نویسنده: رضا اکبری
// سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

نسخه اولیه نمایشگر ۴۸۰ هرتزی ساخته شد

نسخه اولیه نمایشگری با نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز ساخته شده است که تصویری با رزولوشن 1080p ارائه می‌کند.

نمایشگر‌های پی‌سی همچنان در حال پیشرفت و سریع‌تر شدن هستند. نمایشگر‌های جدید‌ با سرعت پاسخ‌دهی سریع‌تر و حرکات واضح‌تر همواره در حال به جلو راندن سخت‌افزار‌های گیمینگ هستند.

و حالا خبری درباره ساخت مدل اولیه‌ای از مانیتور ۴۸۰ هرتزی در فضا‌ی اینترنت در حال پخش شدن است؛ نمایشگری بسیار سریع که اغلب بازی‌ها امیدی برای رسیدن به این سرعت ندارند و همچنین این محصول به محدودیت سخت‌افزار‌ها و حتی بیشینه فریم دهی مجاز کارخانه‌ای سخت‌افزار‌ها رسیده که پایین‌تر از نرخ نوسازی (Refresh Rate) این مانیتور است.

480hz

گفته شده که این نمایشگر با رزولوشن تصویر 1080p ساخته شده، اما خبر رسمی دیگری درباره مشخصات این نمایشگر تایید نشده است.

نمایشگری با این نرخ نوسازی دورنمایی بسیار جالب از محدودیت‌های سخت‌افزاری ترسیم می‌کند. وب‌سایت Blurbuster به این نکته اشاره کرده که حتی نرخ نمونه‌برداری ماوس‌های مدرن هم می‌تواند عامل محدود کننده‌ای باشد، اگر این ماوس‌ها همراه نمایشگر‌هایی با این سرعت استفاده شوند:

با دو برابر کردن نرخ نوسازی یا ریفرش ریت، فاصله‌های تصاویر کپی‌شده در افکت‌های چرخشی یا Stroboscopic نصف می‌شود. همچنین این مورد در جاهایی مانند بازی‌های FPS نیز دیده می‌شود. (به عنوان مثال وقتی در حال نگاه کردن به نشانه هستید و به طور ناگهانی بچرخید افکت کشیده شدن تصویر را می‌بینید)

در حقیقت حتی ۱۰۰۰ هرتز سرعت گزارش‌دهی در ماوس‌های گیمینگ نیز به عاملی محدود کننده تبدیل خواهد شد. شرکت‌های سازنده ماوس‌ مانند Razer ،Logitech ،SteelSeries ،ASUS ROG ،Zowie و دیگران باید به فکر عرضه ماوس‌های جدیدی با نرخ گزارش ۲۰۰۰ هرتز باشند.

در پایان باید اضافه کرد که انتظار نمی‌رود به این زودی از ساخت و عرضه نمایشگر‌های ۴۸۰ هرتز به بازار خبری باشد، اما این خبر کاملا نشان‌دهنده پیشرفت سریع تکنولوژی نمایشگر‌ها است.


منبع overclock3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده