// چهار شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang

بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang یک بازی موبا با الهام‌گیری از بازی League of Legends است که می‌تواند لحظات خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به شخصه معتقدم ژانر MOBA، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین سبک‌های موجود در صنعت بازی‌های ویدیویی است. آثاری نظیر بازی Dota 2 و بازی League of Legends نمونه‌ی بارز این سبک هستند که هرکدام از آن‌ها میلیون‌ها کاربر را در اختیار دارند و سالانه مسابقات جهانی آن‌ها با جوایز نقدی بی‌نظیر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از مشاهده‌ی آن‌ها لذت می‌برند. حال MOBA را روی پلتفرم موبایل فرض کنید. شاید در نگاه اول این موضوع خنده‌دار به نظر برسد و با خود بگویید که امکان ندارد روی گوشی موبایل بتوان آن‌چنان گیم‌پلی‌ای را خلق کرد؛ اما وقتی به بازی‌های موبایل نگاه کنیم، بازی Vaingloary را می‌بینیم که حسابی گل کاشت و سر و صدا کرد. در معرفی بازی موبایل امروز به سراغ یکی از بازی‌های پیشنهادی کاربران زومجی رفتیم که از قضا بازی بسیار سرگرم‌کننده و پرطرفداری در ژانر MOBA است. بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang یکی دیگر از بازی‌های ژانر موبا است که به خوبی به مخاطب نشان می‌دهد که استفاده از ایده‌های مختلف، می‌تواند موفقیت یک بازی را تضمین کند.

بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang

اولین موردی که در بازی اندروید و آیفون Mobile Legends: Bang Bang نظر شما را جلب می‌کند، شباهت بسیار زیاد آن به بازی League of Legends است. حتی این شباهت در نام این بازی نیز مشخص است. اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم بازی موبایل Mobile Legends در واقع نسخه‌ی موبایل LOL است که توسط استودیو مونتند (Moontond) توسعه داده شده است. شباهت‌های این دو بازی فقط به اسم و دنیای بازی و جای قرار گرفتن موجودات و مزیت‌های آن‌ها ختم نمی‌شود؛ بلکه قهرمانان‌ها به یکدیگر شباهت بسیار زیادی دارند. برای مثال، در League of Legends قهرمانی به نام زین زائو وجود دارد که یک فرمانده شرقی است و به واسطه‌ی نیزه‌ی خود، می‌تواند ضربه‌های سرعتی بزند و دشمنان اطراف خود را از طریق آلتیمیت‌اش به اطراف پرتاب کند. حال در بازی موبایل Mobile Legends شاهد قهرمان زیلان هستیم که از نظر ظاهر، دقیقا خود زین است (از نظر قیافه، زیلان انصافا خوش قیافه‌تر است!) و تنها قابلیت‌هایش کمی فرق کرده است.

بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang

این مورد برای سایر قهرمان‌ها نیز صدق می‌کند. اما به سراغ دنیای بازی موبا اندروید و آیفون Mobile Legends می‌رویم. همانند بازی‌های مشابه این سبک، نقشه‌ی بازی از سه مسیر مختلف تشکیل شده و شما می‌بایست با توجه به قهرمانی که آن را انتخاب کرده‌اید، مسیر درست را انتخاب و بازی را شروع کنید. طبق سنت همیشگی، معمولا یک نفر به جنگل می‌رود و مابقی قهرمان‌ها در سه مسیر باقی‌مانده پخش می‌شوند و به مبارزه کردن می‌پردازند. همچنین محیط جنگل بازی نیز شامل موجوداتی در قسمت بالا و پایین است که همانند League of Legends، با کشتن آن‌ها می‌توانید یک سری مزیت نظیر Mana Region در اختیار بگیرید. در این میان مهم‌ترین فاکتور در بازی‌های موبا آن‌هم روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها چیست؟

بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang

با اینکه شاهد الهام‌گیری از بازی LOL هستیم ولی Mobile Legends خالی از ایده و نوآوری نیست

قطعا کنترل بازی و استفاده از دکمه‌ها مهم‌ترین فاکتور است و اگر با آن‌ها راحت نباشید، به هیچ‌وجه نمی‌توانید از بازی لذت ببرید. شما از طریق استیک سمت چپ می‌توانید شخصیت خود را کنترل کنید و در سمت راست صفحه‌نمایش چهار دکمه مختلف را مشاهده می‌کنید. اولین دکمه که نحوه ضربه زدن به دشمنان است و سه دکمه‌ی دیگر، مربوط به استفاده از قابلیت‌های شما در بازی است. لازم نیست نگران این بخش و نحوه‌ی استفاده باشید؛ زیرا در ابتدا یک بخش تمرینی کاملا مفصل برای شما در نظر گرفته شده که با انتخاب نام کاربری و سرور، وارد آن خواهید شد. دنیای بازی شامل پنج حالت مختلف می‌شود که سه حالت آن، اصلی‌ترین حالت‌های بازی هستند. اولین حالت مسابقه‌های کلاسیک است و دومین حالت، مبارزه‌های Ranked است که قبل از سطح هشت و در اختیار داشتن پنج قهرمان مختلف، نمی‌توانید وارد آن شوید. اما سومین بخش: اگر بازی League of Legends را بازی کرده باشید، قطعا حالتی به نام ARAM را می‌شناسید که مسیر مبارزه‌ای تنها یک مسیر مستقیم بود و هر ۱۰ قهرمان بازی با یکدیگر مبارزه می‌کردند. آن حالت در اینجا با نام Brawl شناخته می‌شود.

برای دانلود به آپارات مراجعه کنید

از دیگر بخش‌های بازی، می‌توان به Emblemها و قابلیت‌های بازیکنان در شروع بازی اشاره کرد. Emblemها در واقع ساختارهایی هستند نظیر Emblem Attack Damage یا Emblem Tank که رفته رفته با لول‌آپ شدن آن‌ها را آزاد خواهید کرد. حال با توجه به نوع قهرمانی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یکی از آن‌ها را قبل از شروع بازی انتخاب کنید. همچنین به واسطه‌ی Fragmentهایی که به عنوان جایزه پس از هر بازی یا صندوق‌ها به دست می‌آورید، می‌توانید Emblemها را ارتقا دهید. در کنار این بخش، یک سری قابلیت‌های خاص نیز وجود دارند که جدای از سه قابلیت اصلی بازی، می‌توانید در نبرد‌های حساس از آن‌ها استفاده کنید. درآخر به سراغ کیفیت سرورها و بهینه بودن بازی می‌روم. در ابتدا بگویم که برای بازی کردن، نیاز به برنامه‌ی تغییر آی‌پی دارید و خیالتان راحت باشد که اگر از سرویس‌دهنده‌ی خوبی برخوردار باشید، پینگ شما روی ۱۶۰ تا ۱۸۰ خواهد بود (کشور پیشنهادی برای سرورهای خود را بریتانیا یا کشورهای دیگر نظیر آلمان و هلند انتخاب کنید). همچنین خوبی این بازی در این است که می‌توانید ساعت‌ها آن‌ را بازی کنید، ولی گوشی موبایل شما آن‌چنان داغ نمی‌شود که شما را اذیت کند. در انتها اگر به دنبال یک بازی موبایل موبا می‌گردید که بتوانید خود را با آن سرگرم کنید و اسیر آن شوید، بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang گزینه‌ی مناسبی است.

دانلود بازی موبایل Mobile Legends: Bang Bang


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده