// جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

کیت بلانشت و جک بلک در دنیای سحر و جادو

کیت بلانشت و جک بلک در فیلم فانتزی The House With a Clock in Its Walls به کارگردانی الی راث به نقش آفرینی خواهد پرداخت.

کیت بلانشت، ستاره‌ی استرالیایی دنیای سینما در جدیدترین اثرش تحت عنوان «خانه‌ای با یک ساعت داخل دیوارهایش» (The House With a Clock in Its Walls) به دیگر بازیگر فیلم، جک بلک پیوست. اریک کریپک، خالق سریال سوپرنچرال (Supernatural)، فیلمنامه‌ی این اثر را با اقتباس از رمان گوتیکی به همین نام نگارش کرده است و الی راث نیز کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

داستان کتاب The House With a Clock in Its Walls درباره‌ی پسر ۱۰ ساله‌ی تازه یتیم شده‌ای به نام لوئیس برناولت است که برای ادامه‌ی زندگی، به عمارت عمویش، جاناتان برناولت می‌رود. لوئیس پس از مدت کوتاهی درمی‌یابد که عموی وی به همراه یکی از همسایه‌ها به نام فلورنس زیمرمان، دو جادوگر هستند که در تلاشند تا پیش از نابودی دنیا، ساعتی را که در داخل یکی از دیوارهای عمارت جاسازی شده پیدا کنند. این ساعت متعلق به زن و شوهری به نام‌های سلنا و آیزاک بود که پیش از جاناتان در این عمارت زندگی می‌کردند و تمام عمرشان را صرف استفاده از جادوی سیاه و برنامه‌ریزی برای به نابودی کشاندن دنیا کرده بودند. سلنا مدت کوتاهی پیش از مرگش ساعتی را داخل یکی از دیوارهای خانه پنهان کرد و تا زمانی که این ساعت از کار نیفتد، جادوی این زن و شوهر ادامه می‌یابد. از طرفی در شب هالووین، لوئیس به همراه یکی از دوستانش به قبرستان می‌رود و روح سلنا را دوباره آزاد می‌کند و بدین ترتیب، کارهای شیطانی وی نیز دوباره آغاز می‌شود.

The House with a Clock in Its Walls

جان بلیرز فقید که تخصص ویژه‌ای در پرداختن به فضای گوتیک و نگارش آثار فانتزی داشت، داستان این کتاب را در سال ۱۹۷۳ نوشته و ادوارد گوری نیز آن را به حالت مصور درآورده است. لوئیس برناولت به عنوان قهرمان این داستان، در ادامه در یازده رمان دیگر نیز ظاهر می‌شود که تعدادی از آنها نوشته‌ی خود بلیرز هستند و تعدادی دیگر نیز پس از مرگ وی توسط برد استریکلند به رشته‌ی تحریر درآمده است. بنابراین در صورت موفقیت فیلم الی راث، احتمال ادامه دادن این داستان در قسمت‌های بعدی نیز اصلا دور از ذهن نخواهد بود.

بلانشت ۴۸ ساله که این روزها به همراه بازیگران دیگری همچون کریستن ویگ و بیلی کروداپ سر تصویربرداری فیلم «کجا رفته بودی برنادت» (Where'd You Go, Bernadette) به سر می‌برد، در حال حاضر فیلم‌های کتاب جنگل (Jungle Book) و هشت یار اوشن (Ocean's Eight) را در مراحل پس از تولید دارد. او که در فیلم ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok) نقش منفی اصلی داستان را ایفا می‌کند، اخیرا در نمایشگاه کامیک کان سن دیگو اظهار کرده که علاقه‌ی فرزندانش به این قبیل فیلم‌ها، وی را به جهان سینمایی مارول کشانده است. با این اوصاف با وجود ساخت فیلم The House With a Clock in Its Walls احتمالا فرزندان بلانشت، یک‌بار دیگر از تماشای نقش‌آفرینی مادرشان در فیلمی فانتزی حسابی به وجد خواهند آمد.

جک بلک نیز به تازگی بازی در فیلم «نگران نباش، پیاده تا راه دوری نمی‌رود» (Don't Worry, He Won't Get Far on Foot) به کارگردانی گاس ون سنت را به پایان رسانده و این روزها در انتظار اکران دو اثر جدیدش، مسابقه غیر منتظره (Unexpected Race) و جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) است که به ترتیب در تاریخ‌های یکم سپتامبر (۱۰ شهریور) و بیستم دسامبر (۲۹ آذر) به نمایش عمومی درخواهند آمد.

eli roth

الی راث، با ساخت فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه و البته پرفروشی همچون تب کابین (Cabin Fever) و مسافرخانه (Hostel) بود که به شهرت و محبوبیت رسید، ولی در آثار بعدی‌اش چندان قادر به تکرار موفقیت‌های سال‌های آغازین فیلمسازی‌اش نشد. آخرین اثر وی، تحت عنوان آرزوی مرگ (Death Wish) که بازسازی فیلم مشهوری به همین نام با بازی چارلز برانسون است، در بیست و دوم نوامبر (یکم آذر) به نمایش درخواهد آمد. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به بروس ویلیس، وینسنت دن آفریو و الیزابت شو اشاره کرد.

برد فیشر، لیتا کالوگریدیس و جیمز ون در بیلت که پیش از این در فیلم‌هایی نظیر زودیاک (Zodiac) و سقوط کاخ سفید (White House Down) با هم همکاری داشته‌اند، تهیه‌کنندگی The House With a Clock in Its Walls را بر عهده خواهند داشت.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده