خریداران امکان انتخاب از بین نمایشگر‌های 1080p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز یا صفحه‌نمایش 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را دارند که هر دو نیز از تکنولوژی سازگاری با نرخ نوسازی Nvidia G-Sync بهره می‌برند.

شرکت اچ پی اعلام کرده که مدل آغازین دارای کارت گرافیک GTX 1070 است و همراه با حافظه هیبریدی ۲۵۶ گیگابایت SSD و یک ترابایت HDD با قیمتی معادل ۱۱۹۹ دلار عرضه می‌شود. این قیمت تا ۳۶۹۹ دلار برای دستگاه‌های رده بالاتر تغییر می‌کند؛ دستگاه‌های رده بالاتری که با کارت گرافیک GTX 1080 و پردازنده 7820HK قابل اورکلاک عرضه می‌شوند و دارای صفحه‌نمایش 4K G-Sync و حافظه رم ۳۲ گیگابایت به همراه  دو درایو NVMe SSD یک ترابایتی و یک هارددیسک یک ترابایتی هستند.

این لپ‌تاپ قطعا یکی از دستگاه‌های گران قیمت است که مشخصا پاسخگوی تمامی انتظارات شما از یک لپ تاپ گیمینگ نیز هست. لپ‌تاپ Omen X در اواسط آبان‌ماه عرضه خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده