نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

استن لی دوست دارد یک فیلم اختصاصی برای Silver Surfer ساخته شود

استن لی که از خالقان محبوب شخصیت‌های کامیک به خصوص برای کمپانی مارول است، درباره علاقه‌اش به موج سوار نقره‌ای (Silver Surfer) و تولید فیلم اختصاصی او می‌گوید.

استن لی تا به امروز کمک خیلی شایانی در ساخت و خلق بسیاری از شخصیت‌های کمپانی مارول کرده است و در همین مدت به لطف دنیای سینمایی مارول، شاهد واقعی شدن خیلی از شخصیت‌ها و مخصوصا کاراکترهای مورد علاقه‌اش روی پرده سینماها و برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی بوده است. حال اخباری از این نویسنده خلاق کمپانی مارول منتشر شده مبنی بر اینکه لی خیلی دوست دارد که فیلم اختصاصی از شخصیت موج سوار نقره‌ای (Silver Surfer) ساخته و منتشر شود. البته اگرچه لایو اکشنی هم از این شخصیت ساخته شده است اما لی می‌خواهد که فیلم‌های بیشتری از این شخصیت به نمایش گذاشته و به آن بیشتر بها داده شود.

این افسانه ۹۴ ساله‌ی کامیک‌های مارول، اخیرا با افتخار در کنفرانس D23 دیزنی حاضر شد و به زودی هم در مراسم دیگری به نام Extraordinary: Stan Lee که با محوریت خود او برگزار می‌شود و شخصیت‌های برجسته و مهمی در این مراسم برای ادای احترام به او شرکت خواهند کرد، حاضر خواهد شد. در گفت‌وگوی کوتاهی که با استن لی درباره این رویداد صورت گرفته بود، از او درباره اینکه در بین تمامی شخصیت‌ها بیشتر دوست دارد کدام کاراکتر را روی پرده سینما و درون فیلم ببیند. او در پاسخ گفت اگرچه معتقد است که مرد عنکبوتی (Spider-Man) معروف‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت است اما او دوست دارد یک بار دیگر زیبایی و جذابیت شخصیت موج سوار نقره‌ای را روی پرده سینما ببیند.

موج سوار نقره‌ای یکی از فلسفی‌ترین شخصیت‌هایی است که برای حفاظت از محل زندگی‌اش از دست گالاکتوس، حاضر است از انسانیت خود بگذرد

این شخصیت در ابتدا توسط جک کربی خلق شد و و استن لی از اینکه قرار است یک شخصیت موج سوار را به عنوان قهرمانی به داستان‌ها و کتاب‌های چهار شگفت انگیز آورده شود خیلی به کربی شکایت می‌کرد. اما در نهایت این ایده را پذیرفت و به او کمک کرد تا بتوانند این شخصیت را بهبود ببخشند و او را تبدیل به قهرمانی سخاوتمند و اصیلی کنند که انسانیت خود را برای دفاع از محل زندگی‌اش و حفاظت آن دربرابر گالاکتوس (Galactus) قربانی می‌کند. در مصاحبه کوتاهی که استن لی با گزارشگر Syfy Wire انجام داد لی اعلام کرد:

موج سوار نقره‌ای یکی از شخصیت‌هایی است که من دوست دارم بیشتر او را در صحنه مبارزه ببینم. او یکی از فلسفی‌ترین کاراکتر‌هایی است که تا به امروز من روی آن کار کرده‌ام. حتی من برای حضور خودم در فیلم اختصاصی این شخصیت ایده‌هایی هم در ذهن دارم.

Silver Surfer

شخصیت موج سوار نقره‌ ای اولین و تنها حضور او در لایو اکشن چهار شگفت‌ انگیز: قیام موج ‌سوار نقره‌ای (Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer) بود که توسط داگ جونز ایفا و توسط لارنس فیشبرن صداپردازی آن انجام شد. همچنین لی در این فیلم هم نقش یک مهمان ناخوانده و بدون دعوت در عروسی رید و سو بود را ایفا کرد. در این مصاحبه لی تایید کرد که شاید فیلم قیام موج سوار نقره‌ای کمی برای طرفداران این شخصیت ناامید کننده بوده باشد اما امیدوار است که در آینده‌ای نزدیک این سرباز محافظ اهل Spaceways شانس دیگری به دست بیاورد و باز هم بتواند در میدان مبارزه بدرخشد.

متاسفانه نمی‌توان گفت که فیلم بعدی که شخصیت Silver Surfer در آن حضور خواهد داشت چه زمانی تولید می‌شود، خصوصا که تمامی حق و حقوق این کاراکتر متعلق به کمپانی قرن بیستم فاکس (20th Century Fox) است. در سال ۲۰۱۲ شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه کمپانی مارول قصد دارد در عوض در اختیار گذاشتن شخصیت بی‌باک (Daredevil) می‌خواهد دو کاراکتر موج سوار نقره‌ای و گالاکتوس را از این شرکت بگیرد. با این حال اگر تا به امروز مذاکره رسمی برای این مبادله صورت گرفته باشد (که کمپانی فاکس به طور کلی این شایعه را تکذیب کرده است)، هیچ نتیجه سود بخشی از آن حاصل نشده و تمامی حق و حقوق شخصیت بی‌باک و سریال اختصاصی آن که از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود، دوباره به کمپانی مارول بازگشته است. در نهایت موج سوار نقره‌ای هم همچنان محکوم به برزخ سردرگمی کمپانی فاکس خواهد ماند.

کاملا قابل درک است که چرا کمپانی مارول با تمام تلاش خود سعی دارد که این موج سوار نقره‌ای را از آن خود کند، خصوصا با این مسیری که دنیای سینمایی این شرکت در پیش گرفته کاملا دلیل این علاقه مارول معلوم است. کاراکتر Silver Surfer یکی از اعضای مهم و کلیدی دو کتاب کامیک دستکش بینهایت (Infinity Gauntlet) و جنگ بینهایت (Infinity War) بوده است. آدام وارلاک (Adam Warlock) و موج سوار نقره‌ای از بزرگترین شخصیت‌هایی بودند که در کتاب کامیک حضور داشتند ولی در فیلم انتقام جویان: جنگ بینهایت (Avengers: Infinity War) حضور نخواهند داشت.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده