نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

جزئیات بیشتری از فیلم Uncharted منتشر شد

اخیرا خبرهایی درباره ساخت فیلمی اقتباسی از بازی Uncharted (آنچارتد) به گوش رسیده بود که امروز جزئیات بیشتری از این پروژه منتشر شده است.

بازی Uncharted بالاخره دارد توسط کارگردان فیلم Night at the Museum (شب در موزه) و سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) یعنی شاون لوی که کارگردان و رهبر این پروژه است، تبدیل به یک فیلم سینمایی می‌شود. همچنین در این فیلم، بازیگر شخصیت محبوب مرد عنکبوتی (Spider-Man) یعنی تام هالند هم در نقش نیتن دریک ایفای نقش می‌کند. در اخبار جدید به دست آمده، لوی درباره جزئیات بیشتر فیلم Uncharted صحبت کرد. لوی اعلام کرد که او و جو کارنهان که نویسندگی این پروژه را برعهده دارد، قصد دارند برای کسانی که با فیلم‌های ایندیانا جونز زندگی نکرده و بزرگ نشده‌اند، یک فیلم با این سبک بسازند. لوی در مصاحبه‌ای با گزارشگر مجله اینترتینمنت ویکلی اعلام کرد:

راستش را بخواهید، به نظر من بازی آنچارتد فوق‌العاده است و همچنین خیلی خوب عمل کرده است. حال و هوایی که در بازی وجود دارد، صحنه‌های اکشنی که در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند، محیط‌ها و موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای که در بازی قرار دارد که این از قوه تخیل خیلی خوب نویسنده نشأت می‌گیرد و مهم‌تر از همه شخصیت خیلی جالبی که نیتن دارد. این موارد، نکات خیلی جالبی بود که من را برای ساخت یک فیلم خیلی خوب به فکر انداخت. 

کارنهان قبلا توضیح داده بود که دریک و ایندیانا جونز هیچ شباهتی به هم ندارند و همین باعث می‌شود که فیلم سرتاسر حالت «ضد ایندیانا جونزی» به خود بگیرد. به گفته تیم تولید فیلم آنچارتد، برای ساخت این اثر از روی هیچ بازی اقتباس کامل و مستقیم گرفته نمی‌شود و همچنین به گفته لوی، این مسیر حتی برای بهترین افراد هم سخت و دشوار است. لوی در مصاحبه خود خیلی مختصر درباره این فیلم صحبت کرد و گفت:

اگر ما بخواهیم گذشته نیتن دریک را نشان دهیم و تام هالند بخواهد نقش جوانی‌های او را بازی کند، این چیزی است که ما در هیچ کدام از نسخه‌های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ آنچارتد ندیده‌ایم. ما فقط صحنه‌های کوتاهی از ملاقات سالی و دریک را که در گذشته داشتند تا به حال دیدیم. شاید این کار سخت باشد، اما همانند یک نقشه گنج است که به ما فرصت ساخت فیلمی را می‌دهد که در آن شخصیت اصلی و همچنین گذشته او را به خوبی به چالش بکشیم. شما هم هیچ‌وقت تنها با بازی کردن در خانه‌تان نمی‌توانید از شخصیت واقعی نیتن دریک و گذشته او به طور رایگان باخبر شوید. سری بازی آنچارتد به خاطر المان‌های مختلف فوق‌العاده‌ای که دارد و در کنار هم قرار گرفته خیلی محبوب و مشهور شده است و به طور کلی شما می‌توانید این انتظار را از فیلم داشته باشید که همین المان‌ها و حال و هوایی را که در بازی وجود دارد دوباره به چالش بکشد.

فیلم Uncharted ابتدا در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تا به امروز، سال‌ها است که روی این پروژه کار می‌شود. افرادی که در طی این سال‌ها نامشان وارد لیست بازیگران اصلی شده و قرار است نقش مهمی را ایفا کنند عبارتند از: مارک والبرگ، رابرت دنیرو، جو پشی و ایمی آدامز. همچنین نام کریس پرت هم برای ایفای نقش دریک (احتمالا برای قسمت بزرگسالی او) در این لیست وجود دارد. 

فیلم سینمایی آنچارتد هیچ حمایتی از سمت کمپانی ناتی داگ و نیل دراکمن ندارد و داستانی را که ما در هیچ کدام از نسخه‌های بازی ندیدیم را به تصویر می‌کشد

بحث‌ها و صحبت‌های خیلی زیادی درباره فیلم آنچارتد مطرح است. بعد از اینکه اسکریپت نویسی فیلم به پایان رسید، کارنهان در گفتگویی اعلام کرده بود که توسعه‌دهنده این بازی یعنی نیل دراکمن خیلی از ساخت این فیلم خوشحال و راضی است، اما بعد از مدتی دراکمن به کل این حرف را تکذیب کرد و نشان داد که اشتیاق چندانی به ساخت این اثر ندارد. دراکمن اعلام کرد که کمپانی ناتی داگ که ساخت بازی‌های آنچارتد را بر عهده دارد تا به حال فیلمنامه این فیلم را ندیده و خواستار این شد که کارنهان طوری رفتار نکند که گویی کاملا حمایت آنها را در ساخت این فیلم به همراه دارد. 

قسمت بعدی بازی آنچارتد، یعنی بازی Uncharted: The Lost Legacy در ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه می‌شود. بر خلاف داستانی که نسخه‌های سری اصلی بازی داشت، در این قسمت شخصیت کلویی فرازر و نادین راس نقش‌های اصلی را بر عهده دارند و به دنبال عاج گانش در رشته کوه‌های گهات غربی هند هستند.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده