// چهار شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

آمازون حقوق اثر جدید کارگردان فیلم Ida را خریداری کرد

پاوو پاولیکوفسکی، فیلمساز لهستانی برنده جایزه اسکار، برای توزیع فیلم جدیدش با نام جنگ سرد (Cold War) با آمازون همکاری خواهد کرد.

آمازون کار توزیع جدیدترین اثر پاوو پاولیکوفسکی، فیلمساز لهستانی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، تحت عنوان «جنگ سرد» را بر عهده خواهد داشت. پاولیکوفسکی علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌ی کار را نیز به نگارش درآورده و تانیا سگاچین (Harry Potter) از کمپانی آپوکالیپسو پیکچرز، اوا پوشچینسکا (Inland Empire) از کمپانی اپوس فیلم به همراه کمپانی MK فرانسه که همگی سابقه‌ی همکاری با پاولیکوفسکی در فیلم‌های مختلف وی را دارند، این اثر را تهیه‌کنندگی کرده‌اند. تصویربرداری فیلم Cold War به تازگی به اتمام رسیده است.

اتفاقات این فیلم در دهه‌ی پنجاه میلادی در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس رخ می‌دهد؛ یعنی زمانی که نیروهای طالب دموکراسی و کمونیست‌ها در سرتاسر اروپا به رویارویی با یکدیگر برخاسته‌اند. آمازون تا این لحظه اطلاعات جزئی‌تری را از داستان فیلم منتشر نکرده است.

یوآنا کولیگ به همراه آگاتا کولشا و توماژ کوت بازیگران اصلی Cold War هستند. کار تصویربرداری فیلم نیز بر عهده‌ی لوکاژ زال بوده است که پیش از این در فیلم ایدا (Ida) با پاولیکوفسکی همکاری داشته و به واسطه‌ی آن نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار در بخش بهترین تصویربرداری نیز شده است.

پاوو پاولیکوفسکی ۵۹ ساله که کار حرفه‌ای خود را از اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی با ساخت فیلم‌های مستند برای تلویزیون بریتانیا آغاز کرد، در ادامه با فیلم آخرین چاره (Last Resort) جایزه‌ی بهترین فیلمساز نوظهور بفتا و با فیلم تابستان عشقی من (My Summer of Love) جایزه‌ی بهترین فیلم بریتانیایی بفتا را از آن خود کرد. پاولیکوفسکی با ساخت فیلم آخرش تحت عنوان Ida برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

ida

شرکت آمازون که بیشتر به خاطر همکاری با استودیوهای کوچک و مستقل به شهرت رسیده است، اخیرا توزیع دو فیلم حاضر در مراسم اسکار، یکی منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea) به کارگردانی کنت لونرگان و دیگری فروشنده (The Salesman) به کارگردانی اصغر فرهادی را بر عهده داشته است و در ادامه نیز کار عرضه‌ی آثاری نظیر شگفت زده (Wonderstruck) به کارگردانی تاد هینز و آخرین پرچم برافراشته (Last Flag Flying) به کارگردانی ریچارد لینکلیتر را پس از نمایش در سینماها در دستور کار دارد. با این حال این شرکت طی سیاست‌های جدید خود در نظر دارد که کار تولید فیلم، بازاریابی، اکران و عرضه‌ی ویدیویی آن را شخصا بر عهده بگیرد و این کار را با فیلم واندر ویل (Wonder Wheel)، جدیدترین اثر وودی آلن، به صورت رسمی آغاز کرده است. بدین ترتیب در آینده‌ای نه‌چندان دور باید شاهد ساخت فیلم‌های اورجینال بیشتری توسط آمازون باشیم.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده