// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

دنباله سری فیلم های Shaft ساخته می شود

دنباله‌ی فیلم‌های شفت (Shaft) با حضور دوباره‌ی ساموئل ال جکسون در نقش قبلی خود و با معرفی یک چهره‌ی جدید به عنوان شخصیت اصلی فیلم ساخته خواهد شد.

استودیوی نیو‌ لاین، زیرمجموعه‌ی کمپانی برادران وارنر، آماده‌ی ساخت دنباله‌ای بر مجموعه فیلم‌های جان شفت است و به همین منظور در نظر دارد ضمن بازگرداندن ساموئل ال جکسون در نقش قبلی خود، جسی اشر را نیز در نقش پسر جان شفت دوم، به عنوان نقش اصلی فیلم خود معرفی کند. تیم استوری که ساخت فیلم‌های مطرحی همچون چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) و گشت زنی (Ride Along) را در کارنامه دارد، این اثر را بر اساس فیلمنامه‌ای از کنیا باریس کارگردانی خواهد کرد.

در این فیلم پسر شفت، مامور FBI و یک متخصص امنیت سایبری است که برای حل پرونده‌ای پیچیده، با پدرش یک تیم عملیاتی را تشکیل می‌دهد.

shaft

برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ بود که مترو گلدوین مایر فیلم شفت به کارگردانی گوردون پارکس را به سینما آورد و این فیلم پس از دستیابی به فروشی فوق‌العاده، به نخستین فیلم اکشن موفقی تبدیل شد که بازیگران اصلی آن مجموعه‌ای از سیاهپوستان بودند. ریچارد راوندتری جوان نیز در نقش یک کارآگاه خصوصی به نام جان شفت، به عنوان نخستین قهرمان سیاهپوست آثار اکشن سینما لقب گرفت و در ادامه در چندین فیلم اکشن دیگر در نقش اصلی ظاهر شد.  

پس از تحولی که شفت در روند فیلم‌های اکشن و تنوع نژادی در داستان‌پردازی این قبیل آثار به وجود آورد، در ادامه، قسمت‌های دوم و سوم آن نیز تحت عناوین ضرب شست بزرگ شفت (Shaft's Big Score) و شفت در آفریقا (Shaft in Africa) ساخته شدند و در سال ۱۹۷۳ نیز شبکه‌ی CBS دست به تولید سریالی با محوریت شخصیت جان شفت زد.

پارامونت در سال ۲۰۰۰، فیلم Shaft را با داستانی دیگر و به کارگردانی جان سینگلتون دوباره راه‌اندازی کرد و این‌بار ساموئل ال جکسون، به عنوان شخصیت جان شفت دوم، برادرزاده‌ی جان شفت در نقش اصلی کار قرار گرفت. در این فیلم، شفت به دنبال دستگیری پسر یکی از افراد ثروتمند شهر است که یک دانشجوی سیاهپوست را به قتل رسانده است. این فیلم با بودجه‌ی ۴۶ میلیون دلار، در سطح جهان به فروش ۱۰۷ میلیون دلاری دست یافت.  

ریچارد راوندتری که در فیلم نسخه‌ی سال ۲۰۰۰ شفت در حضوری کوتاه، دوباره نقش جان شفت را ایفا کرده بود، احتمالا در فیلم جدید نیز برای بازی در این نقش ماندگار بازخواهد گشت.

shaft

در دنیای ادبیات، شخصیت جان شفت نخستین بار در رمان شفت به قلم ارنست تایدیمن ظاهر شد و در ادامه، تایدیمن ۶ رمان دیگر را با محوریت این شخصیت نوشت که از میان آنها می‌توان به خداحافظ آقای شفت (Goodbye, Mr. Shaft) و کارناوال قاتلان شفت (Shaft's Carnival of Killers) اشاره کرد. دیوید اف. واکر نیز در سال ۲۰۱۶ رمان انتقام شفت (Shaft's Revenge) را با محوریت شخصیت جان شفت منتشر کرد.

با توجه به اینکه تهیه‌کنندگان پروژه مذاکرات خود را با سایر بازیگران نیز آغاز کرده‌اند، احتمالا تصویربرداری فیلم از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و بدین ترتیب، می‌توانیم اواخر سال ۲۰۱۸ یا بهار سال ۲۰۱۹ شاهد به نمایش درآمدن این اثر در سینماها باشیم.


منبع MovieWeb Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده