نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

بازی کلاسیک Fear Effect بازسازی می‌شود

کمپانی اسکوئر انیکس امروز اعلام کرد که بازی کلاسیک و کالت Fear Effect بازسازی خواهد شد. 

اگر از جمله افرادی باشید که با اولین کنسول پلی‌استیشن خاطره دارند، احتمالا بازی Fear Effect را تجربه کرده‌اید؛ بازی‌ای که در سال ۲۰۰۰ توسط ایداس منتشر شد و یکی از اولین بازی‌هایی بود که از سبک گرافیکی سل‌شید استفاده می‌کرد و از این رو از Fear Effect به عنوان یک بازی کالت و تاثیرگذار در صنعت بازی یاد می‌کنند. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، اعلام شده که این بازی کلاسیک بازسازی خواهد شد. 

نسخه بازسازی‌شده، Fear Effect Reinvented نام خواهد داشت و قرار است توسط استودیو سوشی ساخته شود؛ استودیویی که نسخه جدید این مجموعه یعنی Fear Effect Sedna را هم در دست ساخت دارد. وظیفه انتشار بازی هم برعهده اسکوئر انیکس خواهد بود. نسخه بازسازی‌شده از همان دوربین ثابت نسخه اصلی استفاده خواهد کرد که اتسمفر و حس و حال بازی را به خوبی منتقل کند. با این حال از نظر بصری شاهد پیشرفت زیادی خواهیم بود و کنترل‌های بازی هم دست‌خوش تغییراتی شده‌اند که حس بهتری منتقل کنند. 

بازی Fear Effect در هنگ کونگ جریان دارد و داستان آن، در مورد سه مامور با نام‌های هانا، دِک و گلس است به دنبال دختر یک رهبر قدرتمند می‌گردند. برای این بازی یک پیش درآمد با نام  Fear Effect 2: Retro Helix هم در سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود. 

بازی Fear Effect Reinvented قرار است در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شود. نسخه بعدی این مجموعه یعنی Fear Effect Sedna هم در سال ۲۰۱۸ و برای PS4، پی سی و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و دوربین ایزومتریک خواهد داشت. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده