نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

جزییات پشتیبانی بازی The Surge از ایکس باکس وان ایکس

سازندگان بازی The Surge ضمن ارائه توضیحاتی در مورد پشتیبانی بازی از ایکس باکس وان ایکس، اعلام کردند که فعلا برنامه‌ای برای انتشار آن روی نینتندو سوییچ ندارند. 

چند روز پیش و در جریان گیمزکام 2017، مایکروسافت لیستی شامل ۱۰۰ بازی منتشر کرد که قرار است از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی کرده و از قدرت بالای آن بهره ببرند. یکی از این بازی‌ها هم The Surge، ساخته استودیو دِک ۱۳ بود. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که آن‌ها در حال کار روی آپدیتی هستند که به واسطه آن، بازی بتواند از ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی کند. 

البته سازندگان بازی The Surge اعلام کردند که این آپدیت احتمالا در زمان عرضه کنسول میان‌نسلی مایکروسافت منتشر نخواهد شد و در عوض در صورتی که همه‌چیز به خوبی پیش برود، همزمان با انتشار اولین DLC بازی یعنی A Walk in the Park منتشر خواهد شد. این DLC قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ منتشر شود ولی هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد. 

از طرفی دیگر سازندگان بازی در مصاحبه با دوال‌شاکرز، در مورد احتمال انتشار بازی روی نینتندو سوییچ هم توضیحاتی ارائه کردند. طبق گفته سازندگان، در حال حاضر دک ۱۳ برنامه‌ای برای انتشار The Surge روی نینتندو سوییچ ندارد؛ چرا که اجرای خوب و روان این بازی روی کنسول نینتندو، کار بسیار سخت و دشواری است. مگر اینکه آن‌ها بخواند گرافیک بازی را تا سطح زیادی کاهش دهند که حداقل فعلا علاقه‌ای به این کار ندارند. 

بازی The Surge با اینکه از سری بازی‌های سولز الهام گرفته بود، اما ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خودش را نیز داشت. این بازی در بررسی زومجی نمره ۷ را دریافت کرد و خلاصه‌ای از نقد آن به شرح زیر است:

مهم‌ترین دستاورد استودیو دک ۱۳ در ارتباط با بازی The Surge، ارائه تجربه‌ای است که دیگر نمی‌توان آن را یک تقلید صرف از بازی‌هایی مانند Dark Souls دانست. با اینکه بازی The Surge مشکلاتی مخصوصا از بعد داستانی دارد، اما در کل تجربه‌ای است که بازی کردن آن لذت خاص خودش را داشته و مخصوصا برای افرادی که به دلیل درجه سختی بالای سری سولز از بازی کردن آن محروم مانده‌اند، لذت‌بخش است. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده